צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

למידה מרחוק יקרה, יש לי כמה בקשות ממך | הטור של ליאת קמחי

תנסי להיות יותר מסודרת. להתעסק בעיקר. לא להשתלט לי על הוואטסאפ, המייל ואפליקציית בית הספר אלא לרכז הכל במקום אחד

פורסם בתאריך: 8.4.20 07:52

חולה על החג הזה, פסח. עוד מילדות אהבתי את השילוב של האביב שהגיע פתאום, עם ניקיונות וריענון הבית. תוסיפו לזה חופש אינסופי וזה פשוט האושר בהתגלמותו. רק כשגדלתי הבנתי שבעוד שהתלמידים נהנים משבועיים וחצי חופש, המבוגרים לעומתם נהנים מארבעה ימי חופש במקרה הטוב. מה שמחבר אותנו לסמלי החג – מעבדות לחירות. רק הפוך.

והשנה, יש פה ערבוב של חירות ועבדות. אנחנו כבר בשבוע הרביעי לסגר הביתי, שזה בהרבה מובנים סוג של חירות עבורי. ומצד שני הלמידה מרחוק, שזו העבדות המודרנית שלי. אני לא יודעת איך זה עובד אצלכם, אבל אני נאלצת להיות המורה והגננת של ילדי. לא תאמינו לרשימת המטלות שיש לנו לבצע. צילום של הילד מבצע זווית ישרה בגופו, הכנת (וצילום, כמובן, חשוב לא פחות) ארוחת ערב משפחתית בשיתוף הילדים, אינספור דפי עבודה (קניתי מדפסת לטובת העניין!), מצגת ועוד אחת בנושא פסח, ועכשיו גם צריך להכין מצגת בעצמנו, שיעור ספורט בזום, שעת סיפור בזום, דף עבודה בנושא שעת הסיפור, מטלות באתר בית הספר, יומולדת בגן, ועוד אחת בכיתה, אז צריך לשלוח סרטוני ברכה.

ולא הזכרתי את כל פעילויות ההעשרה שנשלחות אלי בקבוצות הוואטסאפ הייעודיות שנפתחו לטובת העניין. איך מציירים קורונה, איך יוצרים אנימציה, והנה קלפי יוגה, ועוד הזמנה להרצאה עם פסיכולוגית בית הספר. והמורה והגננת מבקשות לשלוח להן עוד ועוד תמונות וסרטונים. וההורים האחרים? כולם שולחים. לא רק מה שצריך, גם אקסטרה. איך הכנו עוגיות בצורות של אותיות … תראו את השרשרת שהבן שלי הכין מחרוזים שפיסל לבד מעיסת נייר … ותראו את הבת שלי מנגנת ושרה שיר על קורונה. מתוקה. ורק אני מנסה לעבוד בין כל הסחות הדעת האלו. להתרכז בפגישת עבודה בזום או לסיים משימה בזמן.

אז למידה מרחוק יקרה, בבקשה תנסי להיות יותר מסודרת. להתעסק בעיקר ולא בטפל. לא להשתלט לי על הוואטסאפ, המייל ואפליקציית בית הספר אלא לרכז את כל המידע הנדרש במקום אחד (אתר למשל) שבו יש את כל המשימות הנדרשות לשבוע הקרוב עם חלוקה ל’חובה’ ול’רשות’. ולהתחשב, ולו במעט, בקהל היעד שלך, ציבור ההורים, ולהקל עליהם כך שלא ירגישו שהם עובדים אצלך.

בתודה מראש ובברכת חג שמח!

ליאת קמחי. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

ליאת קמחי


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר