תלמידים במתחם בין ז'בוטינסקי לשדרות שבעת הכוכבים צילום פרטי

"כמו במערב הפרוע" | מדוע הולכים מאות תלמידי בתי ספר מידי יום על הכביש?

הורים מעלים טענות קשות נגד מצבו הבטיחותי של המתחם בו נמצאים תיכון חדש, הנדסאים וחטיבת יד גיורא. אחת האמהות: "המון תלמידים מסכנים את עצמם". העירייה: "אנו מקדמים תוכנית לכל המתחם"

פורסם בתאריך: 18.1.22 08:16

מה עושים כשאלפי תלמידים צועדים בכל יום אל ובחזרה מבתי ספר בתוך כביש בסמוך לרכבים חולפים? מתפללים לטוב או מסדירים מדרכה. במקרה של תלמידי התיכונים וחטיבת הביניים במתחם בתי הספר בקרבת קניון שבעת הכוכבים, פשוט אין מדרכה מוסדרת. המתחם במצוי בין שדרות ז'בוטינסקי הראשיות לקניון שבעת הכוכבים וכולל את בתי הספר תיכון חדש, הנדסאים ואת חטיבת יד גיורא. עוד מצוים שם הקאנטרי, מועדון טניס ועוד.

מרב, אמא לשני נערים שלומדים באחד התיכוניים במתחם, מתארת שורה של ליקויים. היא מספרת כי פנתה לאחרונה מספר פעמים לעירייה, אך ללא הועיל. "לא ברור למה כבר שנים לא מסדירים לתלמידים מדרכה מרחוב ז'בוטינסקי עד לבתי הספר", היא אומרת, "כדי להגיע מכיוון צפון הילדים הולכים על הכביש. אין מדרכה באף צד של הדרך לאורך כ-200 מטרים. כדי לעודד ילדים להגיע באוטובוס, ברגל או באופניים צריך להסדיר תשתית של מדרכות ושבילים, וראוי גם שיהיו עם צל. יש להסדיר מדרכות בטיחותיות לילדים שלנו, ויפה שעה אחת קודם. יש קטעים חשוכים לגמרי והמון תלמידים מסתובבים ומסכנים את עצמם. המתחם נראה ומתנהל כמו המערב הפרוע".

מתחם בתי הספר בין ז'בוטינסקי לשדרות שבעת הכוכבים צילום פרטי

כשבוע לאחר פנייה שלה לעיריית הרצליה, היא נענתה כי קיימת מדרכה עבור התלמידים, אולם התשובה לא סיפקה אותה, היא מסבירה: "המדרכה נגמרת בכניסה צדדית וצרה לתוך מתחם בתי הספר והיא היקפית למתחם, כשבעצם הכי נוח וקל לחצות אותו באמצע לאורך הדרך הראשית שעוברת. הילדים ׳מצביעים ברגליים׳ ומעדיפים ללכת במרכז, איפה שיש נראות טובה. עניין של אינטואיציה אנושית. הילדים מצביעים ברגליים והולכים בסוף על הכביש".

למרב בן נוסף בגיל 9 שמתאמן בשעות אחה"צ במועדון הטניס במתחם המדובר. היא מתארת כי הורים שחונים בחניון של גן האירועים הסמוך, נאלצים ללכת בשביל גישה לאורך של עשרות מטרים, שרוחבו כארבעה מטרים ובו חולפות מכוניות בשני הכיוונים. שביל הגישה חשוך לחלוטין משעה 17:00 ולמרות פניותיה לעירייה להסדרת תאורה, היא נענתה כי מדובר באזור פרטי ולא ניתן לדרוש ממנו להאיר.

 

"יש שם מפגשי מכוניות-אנשים מסוכנים על בסיס שעתי. אם זה נכון מה שהעירייה טוענת, וזו הבעיה באמת, למה שגוף פרטי יתקין פנסים ויאיר על חשבונו מרחב ציבורי? השטח המסוכן לא של העירייה? מי שחונה בחניון של גן האירועים אמדו, והולך ברגל אל מרכז הטניס, עובר בשביל ברוחב של כ-4 מטר בחושך, כאשר התנועה של רכבים היא דו כיוונית. סכנת נפשות. אין חניה אחרת. זה מחדל. מאיפה העירייה רוצה שאנשים יגיעו למרכז, מהאוויר? לא כך צריך להיראות מתחם מרכזי של מוסדות ציבור ומסחר בעיר בת 100 אלף תושבים. בושה וחרפה"!

איזה נוסצקי, יו"ר הנהגת ההורים בתיכון הנדסאים, אמרה בנושא: "אין מדרכה, לא משנה באיזה צד ילד הולך הוא יכול להיפגע. זה לא רק בית הספר שלנו, יש את יד גיורא ותיכון חדש וילדים שמגיעים אחה"צ לחוגים".

פעלת מול העירייה בנושא?

"אני חדשה בתפקיד יחסית ולא הצלחתי להיכנס לכל הדברים עדיין, אבל הנושא מוכר. אני מסיעה את הבנות שלי כל בוקר לבית הספר ורואה את הילדים הולכים שם. אני מודה שכל הטירוף של הקורונה מעסיק אותנו יותר בתקופה הזו, את כלל יושבי הראש של בתי הספר".

דורון גרטל מנהל מועדון הטניס של בני הרצליה בקאנטרי: "זה אזור מסובך עם הרבה בעיות. השביל המדובר בטיפול כרגע ותהיה תאורה בעתיד לידיעתי, אבל זה לא באחריות פרטית של המועדון".

מעיריית הרצליה נמסר: "בימים אלו מקדמת העירייה תוכנית אסטרטגית לכל המתחם, שאחד מיעדיה הוא יצירת קישוריות בטוחה, על ידי יצירת מארג שבילי הליכה ורכיבה, והסדרת כל המעברים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פשלון

    כבר 2 קדנציות ראש עיר ועד עכשיו לא טיפל במחדל 3 התיכונים וחטיבות הביינים שלא לדבר על זה שהתלמידים לומדים בפרקסטים. פדלון – תשב אתה בפריקסט בחורף חוצפן. דישן את עצמו בלשכה חדשה במיליונים והתלמידים על הקצוץ שלו. מי שמצביע לפדלון מצביע למחדל האלו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר