צילום אילן אסייג

תלמידי הרצליה חזרו מהקורונה לתוך מרתון של מבחנים. ההורים כועסים: "עוד בחינה בהיסטוריה, זה מה שחשוב?"

"מצד אחד אומרים שהלימודים הם לא חובה ומצד שני נותנים להם מבחנים כמו משוגעים ומצפים מהם ללמוד לבד בבית", מתלונן חבר בהנהגת ההורים, והוא לא היחיד. משרד החינוך: "כל עניין יבחן לגופו"

פורסם בתאריך: 4.6.20 08:18

הורים לתלמידים בחטיבות ובתיכונים בהרצליה, מלבד כיתות י"א-י"ב שניגשים לבחינות הבגרות, טוענים כי בתי הספר מעמיסים עליהם מבחנים ללא כל סיבה ובלי שום התחשבות במגפת הקורונה ובהשלכותיה. לצומת השרון נודע שמנהל אגף החינוך, ד"ר יעקב נחום, פנה בשבוע שעבר לפיקוח במשרד החינוך ודרש לבחון מחדש את כל נושא הבחינות בחטיבות הביניים ולעבור להערכה חלופית, ושהנושא מטופל מול מנהלי בתי הספר.

"מצד אחד אומרים שהלימודים הם לא חובה, אבל מצד שני נותנים להם מבחנים כמו משוגעים ומצפים מהם ללמוד לבד בבית", מתלונן אב לילדים במערכת החינוך העירונית וחבר הנהגת הורים, "בהנהגת ההורים העירונית, יחד עם מחלקת החינוך, מנסים למצוא פתרונות כמו להעביר את הלימודים מרחוק בחטיבות ובתיכונים, כי הלימוד מרחוק במהלך הסגר היה פנטסטי בעיר. אולי חלק מהשבוע ילמדו מרחוק וחלק מהכיתה. אבל הבעיה היא שהמדינה מתעקשת לנהל את זה בעצמה משיקולים שהם לטעמי פוליטיים, למרות לחצים של פורום ה-15 (פורום ראשי הערים הגדולות בישראל, א"א) שביקשו לשחרר להם את האפשרות להחליט כיצד הלימודים האלה יתנהלו".

ליאת, אם לתלמיד בחטיבת בן גוריון, שלא הולך לבית הספר אומרת: "כדי לעשות מבחנים מכריחים את התלמידים להגיע לבית הספר. אחר כך אתה צריך לעשות את המבחן עם מסיכה על הפנים. איך יעשו את המבחן כשהם לא יכולים לנשום? אני לא מבינה, החזרה ללימודים הייתה כדי להכניס את הילדים לסטרס? למה צריך ציונים ומבחנים בתקופה הזאת? לוקחים ילדים שהיו בבית תקופה ארוכה ועשו את הלמידה מרחוק. יש ילדים שלא יכולים להגיע לבית הספר בגלל בעיה רפואית בבית, בגלל חרדה, או בגלל בעיה של ויסות חושי, ומאלצים אותם לבוא למבחנים בבית הספר בכיתה לבד עם מספר מועט של ילדים בלי מסיכה. אבל הם צריכים ללמוד בבית לבד, ואז משלמים על מורים פרטיים. אז מה, אתם מתעסקים בציונים?. תתעסקו בשיטת למידה. זה אבסורד".

"לא מעניין אותי אם הם למדו בבית והשלימו או לא השלימו את החומר", אומרת אם אחרת מאחת החטיבות בעיר, "אני לא חושבת שבתקופה כזו צריך מבחנים. ילד שלא יצא מהבית במשך שלושה חודשים לא צריך בסוף השבוע לשבת וללמוד למבחן. הוא צריך להיות עם המשפחה בים. במיוחד כיתות ז', ח', ט'. מה יקרה אם יתנו להם עבודה במקום מבחן? עוד בחינה בהיסטוריה, זה מה שחשוב?".

הילדים שלך הולכים לבית הספר?

"כן, והם לומדים למבחנים, אבל בין מה שאני משדרת להם ובין מה שאני חושבת בעצמי יש הבדל גדול. בתוך תוכי אני חושבת שזה אחד הדברים המיותרים שיש כרגע. יותר חשוב הקטע החברתי, לעבד איתם את מה שקרה, זה לא הזמן להלחיץ ילדים והורים".

תגובת משרד החינוך: "באשר לנושא המבחנים בעל יסודי כל עניין יבחן לגופו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנונימי מיואש

    כנראה שאנחנו, כפי שהיטיב לתאר זאת חבר הנהגת ההורים, משלמים את המחיר על כך שראש אגף החינוך בעיריית הרצליה מגלה אטימות מקצועית, ושכל מה שמעניין אותו זה לוודא שהרצליה תהיה במקום הראשון בציוני בגרות, למרות שכל הציונים הגבוהים הם פרי ההשקעה שלנו ההורים במורים פרטיים, וככל שמדובר בהשלכות הקרונה על הילדים וההורים אז זה מעניין אותו כקליפת השום,. אבל חמור לא פחות הוא שככל הנראה די אכלנו אותה עם שר החינוך החדש גלנט שעסוק יותר במאבקי כוח מול משרד הבריאות מאשר בשמירה על ערכים חינוכיים, מייאש!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר