צילום רכבת ישראל
צילום רכבת ישראל

תחנת הרכבת ברעננה נפתחה, תושבים בהרצליה סובלים מהרעש

"שומעים את הרכבת כל יום מהשעה חמש בבוקר ועד הלילה, ללא הפסקה", מתלונן תושב נווה עמל איזידור כהן, שמנסה לרתום תושבים נוספים בשכונה לדרישה מהרשויות לפעול להפחתת מפגעי הרעש. נתיבי ישראל והרכבת מגלגלים את האחריות מאחד לשני

פורסם בתאריך: 1.1.19 08:19

דיירים ברחוב קיבוץ גלויות בשכונת נווה עמל בהרצליה מתלוננים על כך שבחודשים האחרונים הם סובלים מרעש חזק בבקרים ובלילות של תנועת רכבות, מאז פתיחת תחנת הרכבת רעננה מערב בחודש יולי. התושבים, שטוענים כי רעש תנועת הרכבות מתווסף למפגעי הרעש מכביש 531, מבקשים מהרשויות לפעול להפחתתם.

"שומעים את הרכבת כל יום מהשעה 5:00 בבוקר ועד הלילה, ללא הפסקה", מתלונן תושב השכונה איזידור כהן, "מדובר ברעש מחריש אוזניים. עכשיו חורף והחלונות בבתים סגורים, אבל בקיץ זה יהיה גרוע עוד יותר. ממש שומעים את השריקה על מסילות הברזל, חריקות, את הרכבת שמתחילה לנסוע ואת המשיכה של הקטר. ככל שתנועת הרכבות תגבר כך יגבר גם הרעש. ברעננה עשו לתושבים קירות אקוסטיים. אנחנו קצת יותר רחוקים ואלינו לא התייחסו. נשמח שיתקינו משהו שימסך את הרעש. בנוסף, אנחנו סובלים גם מהרעש של כביש 531. אמנם את המכוניות כמעט ולא שומעים כי עשו אספלט שקט, אבל שומעים כל אופנוע שעובר בכביש. זה גם מוריד לנו מערך הדירה. היה פעם שקט בשכונה".

כהן פרסם פוסט בפייסבוק לפני כשבוע והוא מנסה לרתום את התושבים לעשייה. "רחובות השכונה ובפרט רחוב קיבוץ גלויות, סובלים בבוקר ובליל ללא הפסק מרעש מחריש אוזניים של רכבות אשר החלו לפעול בחודשים האחרונים. זאת בנוסף לנזקי הסביבה והרעש כתוצאה מכביש מספר 531 שנחנך מספר חודשים קודם לכן. ראשית, ישנה פגיעה מהותית באיכות חיי התושבים בשל מפגע הרעש ושנית הירידה בערך הבתים היא שצריכה להדאיג אותנו מאוד. עלינו לקום ולעשות מעשה!", כתב בפוסט.

"פרסמתי את הפוסט כדי לראות את התגובות של האנשים", אומר כהן, "אחד-שניים לא יכולים לעשות הרבה, אבל אם נהיה כוח משמעותי נוכל לפנות לרשויות. כך או כך, אנחנו צריכים מישהו שיעזור לנו מבחינה משפטית. לאדם הפשוט קשה להבין מה התקדימים המשפטיים בנושא ומה עושים הלאה".

מרכבת ישראל נמסר: "פרויקט הקמת תחנות רעננה תוכנן ובוצע על ידי חברת נתיבי ישראל".

מנתיבי ישראל נמסר בתגובה: "אנחנו עובדים לפי תקני המשרד להגנת הסביבה. לגבי תפעול הרכבת, צריך לפנות לרכבת".

תגובת עיריית הרצליה טרם התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תפעילי את הרכבת 24 שעות נראה איזה תלונה יהיה אז למה אני צריך להדפק הפקקים כדי להגיע לתחנת הרצליה ולמה תושבי רעננה לא מגיע להם להתנייד באופן מסילתי לפתח תקווה חצופים נווה עמל
    אני גרתי בלונדון מתחת גשר רכבת תחתית וזה לא הפריע לי

  2. שי

    גם ברחוב, מורדי, הגטאות. מאז שהכביש החדש נפתח שומעים את התנועה ובפרט את הרכבות. מציק נורא.

  3. אסף

    מה הקשר של הרעש והפקקים לתחנה בהרצליה?
    הרעיון בכתבה שבהרצליה לא דאגו לבידוד נגד רעשים.
    ברעננה לכפר שמריהו דאגו לבידוד אקוסטי

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר