שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי
שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

התושבים גייסו את הסכום הדרוש, הבג"ץ נגד קבינט הדיור אמור להיות מוגש בשבוע הבא

מאות תושבים תרמו לטובת הגשת העתירה נגד ההחלטה לקדם במסלול המהיר 11 אלף דירות במסגרת תוכנית "הרובע הצפוני": "החלטה פוגעת בזכות התושבים להשתתף בתכנון העיר"

פורסם בתאריך: 12.2.19 17:57

תושבי הרצליה, המתכוונים להגיש עתירה לבג"ץ נגד החלטת קבינט הדיור לגבי תוכנית הותמ"ל בצפון הרצליה, הצליחו לגייס את עשרות אלפי השקלים המיועדים להגשת העתירה. העתירה אמורה להיות מוגשת בשבוע הבא. מכינה אותה תושבת הרצליה עו"ד חיה ארז יחד עם עו"ד חגי קלעי ועו"ד אוהד רוזן, שייצגו את העותרים בבג"ץ. את הגשת העתירה מובילים חברי מועצת העיר אייל פביאן ותמי גרוסמן, וקבוצת תושבים פעילים במטה המאבק לתכנון שפוי ובקבוצת הרצליה איכות חיים. לדבריהם, מאות תושבים מהרצליה תרמו כסף בדף ייעודי באתר מימון המונים שפתחו לשם כך, בתוך ימים ספורים.

העתירה היא נגד החלטת קבינט הדיור, בראשות שר האוצר משה כחלון, להכריז על מתחם צפון הרצליה כמתחם מועדף למגורים ולהעבירו לסמכות הותמ"ל. נזכיר כי במכתב ששיגרה בחודש שעבר עו"ד ארז בשם פביאן ליועמ"ש נטען כי יו"ר ועדת השרים לענייני דיור (קבינט הדיור), שר האוצר כחלון, ביצע לכאורה "מחטף" (לשון המכתב) והחליט, אחרי ההכרזה על פיזור הכנסת, להכריז על שטחי צפון הרצליה ומט"ש הרצליה כמתחמים מועדפים לדיור. את ההחלטה הוא קיבל כשהיה השר היחיד בישיבה. בתשובה שהעביר עו"ד רוסלאן עותמאן מהמחלקה לייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים לפנייה, דחה בקשתו של פביאן. 

"הוועדה המחוזית העניקה לתושבי הרצליה את הזכות והאפשרות להשפיע על עתידה של הרצליה באמצעות תכנון תכנית מתאר חדשה והנה באים השר כחלון והותמ"ל ורוצים להפקיע את הזכות הזו ללא כל סיבה עניינית", כתבו המתנגדים בהודעה שפרסמו, "לא יכול להיות שהועדה המחוזית פתחה לנו את הדלת וכחלון יבעט בנו דרך החלון. ההחלטה פוגעת בזכות תושבי הרצליה כולה ובעיקר בזכות תושבי צפון הרצליה, להשתתף בתכנון העיר. כפי שטענו בשנתיים האחרונות, אנחנו לא מתנגדים לבנייה, להפך. אנחנו מברכים על פיתוח העיר רק מתעקשים שהדבר יעשה במקצועיות, בזהירות המתבקשת, בהליכי התכנון הרגילים במסגרת הועדות המקומית והמחוזית ובשיתוף הציבור".

איל פביאן

איל פביאן

עוד כתבו: "לאחר ארבע שנות פעילות, ברור שהותמ"ל נכשל בהורדת מחירי הדיור. פעילות הותמ"ל הביאה לפגיעה תכנונית, בשל התעלמות והזנחה מהצורך הבסיסי והראשוני בפיתוח תשתיות, בראשן תחבורה, כתנאי להוספת יחידות, והמשך תכנון ארכאי שאינו רואה בעירוב שימושים עירוני ערך תכנוני וחברתי. אנחנו דורשים מהמדינה לתכנן ולקדם את ציפוף העיר בתהליך של התחדשות עירונית שהוא הדבר הנכון מבחינה סביבתית, כלכלית וחברתית. הותמ"ל מחסל שלא לצורך שטחים פתוחים ושטחים חקלאיים, תוך פגיעה בביטחון התזונתי, ברֵיאות ירוקות, ובערכי טבע. הקרקע הינה משאב מוגבל שחובתנו לשמור עבור הדורות הבאים. לאור הפער הגדל בין קצב התכנון לקצב בניית יחידות הדיור נוצר מלאי תכנוני אדיר שמספיק לשנים רבות. לא צריך יותר ועדות מיוחדות כמו הותמ"ל. אנחנו מתנגדים נחרצות לתכנון שתוצאותיו הידועות מראש יהיו בכייה לדורות".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חבורת חולרות

    דואגים רק לתחת שלהם! הלוואי ובגצ יזרוק אותם מכל המדרגות!

  2. תושב העיר

    כל הכבוד לכל תושבי הרצליה במלחמה נגד הנוכל הגדול משה כחלון שדורס את כולם כדי לנסות להצדיק את התכנית הכושלת שלו. נקווה שכחלון לא ישחד את אחד מאנשי בג״ץ לפני ההחלטה הגורלית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר