חטיבת רעות. צילום שמוליק ניסים
חטיבת רעות. צילום שמוליק ניסים

"אנחנו משתמשים באטמי אוזניים בתוך הבית": מי יחליש את הצלצול בחטיבת רעות?

תלונות חוזרות של התושבים המתגוררים ליד החטיבה לא הועילו ועוצמת הצלצול עדיין מחרישת אוזניים. העירייה: "התלונה הועברה לבירור מול הגורמים המקצועיים"

פורסם בתאריך: 24.2.19 18:14

תושבים המתגוררים בשכונת יד התשעה בהרצליה, בסמוך לחטיבת הביניים רעות, מתלוננים על כך כי עוצמת הקול של הצלצול והמוזיקה הבוקעים מהרמקולים בחטיבה מחרישי אוזניים. לדבריהם, המוזיקה המושמעת בבית הספר נשמעת בעוצמות גבוהות גם בתוך בתיהם ומפריעה להם בהתנהלות היומיומית ובזמן המנוחה. למרות תלונות חוזרות לעירייה ולבית הספר, טוען אחד התושבים, אין שינוי בעוצמת הקול.

"אנחנו סובלים מאוד מעוצמת הצלצולים שנשמעת מהרמקולים של בית הספר. אי אפשר לחיות כך", מתלונן תושב שמתגורר בסמוך לבית הספר, "אנחנו יושבים בסלון, עם חלונות סגורים, וגם בזמן שבחוץ יורד גשם אנחנו שומעים את הצלצול כאילו הוא מתנגן במרכז הסלון. אני מאוד מתוסכל מכל הסיפור הזה. אני גר פה 30 שנה ואף פעם לא היתה בעיה עם עוצמת הקול של הצלצול של בית הספר, הטקסים והמסיבות באולם. אבל לפני כשש שנים הוארך משך הצלצול משלוש או ארבע שניות לחצי דקה כמעט. במקום מלודיה הניגון הוא של שיר פופ או טראנס ומשתנה באופן די תדיר. לדעתי, הם משמיעים בעוצמה כזאת כדי שהתלמידים שנמצאים במחששה שמאחורי האולם יוכלו לשמוע אותו. כדי לעמעם את עוצמת הצלצול אנחנו נאלצים להשתמש באטמי אוזניים בתוך הבית. אם אני שומע את זה בעוצמה כזאת בתוך הבית, אני לא רוצה לחשוב באיזו עוצמה התלמידים שומעים את זה".

פנית לבית הספר ולעירייה?

"כבר כמה שנים שאני פונה לבית הספר ולעירייה וזה לא נפתר. בהתחלה פניתי במיילים לבית הספר והם לא ענו, אז שלחתי מיילים לעירייה וגם הם לא ענו. פניתי לשוטר הקהילתי שינסה לדבר עם המנהלת של בית הספר וגם זה לא הועיל. המשכתי לפנות בצינורות המקובלים – פניתי לעירייה דרך הפייסבוק שלהם ודרך האתר ואחרי כמה פניות קיבלתי מייל שהעניין הועבר למנהלת המחלקה לבתי ספר על-יסודיים. יצרתי איתה קשר ואחרי שדיברה עם המנהלת אמרה שאין מה לעשות. מזלזלים בנו ומנפנפים אותנו. אגף החינוך בעירייה נותן גיבוי מלא למנהלת בית הספר. איפה כל הערכים שמערכת החינוך אמורה לחנך אליהם, כמו התחשבות בזולת?".

ומשהו התקדם בעניין?

"בהמשך פניתי לנציבות תלונות הציבור בעירייה, שהראו נכונות לעזור לפתור את הבעיה, ולפני כחודשיים הגיעה לכאן משלחת של כחמישה אנשים, עובדות בכירות בעירייה ובודק רעש. בודק הרעש שהיה פה אמר לי שהרעש עובר את הגבול המותר והבנתי ממנו שעיקר הרעש שאני שומע מגיע מהרמקול שנמצא בחוץ. הם ניתקו אותו, אבל עדיין שומעים כי כנראה כדי לחפות על כך שהוא לא בשימוש הם הגבירו את הרמקולים האחרים. ארבעה ימים אחרי הביקור לא שמענו את בית הספר בכלל. אבל אחרי כמה ימים הם חזרו לעוצמה הקודמת. בתלונות הציבור היו נכונים להקשיב ומערכת החינוך התעלמה גם מהם וגם מאתנו. פניתי שוב לתלונות הציבור והם אמרו שהם מתכוונים לעשות שינוי רציני בעניין בכל העיר. ביקשתי שיעדכנו אותי. בנוסף, הם אמרו שתעשה פניה למנהלת בית הספר בבקשה להנמיך את העוצמה של הרמקולים, אבל בינתיים זה לא קרה. אני ממש מקווה שיורידו את עוצמת הצלצולים באופן קבוע והבעיה תיפתר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "התלונה הועברה לבירור מול הגורמים המקצועיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין מאוד שכביש 531 והרכבות שעוברות שם כל היום לא מפריעות.
    מעניין ש קריוקי זיקוקים ונפצים לא מפריעים.
    מעניין שלזרוק ביצים ושקיות נילון מחאות מים לא מפריע.
    והדבר הכי טוב שקרה לשכונה הזו , חטיבת רעות זה מה שמפריע.

  2. חוקר

    אתם מדברים על צלצול אצלינו ברחוב הרב מימון רחוב ללא מוצא רחוב קטן של ששים מטר אין יום ואין לילה הרחוב הפך לטרמינל של מוניות ומזודות ומשלוחים ושליחים ומשאיות ומינבוסים והכל סחר פיננסי וכל דיירי הרחוב הפכו לטיקונים ויש שיתוף פעולה בין המשטרה לקהילה זה חמש שנים מאז שנבחר פדלון

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר