צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה

"סיכון בטחוני": חמש שנות מאסר לעובד NSO ההרצליינית, שגנב תוכנת ריגול של החברה

שווי התוכן שגנב יחיאל איסקוב מ-NSO, חברה שמפתחת תוכנות לחדירה לטלפונים ניידים ללא ידיעת המשתמשים, מאות מליוני דולרים. "בשל צו איסור פרסום לא ניתן להרחיב על הסיכון הביטחוני המגולם בפרשה", מסרו בפרקליטות

פורסם בתאריך: 16.1.19 18:11

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב צבי גורפינקל, הרשיע היום, במסגרת עסקת טיעון, את יחיאל איסקוב, בן 39 מנתניה, עובד לשעבר בחברת NSO מהרצליה, בעבירות של גניבה בידי עובד והפרעה לחומר מחשב. מעשיו של איסקוב, כך לפי הרשעתו, סיכנו באופן ממשי את חברת NSO, המוערכת בשווי שוק של לפחות 900 מיליון דולר ויכלו להוביל לקריסתה.

קבוצת NSO, שהוקמה על ידי יוצאי 8200, מוכרת כלי ריגול ופריצה לרשויות ממשלתיות בעולם, שמשתמשות בו למעקב אחרי יעדים ביטחוניים או פליליים. החברה עוסקת בפיתוח כלי ריגול ותוכנות שמאפשרים לבצע תקיפת סייבר כלפי טלפונים ניידים ומחשבים, קרי חדירה לטלפונים ניידים ומחשבים ללא ידיעת המשתמשים בהם, ומשווקת את מוצריה לגורמי ביטחון בארץ ובעולם. "בשל צו איסור פרסום לא ניתן להרחיב על הסיכון הביטחוני המגולם בפרשה", מסרו בפרקליטות. בית המשפט גזר על איסקוב חמש שנות מאסר בפועל, וקנס בסך 100 אלף שקלים. כמו כן, חולטו כל מחשביו והמידע שבהם.

על פי כתב האישום המתוקן, אותו הגיש עו"ד יוני חדד, את העבירות בהן הורשע איסקוב הוא ביצע בעת שעבד בחברה. הוא התגבר על מערכות ההגנה שבמחשבי החברה, חיבר התקן אחסון נייד לשרתי החברה והוריד לרשותו תוכנות, מוצרים ומידע של החברה, לרבות קוד המקור של התוכנות, מיד לאחר שזומן לשימוע לפני פיטורין. שווי התוכן שגנב הנאשם נאמד במאות מיליוני דולרים.

לאחר שביצע את ההעתקות של מוצרי החברה, יצר איסקוב קשר באמצעות הדארקנט עם גורם זר. הנאשם פנה אל אותו גורם זר והציע לו לרכוש את כלל מוצריה של חברת NSO תמורת 50 מיליון דולר. אותו גורם זר החליט לפנות אל חברת NSO ולדווח לה על האירוע. בחברת NSO החליטו לפנות בדחיפות למשטרת-ישראל, דבר שהוביל למעצר הנאשם על-ידי יחידת הסייבר בלהב 433, לסיכול תכניתו של הנאשם ולמניעת הנזק החמור שעלול היה להיגרם לחברה.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, אמר כי העונש שהושג במסגרת פרשה זו מבטא את החומרה היתרה של גניבת קניינה הרוחני של החברה, כמו גם משמעותם של הכלים שפותחו בידי החברה עבור גורמים מדינתיים. בפועל, עלה בידי המשטרה לאתר את המידע שניטל בידי הנאשם, ועל כן אין אינדיקציה לזליגת המידע מעבר להוצאתו בידי הנאשם לביתו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר