אלי לנדאו. צילום עופר וקנין
אלי לנדאו. צילום עופר וקנין

האזינו: השיר שכתב אלי לנדאו ז"ל על הרצליה

ראש עיריית הרצליה לשעבר, שהלך לעולמו ביום שלישי בלילה, כתב שיר לרגל חגיגות 70 שנה לעיר, אותו הלחין נחום היימן. הלוויתו של לנדאו תתקיים היום, בשעה 14:00, בבית העלמין הישן בנתניה

פורסם בתאריך: 7.2.19 10:06

ראש עיריית הרצליה לשעבר, אלי לנדאו, שהלך לעולמו בלילה שבין שלישי ורביעי, היה לא רק איש ציבור רב פעלים ועשייה אלא, כך מתברר, גם משורר. באיגרת שהפיץ בקרב עובדי העירייה, צירף מנכ"ל עיריית הרצליה יהודה בן עזרא את השיר "כמו אגדה", שכתב לנדאו על הרצליה במסגרת חגיגות ה-70 לעיר. את השיר הלחין נחום היימן ז"ל וביצעה אותו מקהלת "זמר לך", עליה ניצח יעקב הולנדר ז"ל.

האזינו:

 

"הרבה שינויים ידעה הרצליה בשנות קיומה, אבל שום דבר לא היה דומה לפריחה המדהימה שהתחוללה בימיו של אלי לנדאו כראש העיר", כתב בן עזרא לעובדי ועובדות העירייה באיגרת שאליה צירף את השיר, "שלוש קדנציות הוא כיהן בתפקיד, ואני יכול להעיד שהעיר שלנדאו קיבל בשנת 1983 לא דמתה לעיר שהייתה בסוף כהונתו האחרונה בשנת 1998. עם הביצועיזם המדהים שלו והיכולת לסחוף אחריו מתכננים ומבצעים, הוא הצליח להקים בעיר מספר אדיר של מיזמים שהציבו את הרצליה על המפה בכל תחום. אדם עם חזון, איש רב פעלים ולו זכויות רבות בבנייתה, פיתוחה וקידומה של העיר. הרשימה הארוכה מעוררת התפעלות גם היום – הקמת המרינה, מתיחת פנים לאזור התעשייה והפיכתו למרכז מבוקש ע"י חברות בינלאומיות ומקומיות, בניית אצטדיון הכדורגל, הקאנטרי קלאב, קניון שבעת הכוכבים, בית חיל האוויר, ולצד זה שיקום  רחב, פיזי וחברתי, בשכונות העיר. לנדאו ז"ל גם תמך ביוזמה של פרופ' אוריאל רייכמן להקמת המרכז הבינתחומי ועזר לכך שהוא ייבנה בהרצליה ועוד ועוד.

"בנימה אישית, אהבתי אותו ואני מלא הערכה על כל שעשה למען העיר ותושביה. עבדתי תחת לנדאו בכל שנות כהונתו ואני רואה בו עד היום את מורי ורבי, האיש שזכיתי ללמוד ממנו הרבה ממה שאני יודע כיום והדברים האלה נוגעים לכל כך הרבה תחומים, בין היתר לניהול, ליכולת העשייה ובעיקר להיבט האנושי האישי – אף פעם לא לשכוח את האדם, תושב או עובד, שנמצא מאחורי כל זה והוא בעצם המטרה שלנו בעבודתנו. כיום אנחנו נהנים מהתשתית המצוינת שאלי לנדאו פיתח והקים, כאשר תחת חזונו וניהולו של ראש העיר משה פדלון, אנו ממשיכים, נוגעים ברף הגבוה שאלי לנדאו הציב בפנינו ומשתדלים לעבור אותו, כפי שהוא לימד אותנו".

הלוויתו של לנדאו אמורה להתקיים היום (ה') בשעה 14:00, בבית העלמין הישן בנתניה,  ברחוב רד"ק 2. 

 

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. צפורה פונו.

    אלי פטריוט ישראלי .

    השיר יהייה זכרון ממך לעירך הרצליה
    שכה אהבת .היכרת כל שביל עפר כל כביש
    כל פינה בהרצליה .דאגת לשכונות ונהנתה
    מיופיה .הפרדסים כחול השמים והים.
    תודה על השיר המרגש.

  2. צביקה מילר

    חולל מיפנה במושבה/העיר… סלל כבישים ומידרכות ברוב חלקי העיר, בראשותו המושבה ממש הפכה לעיר!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר