מדי מים עם מנגנוני אל חזור. צילום רן פסקל
מדי מים עם מנגנוני אל חזור. צילום רן פסקל

התפוצץ המשא ומתן בין התושבים למי הרצליה

התושבים מתכוונים להתקין עצמאית 100 מנגנונים אל חוזרים, ולהוכיח בעצמם שהתאגיד מחייב אותם לשווא על מים שלא צרכו. התאגיד: "נציגות התושבים חזרה בה מהסיכום וכעת טוענת - בגיבוי "מקצועי" של אינסטלטור - כי קיימת בעיה"

פורסם בתאריך: 17.2.19 14:24

נציגי קבוצת "נפגעי מי הרצליה" – המאגדת תושבים שטוענים שקיבלו חיובים גבוהים בחשבונות המים בעקבות חריגה לכאורה של מאות ואלפי אחוזים בצריכה – הודיעו על ביטול המתווה שסוכם בינם ובין תאגיד המים המקומי, מי הרצליה, "בעקבות אי הסכמות עם ראשי התאגיד".

רן פסקל, ממובילי המאבק, אמר כי המתווה בוטל לאחר שלא הסכים לחתום על סעיף בהסכם, לפיו במידה ומדי המים שישלחו לבדיקה יימצאו תקינים, יוציא הודעה מטעמו לפיה "התאגיד פועל כשורה וללא דופי". פסקל: "לא הסכמתי לחתום על הסעיף הזה, ובתאגיד לא הסכימו להוריד אותו. ראשית, מי שם אותי כדי להצהיר הצהרה כזו? שנית – גם אם מדי המים שישלחו לבדיקה יימצאו תקינים, זה לא אומר שנפסיק את התהליך למציאת הגורם לחיוב השגוי. פניתי לחבר המועצה איתי צור, שסייע בגיבוש המתווה, וביקשתי שיודיע למנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא שהמתווה מבוטל".

עם ביטולו של ההסכם, מתכוונים התושבים לנסות ולהוכיח בעצמם כי התאגיד מחייב אותם לשווא על מים שלא צרכו. פסקל אומר שהחשד המרכזי הוא שהחיובים המנופחים נובעים מהעובדה שבמדי המים הנפוצים בעיר לא מותקן שסתום אל חוזר. "כשבתאגיד משנים לחצים במשאבות, במטרה לספק לחץ מים תקין לכל חלקי העיר, או מפסיקים את הפעולה שלהן, מים חוזרים במורד הצינור ומסובבים את שעון המים", מסביר פסקל, "כשבמדי המים אין שסתום אל חוזר, שמונע מהמים לחזור, אותה צריכה של מים יכולה לשלש את עצמה ואפילו יותר".

רן פסקל ומנגנון אל חוזר שהותקן במד המים של הבניין

ובתאגיד לא מודעים לזה?

"בתאגיד מודעים, אבל לא מתכוונים להתקין מנגנונים אל חוזרים כל עוד רשות המים לא תחייב אותם לעשות את זה. בפגישה שהיתה לנו, מנכ"ל התאגיד בעצמו החזיק במד מים, נשף משני צידיו והראה שהשעון מסתובב בשני המקרים. מרגיז שבעוד שבתאגיד יודעים מה הבעיה, התושבים שמתלוננים ממשיכים לקבל תשובות לקוניות ושולחים אותם לחפש נזילות".

בהודעה שהפיץ פסקל בקבוצת הפייסבוק נפגעי מי הרצליה, סיפר שהתקין מנגנון אל חוזר בביתו, ועל ההפתעה בזמן ההתקנה: "לפני זמן קצר התקנתי מנגנון אל חוזר לשעון הפרטי שלי וכועד בית גם לשעון הראשי של הבניין, לשעון המשותף ולרובם המוחלט של דיירי הבניין. תוך כדי התקנת המנגנון, האינסטלטור הסב את תשומת ליבי למדי מים מסתובבים של שני שכנים שלא היו בבית באותה העת. מבדיקה עם אותם השכנים בזמן אמת אימתתי שהם אינם בבית למרות שהשעון מציג תמונה כאילו מישהו מתקלח, ואין בבית מדיח עובד או כל צרכן מים כזה או אחר. כעבור כחמש דקות השעון נעצר ולאחר כמה דקות שוב חזר להסתובב. זו למעשה הייתה עדות ממקור ראשון של שעוני המים שלנו שמדדו צריכה שלא באמת הייתה. אותו אינסטלטור שהתקין את המדים סיפר שזהו מקרה מוכר ונפוץ באיזורים בהם יש אתרי בניה סמוכים ותאגיד המים משנה את לחצי משאבות המים כדי לספק מים בלחץ תקין לצרכנים שנוספו".

כעת מתכוונים מובילי המאבק להתקין באופן יזום, במחיר מופחת, מנגנוני אל חוזר לתושבים שירצו בכך, בצמוד למדי המים, וכך לעקוב בעצמם אם יש שינוי במדידה. "נמתין פרק זמן שיקבע מראש, כך שיתאפשר לנו לראות אם יש שינוי במגמה", אומר פסקל, "אם יימצא שאכן שם הבעיה, נדרוש מהתאגיד להמליץ לתושבים שאצלהם נרשמה חריגה בצריכה להתקין מז"ח – מונע זרימה חוזרת, או מנגנון אל חוזר. בנוסף, נדרוש שיכירו בכך שאכן היתה בעיה ושיפצו את התושבים בהתאם, כל מקרה לגופו".

ואם לא יסכימו לדרישות?

"ככל הנראה נפנה אל התאגיד באמצעות משרד עורכי הדין שמלווה אותנו במאבק. ואם לא נקבל תשובות נפנה לרשות המים ולמפקח על התאגידים".

מלבד פסקל, גם מיכל לב אריאלי, רונה ברקת שיבר ויהודית ווסט מובילות את המאבק. "במהלך השבוע יצטרפו אלינו ככל הנראה עוד שני חברים חדשים", מעדכן פסקל.

מתאגיד מי הרצליה נמסר בתגובה: "לאור טענות התושבים ניאות התאגיד, לפנים משורת הדין ובשקיפות מלאה, להגיע למתווה בדיקה מול נציגות תושבים בסיוע ותיווך של חבר מועצת העיר מר איתי צור. המתווה כלל בדיקת 40 מונים שאותם יבחרו התושבים והם ישלחו לשתי מבדקות נפרדות שאותן יבחרו התושבים, כאשר התאגיד ישא בכל העלות הכרוכה. כנגד זה סוכם עם נציג התושבים שאם בדיקת המונים תצא תקינה (בהתאם לקריטריונים שסוכמו יחדיו), יוציאו התושבים הודעה שהתאגיד פעל ללא דופי. אותה נציגות תושבים, אשר טענה בתחילה בתוקף כי הבעיה היא כביכול במדי המים המותקנים בעיר, חזרה בה מהסיכום וכעת טוענת – בגיבוי "מקצועי" של אינסטלטור – כי קיימת בעיה בכך שלא מותקנים שסתומי אל חוזר ברחבי העיר. טענות אלו נבדקו מקצועית בעבר, על ידי מדינת ישראל (רשות המים), ונדחו על הסף. תאגיד מי הרצליה מצר על החלטת התושבים. תאגיד מי הרצליה ימשיך ויפעל, לשרת את תושבי העיר הרצליה, כפי שעשה כל השנים, ויפעל לשיפור משק המים והביוב בעיר הרצליה כפי שעשה כל השנים ובהתאם לחוק".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך מתקינים מנגנון אל חוזר?
    איך מצטרפים להתקנה של מנגנון כזה?
    מה העלות ?

  2. נתי

    כל הכבוד למי שעוסק במלאכה!! מחכים לעדכון איך להתקין את זה ועם מי ליצור קשר

  3. יואב

    ציטוט "אם יימצא שאכן שם הבעיה, נדרוש מהתאגיד להמליץ לתושבים שאצלהם נרשמה חריגה בצריכה להתקין מז"ח – מונע זרימה חוזרת,
    בעיני יקר , ומיותר, ומי שניצמד לתקנות משרד הבריאות יהיה חייב לבדיקה כל שנה -+300ש"ח ,
    גם לדעתי אתה לא יכול לחייב את התאגיד להתקין לך מז"ח,אלה הפוך התאגיד יכול לחייב את הצרכן, ואז קיבלת פיל לבן.
    יואב

  4. אזרח תושב הרצליה

    אני נפגעתי מחיובי יתר. בדקתי ומצאתי ששעון המים מסתובב בשני כיוונים . התקנתי שסתום וראה איזה פלא . החיובים חזרו להיות נורמליים

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שרה גרה בגן רשל
    בדקתי ברחוב שלנו כולם עם חשבונות מוגזמים כולל אני פי שלש מהתקופה הזו אשתקד מה עושים למי פונים?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר