פרויקט גליל ים. צילום אמיר ארבל
פרויקט גליל ים. צילום אמיר ארבל

בתגובה להקפאת מחלף הרב-מכר: העירייה הודיעה על הקפאת הבנייה בגליל ים

בעירייה טוענים גם שהמדינה לא עומדת בהתחייבותה לספק 440 דירות בפרויקט לבני העיר: "הבנייה והפיתוח בגליל ים יוקפאו עד שניתן יהיה להבטיח את מימוש זכויות תושבי הרצליה"

פורסם בתאריך: 13.2.19 14:30

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה החליטה היום (רביעי) להקפיא את הבנייה בשכונת גליל ים בעיר. זאת בתגובה להודעת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שהתקבלה אתמול בעירייה, לפיה התוכנית להקמת מחלף הרב-מכר, מוקפאת. מהעירייה נמסר כי ראש העירייה הנחה את החברה הכלכלית להקפיא את עבודות הפיתוח של הכבישים, הדרכים והתשתיות הציבוריות בגליל ים. חברים שנכחו בישיבה הבהירו כי יימשך הפיתוח סביב הבתים בשכונה שכבר אוכלסו.

המחלף, נזכיר, שבנייתו מתוכננת כבר שנים, אמור לחבר בין שני חלקי העיר, מזרח ומערב, מעל כביש החוף, ועלותו נאמדת בכ-320 מיליון שקלים. חברים בוועדה הסבירו כי העירייה מתכננת את מספר יחידות הדיור בעיר בהתאם לתשתיות התחבורה המתוכננות, ושהקפאת הבנייה היא תגובה מתבקשת שכן אחרת יווצרו עומסים על התשתיות.

מעיריית הרצליה נמסר כי הוחלט על הקפאת הבנייה בגליל ים "לאחר שבעיריית הרצליה התקבלה הודעה כי המדינה מקפיאה בפועל את הסכם הגג עם הרצליה, דבר שימנע את בניית מחלף הרב מכר, את העתקת המכון לטיהור שפכים (המט"ש) וזאת לצד עיכוב פתרונות ניקוז והקמת תשתיות נוספות בשכונה בפרט ובעיר כולה".

עוד נמסר כי "בנוסף, עולה כי במסגרת פרויקט מחיר למשתכן בגליל ים המדינה לא עומדת במחויבותה לעירייה למכסה משמעותית של דירות עבור בני העיר, אשר עליו הוסכם במסגרת הסכם הגג. לפיכך, החליטה הבוקר הוועדה המקומית על הקפאת כל עבודות הבנייה והפיתוח בגליל ים, עד שניתן יהיה לוודא כי מימוש זכויות תושבי הרצליה לדיור בר השגה ואיכות החיים של התושבים בשכונה בפרט ובעיר בכלל – יובטחו ויישמרו. במסגרת דיור למשתכן בגליל ים אמורות להיבנות כ-1,800 יחידות דיור, מהן כ-440 דירות מיועדות לבני העיר במחיר למשתכן והמדינה אינה עומדת במחויבות זו".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר כי "כראש העיר עומדות לנגד עיניי, לצד הרצון לבנות יחידות דיור עבור תושבי העיר ועבור הזוגות הצעירים שרוצים להמשיך לגור בה, גם הדאגה לתשתיות ראויות שיתאימו לגודל האוכלוסייה, כמו גם הבטחת איכות החיים הטובה בעיר. בשל החלטות המדינה, אשר בפועל מהוות נסיגה מהסכם הגג ופוגעות באופן ישיר בתושבי העיר, הוועדה המקומית החליטה על הקפאת הבנייה בגליל ים. העירייה ממלאת את ההתחייבויות שלה בנושא פיתוח השכונה ונמשיך בכך – אך בהיעדר החלטת המדינה לקדם את התשתיות להן התחייבה, לא ניתן יהיה לגור בשכונה ולכן לא נוכל לאפשר את המשך הבנייה והפיתוח".

חבר הוועדה איל פביאן אמר: "אני וחבריי מחוייבים לתושבי הרצליה בהווה ובעתיד, ולאיכות החיים שלהם שדורשת תשתיות מתאימות. אנחנו לא נתפשר כלל על הבטחת תשתיות מתאימות לתושבי הרצליה כתנאי מוקדם לתוספת יחידות דיור בעיר. אנחנו רואים בחומרה ובתימהון גדול את ההודעה שנמסרה לנו ואת המהלך החד צדדי בוצע כאן מול העיר הרצליה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אפילו את החבר שלו. כחלון דפק. המילה של כחלון שווה לתחת.ופדלון עוד רץ לתת לו תואר של יקיר העיר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד אינרסנט שמלכלך על כחלון. אם היית מבין מה הוא עשה בתחום הדיור, היית מבין ש"ממשה עד משה לא קם כמשה"

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר