שעון מים
שעון מים

מתברר שיש פתרון טכנולוגי לאיתור נזילות בזמן אמת. אז למה במי הרצליה לא משתמשים בו?

חבר המועצה רונן וסרמן מציע להתקין על מוני המים בהרצליה מדי קריאה מרחוק, שיכולים לדווח על צריכת מים חריגה בזמן אמת: "25 תאגידי מים כבר עובדים עם המערכת". מנכ"ל מי הרצליה: "כרגע זה לא על הפרק"

פורסם בתאריך: 3.1.19 14:03

הנהלת תאגיד המים בהרצליה, מי הרצליה, לא מתכוונת להתקין בתקופה הקרובה מדי קריאה מרחוק (קר"מ) על מוני המים של הצרכנים תושבי העיר. כך עולה מתשובה שהעביר מנכ"ל התאגיד שאולי אביב למנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, בעקבות הצעתו של חבר המועצה רונן וסרמן (יש עתיד) להתקין מדים כאלה, שיכולים לדבריו להתריע בזמן אמת על צריכה חריגה של מים ולגלות נזילות.

"התקנת קר"מ הינה עניין מקצועי לחלוטין עם יתרונות רבים לצד חסרונות רבים גם כן (שבת, מינהל תקין ועוד ועוד). נערכו מספר דיונים בעבר בהנהלת החברה בנושא וכרגע זה לא על הפרק. אין כל חוק המחייב זאת (אם כי נכון שבתקשורת נאמר משהו בנושא וזאת בהקשר של צמצום מספר תאגידי מים)", כתב מנכ"ל התאגיד אביב למנכ"ל העירייה בן עזרא. בעקבות התשובה, כתב בן עזרא לוסרמן כי הוא מתכוון לקיים עם ראשי התאגיד "דיון נרחב בנושא", כלשונו.

וסרמן העלה את הצעתו להתקין את מדי הקריאה מרחוק בישיבה שהתקיימה לפני כשבועיים בהשתתפות מנכ"ל העירייה, בכירים בתאגיד המים ונציגי התושבים רן פסקל ותובל עבוד – שפתחו במאבק נגד התאגיד לאחר שתושבים בעיר קיבלו חיובים גבוהים על צריכה חריגה של מים. בפגישה, נזכיר, הוחלט שהתאגיד יקים ערוץ ייעודי לטיפול בתלונות התושבים. בהמשך סוכם על מתווה עקרוני לבדיקה מדגמית של מדי מים בעיר.

"קר"מ יכול לחסוך משמעותית גם באובדן של מים וגם באיתור נזילות", טוען וסרמן, "אז מדוע לא מתקינים אותה? יש הצעת חוק שעברה בכנסת ומתייחסת לעניין הזה, וכן ישנם 25 תאגידי מים שכבר עובדים עם מערכת קריאה מרחוק. אפילו תל אביב סיימה מכרז ומתחילה להתקין. התייעצתי עם מנכ"ל לשעבר של תאגיד מים אחר והוא סיפר לי שהם הכניסו את הקריאה הממוחשבת וזה שיפר משמעותית את המצב וסגר את הנושא הזה. אם יש נזילה באיזשהו בית המערכת יודעת לזהות את זה באופן מיידי ומתריעה לתאגיד. תוך שעות ספורות הצרכן כבר יודע שיש בעיה ואפשר לטפל בה. זה לא כמו במצב שבסוף החודש מישהו מגיע לבדוק את המונה, רושם את הצריכה ומדווח עליה ורק אז בתאגיד, אחרי חודשיים וחצי, מגלים שהייתה או שעדיין יש נזילה. לדברי אותו מנכ"ל לשעבר בתאגיד מים, הקר"מ הוא הדרך היחידה לפתור את הבעיות האלה, ולדבריו כל הבדיקות שבוצעו ושיבוצעו לא יובילו לשום דבר והן לא אמינות. לפני כ-18 שנה התקינו את זה ברעננה. לחצי מתאגידי המים יש את המערכת הזאת. איפה אנחנו?".

רונן וסרמן

רונן וסרמן

ממי הרצליה נמסר בתגובה: "המדובר בסוגיה מקצועית לחלוטין. שוק מדי המים נמצא בעיצומה של רביזיה משמעותית שמובילה רשות המים. מערכת קר"מ הותקנה לראשונה בעיר הרצליה במסגרת פיילוט לפני 19 שנה ויתרונותיה כמו גם חסרונותיה מוכרים לנו היטב. אין ספק כי מערכת שכזו תותקן בעתיד בעיר בהתאם ובתאום מול הרביזיה בתחום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בוקר

    השיטה החדשה של עיריית הרצליה. לטעון שהנושא מקצועי, ולא להצליח לטעון טענה אחת בעלת גוון מקצועי

  2. בני

    צריך להפריד בין עיריית הרצליה לבין תאגיד המים, זה לא אותו ארגון

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר