אבן חן אברהם אשאול שוחה אל הגולש. צילום ניסים אטון
אבן חן אברהם אשאול שוחה אל הגולש. צילום ניסים אטון

תיעוד נדיר: הגיבור החרדי שהציל את חייו של הגולש שהתרסק על הסלעים במרינה

הצעיר החרדי אבן חן אברהם אשאול לא חשב פעמיים וקפץ למים. צלם הגלישה והגולש ההרצלייני ניסים אטון תיעד את הרגעים הדרמטיים

פורסם בתאריך: 29.1.19 07:01

הצעיר החרדי אבן חן אברהם אשאול לא דמיין, כשהגיע ביום ראשון לגלוש בחוף הדרומי, שיהפוך לגיבור. בסביבות השעה 10:00 גולש גלים כבן 42 התרסק על על שובר הגלים שמדרום למרינה. גולשים ונופשים שהיו במקום מספרים כי אשאול לא חשב פעמיים וקפץ למים עם הבגדים והנעליים כדי להציל את הגולש, שנפצע באורח בינוני וסובל ככל הנראה משברים באגן וברגל. הגולש וצלם הגלישה ניסים אטון תיעד את האירוע.

"אשמח מאוד למצוא את הצדיק הזה שהציל היום את בעלי! תודה רבה לכל מי שהיה שם! אני לא מסוגלת לחשוב מה היה קורה בלעדיכם! אופיר במצב יציב יעבור כמה ניתוחים לחיבור ובעזרת השם יהיה בסדר… שוב המון תודה כולכם מלכים מלאכים!", כתבה אשתו של הגולש הפצוע בפייסבוק.

גולשים שהיו במקום סיפרו כי לאחר שמד"א הגיעו ופינו את הפצוע מהמקום אשאול עזב את המקום כשהוא שם את ידו על ראשו, כלא רוצה להיחשף.

אבן חן אברהם אשאול אוחז בגולש הפצוע ומשאיר אותו מעל המים. צילום ניסים אטון

אבן חן אברהם אשאול אוחז בגולש הפצוע ומשאיר אותו מעל המים. צילום ניסים אטון

"ישבתי על הסלעים של שובר הגלים וצילמתי", מספר ניסים אטון, תושב הרצליה בן 42 וצלם גלישה, "ראיתי בחור חרדי שעובר על השובר וזיהיתי שהוא גולש, גם אני גולש. שאלתי אותו איך היה בים והוא אמר שהים היה קצת סוער ויותר מדי אגרסיבי בשבילו והוא יצא קצת, הוא התיישב על הסלעים וצפה בים. אחרי כעשר דקות הוא פתאום צעק לי 'תזמין אמבולנס!'. אני לא הצלחתי לראות מה קרה. ישר התקשרתי למד"א ובזמן שאני מסביר להם לאיפה להגיע אני מצלם את שלוש התמונות האלה. ביד אחת המצלמה וביד השנייה הטלפון. אחרי שסיימתי לדבר עם מד"א ירדתי לעזור להם. הבחור החרדי קפץ למים בלי לחשוב פעמיים. הוא היה איתו בערך רבע שעה במים והם נאבקו בגלים. לא היה זמן לחשוב. אם הוא היה חושב פעמיים, הגלש שנפצע לא היה יוצא מהמים. הוא היה כבר די תשוש מהמכות שקיבל וכולו היה מלא דם והרגל שלו התרסקה. היו עוד כמה עוברי אורח וגולשים שבאו לעזור. היה ים מאוד סוער והיו זרמים מאוד חזקים. זה איזור מאוד מסוכן, לא משנה כמה אתה מנוסה, ים זה ים. אף אחד לא חשש וישר באו לעזור. זה היה ממש יפה לראות את זה. משכנו אותו החוצה עד שמד"א הגיעו. הם הגיעו די מהר ופינו אותו".

אבן חן אברהם אשאול. צילום ניסים אטון

אתה נוהג לבלות הרבה בים?

"אני כל יום נמצא בים כשיש גלים. אני גולש מגיל 15 בערך ואני צלם גלישה חובב כבר עשר שנים. אני אוהב לצלם דברים מאוד מיוחדים בקטע של הים. הלוואי שיכולתי לעשות את התחביב הזה יותר, לצערי, אין תדירות מספיק גדולה של גלים בארץ שאפשר להתפרנס מזה. ים זו מחלה שלי – מחלה טובה. אני גר בנורדאו, מי שגר בגזרה הזאת תמיד מחובר יותר לים. לחבר'ה ולים, אין משהו אחר. אני יכול להגיד שמכל תמונות הגלישה שצילמתי זאת התמונה שהכי תיחקק בזיכרוני. יש בה את עם ישראל, את החיבור האמיתי בין כל הזרמים. זה מרגש. זאת תמונה שמספרת סיפור עמוק בחברה הישראלית".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

עו"ד יונתן יעקובוביץ, חבר מועצת העיר וממקימי החוף הדרומי כחוף גולשים, אמר: "בתור מי שגולש בחוף הדרומי לא מעט וגם בימים גבוהים יחסית אני מוכרח להזהיר את כלל הגולשים שמגיעים לחוף ליהנות מהגלים המדהימים שהוא מייצר להישמר בעיקר בימים שבהם הים גבוה עם רוח דרומית שדוחפת את הזרם לכיוון שובר הגלים. ובכל מקרה, להימנע מלקפוץ מהשובר כדי לקצר את מרחק החתירה לנקודת השבירה. הזרם בצמוד לשובר, שנקרא 'מעלית' בשפת הגולשים, עלול להיות מסוכן מאד בימים שהים גבוה ובעיקר כשהרוח הדרומית נושבת. מצד אחד הרבה גולשים רואים בשוברים כאמצעי מקל להתמודדות עם כוחות הים אבל כאשר הים גבוה (מעל גלים של 70 ס"מ) הדוברים הופכים להיות סכנת נפשות ויש להתרחק מהם כמה שיותר גם לגולשים יחסית מנוסים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר