המרכז הבינתחומי. צילום זאב שטרן
המרכז הבינתחומי. צילום זאב שטרן

מעכשיו אימרו "אוניברסיטת רייכמן": המרכז הבינתחומי משנה את שמו

האסיפה הכללית של המרכז החליטה לקרוא למוסד על שמו של מייסדו ונשיאו פרופ' אוריאל רייכמן, שעתיד לפרוש מתפקידו בשנה הבאה

פורסם בתאריך: 1.6.20 13:00

האסיפה הכללית של המרכז הבינתחומי הרצליה החליטה לשנות את שם המוסד ל"אוניברסיטת רייכמן" על שמו של מייסדו ונשיאו פרופ' אוריאל רייכמן. כך הודיע המרכז. המרכז מנוהל כחברה לתועלת הציבור והשימוש בשם החדש יחל לאחר קבלת אישור מרשם החברות.

המל"ג: אסור לבינתחומי לקרוא לעצמו "אוניברסיטה". הבינתחומי: "אנחנו רשאים על פי דין"

בהודעה לתקשורת נמסר כי "שינוי שם המוסד לאוניברסיטה נעשה על מנת לשקף נאמנה את אופיו כמוסד אקדמי מחקרי, אשר מעניק תארי דוקטורט, ופועל בסטנדרטים האקדמיים המחמירים ביותר. לצד זה, החליטה האסיפה הכללית לכבד את הנשיא והמייסד, אשר עתיד לפרוש מתפקידו בשנה הבאה, ולקרוא את המוסד על שמו. זאת, בהוקרה על חזונו השאפתני, חתירתו הבלתי נלאית למימושו ויזמותו פורצת הדרך, אשר בתוך 26 שנים הציבו את הבינתחומי בשורה הראשונה של המוסדות האקדמיים בישראל והפכו אותו לאוניברסיטה הפרטית הראשונה והיחידה בישראל, שהנה מלכ"ר ואינה מתוקצבת על ידי המדינה".

עוד נמסר כי ההחלטה על שינוי השם בעת הזו נעשתה בהמשך להחלטות המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) מהשנים האחרונות להכיר בבינתחומי כמוסד אקדמי מחקרי, להעניק לו אוטונומיה בפתיחת תכניות מוסמך (MA), להסמיך אותו להעניק תואר דוקטור במשפטים ולאחרונה גם להעניק תארי דוקטור בתחומי מדעי המחשב והפסיכולוגיה.

פרופ' אוריאל רייכמן בכנס הרצליה. צילום: גלעד קוולרצ'יק

פרופ' אוריאל רייכמן. צילום: גלעד קוולרצ'יק

המרכז הבינתחומי הרצליה נוסד בשנת 1994 על ידי נשיאו, פרופ' אוריאל רייכמן. לומדים בו קרוב ל-8,000 סטודנטים ומאז הקמתו סיימו את לימודיהם בו כ-27 אלף בוגרים. במוסד עשרה בתי ספר המציעים מסלולי לימודים לתארים ראשון שני ושלישי בתחומי המשפטים, מדעי המחשב והפסיכולוגיה; ומסלולים לתארים ראשון ושני במינהל עסקים וחשבונאות; ממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה; תקשורת; כלכלה; קיימות; ויזמות. כמו כן לומדים בו לתארים אקדמיים מלאים באנגלית כ-2,000 סטודנטים מ-90 מדינות.

המרכז הוקם במודל אוניברסיטאות העילית בארה"ב כמוסד פרטי, שלא למטרות רווח, ואינו מקבל מימון ממערכת התקצוב הממשלתית של ההשכלה הגבוהה. הוא מנוהל כאמור כחברה לתועלת הציבור והוצאותיו ממומנות במלואן משכר לימוד ותרומות.

פרופ' רייכמן הוא בוגר תואר ראשון ושני בהצטיינות מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר דוקטור במשפטים מאוניברסיטת שיקגו. בשנים 1990-1985 שימש כדיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. ב-1990 יסד את בית הספר למשפטים רמות משפט ועמד בראשו. ב-1994, כאמור, חנך את המרכז החדש שייסד – הבינתחומי הרצליה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר