אוטובוס של מטרופולין. צילום: תומר פדר
אוטובוס של מטרופולין. צילום: תומר פדר

ניסוי של משרד התחבורה שמתבצע בהרצליה יסייע לנכים להתנייד באוטובוסים

הניסוי, שיפעל בקווים 29 ו-39, כולל אפליקציה ייעודית וכן יחידות קבועות המותקנות על גבי התחנות והאוטובוסים, ואמור לסייע לנכים לקבל מידע על מיקום התחנות וזמני הנסיעה וכן לתקשר עם הנהג

פורסם בתאריך: 22.11.18 08:46

ניסוי של משרד התחבורה שאמור לשפר את ההתניידות של אנשים עם מוגבלות בתחבורה הציבורית, מתחיל לפעול בהרצליה. במפגש שהתקיים בימים האחרונים בבית הגלגלים בהרצליה, בהשתתפות מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, נציגי עיריית הרצליה ושותפים נוספים, הושקה מערכת "סטפ היר" (step-hear), המאפשרת נסיעה נגישה באוטובוסים.

המערכת היא אפליקציה הכוללת יחידה קבועה, המותקנת בתחנות ובאוטובוסים, ומאפשרת למי שמשתמש בה למצוא את המיקום המדויק של התחנה, לשמוע את שם התחנה, את קווי האוטובוס העוברים בה ואת כיווני הנסיעה, כמו גם לשלוח הודעה לנהג האוטובוס שהמשתמש מחכה לו בתחנה הקרובה. כשהנוסע עולה על האוטובוס עצמו, ניתן לשלוח בקשה לנהג לעצור בתחנה הקרובה.

הפרויקט, הממומן על ידי משרד התחבורה, פועל בשלב זה באוטובוסים של חברת מטרופולין, בקווים 29 ו-39, שעוברים בערים הרצליה, כפר סבא ורעננה.

(מימין) מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, אחראית נגישות בעיריית הרצליה קרן טלקר, מנהלת מח' ועדות עירוניות מישל עצמון, ומנכ"לית חברת "מהלב" רוית קרדי. צילום עיריית הרצליה

"הניסוי הנוכחי מרחיב את האפשרות להעניק לאנשים עם מוגבלות מענה יעיל ורגיש בהתאם לצרכיהם", אמר ראש העירייה משה פדלון. מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא הוסיף: "עיריית הרצליה מחויבת להנגיש את השירותים העירוניים והמרחב הציבורי לכלל התושבים, ובכלל זה גם את התחבורה הציבורית בעיר".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר