גן ילדים צילום אילוסטרציה ChiccoDodiFC depositphotos.ocm

להורי גן התקשורת נמאס: "העירייה לא מספקת פתרון אלא רק תשובות צפויות"

הורי גן תקשורת בהרצליה הצעירה מספרים על הודעות בתדירות גבוהה, לעיתים בבוקר אותו יום, על אי פתיחת הגן או סגירתו מוקדם יותר. "זה לא גן רגיל", הם אומרים, הילדים חווים רגרסיה"

פורסם בתאריך: 10.2.22 15:53

נמשכים השיבושים בגן תקשורת בשכונת הרצליה הצעירה, כאשר ההורים מתבשרים חדשות לבקרים על מחסור באנשי צוות. בנוסף, הם נתקלים במכשול נוסף, כאשר בבקרים הם אינם יודעים אם ההסעה העירונית לגן תצא בזמן, אם בכלל.

מירי, אמא לילד בן 4.5 שלומד בגן, מספרת: "אנחנו מקבלים כל יום הודעה וכל פעם אחרי תקופות כאלה הילד שלי חוזר לבעיות גמילה וגם נהיה אגרסיבי, בכלל כל ילד מגיב אחרת. זה גם פוגע בנו כמשפחה. אני לא יודעת מה יקרה מחר, קשה להתארגן אחרי שאתה מקבל הודעות כאלה בתשע בערב ויותר מזה בבוקר אחרי שאתה מארגן אותם להסעות ואז אתה מקבל הודעה. וזה ממשיך וממשיך".

הדברים הגיעו לשיא ביום רביעי שעבר, אחרי שהגן לא נפתח מאחר ולא הייתה גננת. רצף האירועים נמשך גם בימים שלאחר מכן. ביום שני השבוע ההורים קיבלו הודעה רבע שעה לפני עלייה להסעה בזו הלשון: "אתם מתבקשים לא להעלות את הילדים להסעה ולא להביא אותם לגן עד שנשלח לכם הודעה". כעבור חצי שעה, התקבלה הודעה נוספת בה התבקשו ההורים להביא את הילדים לגן ב-8:00 והגן יפעל עד 13:30. בשעה 10:15 התקבלה הודעה נוספת, הפעם שהגן יפעל עד 15:30.

בכך לא תם רצף האירועים. בשעה 21:50 בערב ההורים המותשים התבשרו כי למחרת (יום שלישי) הגן יפעל עד השעה 15:00 בלבד. יש לציין, כי שעות הפעילות המלאות של גן תקשורת הן 7:30-16:45. "אני מבינה כשיש בידודים ומאומתים, גם הבת שלי הייתה שבוע בבידוד, אבל זה הרבה מעבר, זה פשוט מחסור חמור בכוח אדם. יש ימים ששתי סייעות לא מגיעות ואין לנו כל עזרה חיצונית", מדגישה מירי.

אמא נוספת הצטרפה לדברים ואמרה: "בשבוע האחרון אנחנו מביאים כל יום את הילד עצמאית ומחזירים עצמאית, כי אין צוות. סדר היום שלו ושל כולנו משתבש. בימים שאין גן ואז שוב יש גן למחרת זה יוצר המון בעיות ללכת לגן, הילד שוב רוצה להישאר בבית, כנ"ל אם אני מוציאה אותו מוקדם, אז למחרת הוא בוכה ורוצה לצאת מוקדם ולא להישאר הרבה בגן. פשוט נשברת להם השגרה וכתוצאה מכך נוצרת נסיגה. זה קורה בתדירות גבוהה, וזה גם גורם לשיבוש חיי המשפחות שקורסות גם כך. בגלל המחסור בצוות לא ניתן לעשות עבודה פרטנית עם ילדים על כישורי חיים ותקשורת. הגמילה של הילד שלי נתקעה כבר מתחילת השנה בגלל מחסור בצוות".

 

כזכור, גם לפני קצת יותר מחודש הוצפו הבעיות בכוח האדם בגן. הדברים הגיעו לשיא, כאשר למרות הודעה מטעם העירייה כי הגן ייסגר מוקדם עקב מחסור בסייעת, ההורים התעקשו להשאיר את ילדיהם בגן, כשלבסוף נמצאה סייעת חלופית. ההורים מדגישים כי למרות שנפגשו עם גורמים מהעירייה, לא ניכר שיפור במצב, ומתוסכלים מחסר היכולת של העירייה לפתור את הבעיות.

למירי יש בטן מלאה כלפי עיריית הרצליה: "הרשות שלנו לא מספקת פתרון וכל פעם נותנת תשובות לקוניות וצפויות שאין כוח אדם, וזה חוזר על עצמו. יש עיריות אחרות שאפשרו להורים להיכנס ולנו בהרצליה לא מאפשרים. גן תקשורת זה לא עוד גן רגיל".

יש לציין, כי גן תקשורת הינו מסגרת לימוד בחינוך המיוחד. סה"כ בשנת תשפ"ב בהרצליה 24 גנים מיוחדים, ביניהם 12 גני תקשורת ו-12 גנים לילדים מעוכבי התפתחות ושפה.
תגובת עיריית הרצליה: "אנו עושים את מירב המאמצים לשמר את שגרת העבודה בגנים בכלל ובגני החינוך המיוחד בפרט. יחד עם זאת, המציאות של אנשי צוות חולים ומבודדים מחריפה באופן קיצוני את מצוקת כ"א שניכרת גם בימים רגילים. גן עינב הינו גן תקשורתי לילדים עם מורכבות רבה שזקוקים להשגחה מיוחדת ולכן הפעלת הגן ללא אנשי צוות מיומנים שמכירים היטב את צרכי הילדים או בהרכב חסר עלולה לסכן את שלומם ובריאותם. לכן בלב כבד לעיתים מתקבלת ההחלטה על סגירת הגן או על קיצור שעות הפעילות. כולנו תקווה שהגל הנוכחי של הוירוס מאחורינו ונוכל לחזור במהרה לימי העבודה הרגילים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר