תומר מור
תומר מור

מרגש: תומר מור, המתמודד עם תסמונת נדירה, הגשים חלום וחגג בר מצווה בשופרסל

מאז שהיה בן חמש היתה לתומר מור, המתמודד עם תסמונת אנגלמן, משיכה עזה לרשת המרכולים. כשאמו והמדריכה שלו חשבו על רעיון מקורי ליום הולדתו ה-13, ברשת הרימו את הכפפה וערכו לו בר מצווה מהחלומות

פורסם בתאריך: 5.3.19 09:36

חשבתם לחגוג לילדים שלכם יומולדת באופן מאוד מקורי ומיוחד? לא תאמינו איך תומר מור מהרצליה חגג בשבוע שעבר את בר המצווה שלו – כמלקט מוצרים של שופרסל אונליין.

הרעיון הלא שגרתי הזה הוא החלום של תומר, ילד עם צרכים מיוחדים שאובחן בגיל שנתיים וחצי עם תסמונת אנגלמן, שהיא נדירה מאוד. "בגיל חמש החלה אהבתו הגדולה לרשת המרכולים שופרסל, ובעיקר לשליחיה", מספרת אמו, עדי, "הוא מרבה לשחק משחקי דמיון שבהם הוא בתפקיד השליח של שופרסל, יש לו עגלת שליחים שעליה הוא מעמיס קרטונים והוא משחק עם האפליקציה של שופרסל כאילו הוא עושה קניות. הוא מקבל בשמחה רבה את השליחים של שופרסל שמגיעים אלינו הביתה, עוזר לפרוק את המוצרים מהארגזים ולסדר אותם במקום ואף התחפש כבר מספר פעמים בפורים לשליח שופרסל. גם אנחנו הצטרפו לרעיון וכולנו  יחד התחפשו למשפחת שופרסל".

תומר בפעילות בין המדפים בשופרסל

תומר בפעילות בין המדפים בשופרסל

ביום רביעי שעבר הגיע תומר עם 11 מחבריו לסניף הראשי של שופרסל בגלילות, שם נערכה לכבודו מסיבה חגיגית עם כיבוד, עוגות מעוצבות, קישוטים, שלטים עם תמונה שלו, צלמים ודיג'יי שארגנו משופרסל. לאחר מכן, הוא וחבריו הצטרפו לכמה שעות לצוות המלקטים של שופרסל אונליין. לאחר שהסתיים האירוע תומר ואמו הצטרפו לנסיעה עם בלדר של הרשת, שהוביל ברכב של שופרסל את ההזמנות שביצעה עדי עם תומר לביתם בהרצליה. אחר כך נסעו תומר ואמו נסעו לבית אומנה בהרצליה ותרמו את המצרכים שהזמינו.

את הרעיון למסיבת בר המצווה הייחודית לתומר הגתה עדי רביב, מנהלת ויזמית פרויקט "כפתור" שמקיימת בביתה בפתח תקווה פעילויות לילדים עם צרכים מיוחדים בדגש על מוגבלות שכלית התפתחותית. תומר משתתף בפעילויות של 'כפתור' כארבע שנים שבאמצעותן הוא רוכש כישורי חברה וחיים בסיסיים תוך כדי אינטראקציה עם ילדים עם צרכים מיוחדים שלוקחים חלק בפרויקט ואינטראקציה עם הקהילה בשכונה. ההורים לוקחים חלק פעיל בפרויקט ומקבלים החלטות יחד עם רביב והמטרה היא העצמה של הילדים ושל ההורים שלהם ומתן רצף של פתרונות במטרה להקל על ההורים בהתנהלות היומיומית.

תומר וחבריו במסיבה בשופרסל

תומר וחבריו במסיבה בשופרסל. משמאל: עדי רביב

"עד לפני שלוש שנים תומר לא חגג ימי הולדת עם חברים, אלא רק בבית עם המשפחה", מספרת אמו עדי, "זה דבר לא פשוט עם ילדים עם צרכים מיוחדים. מאז שאנחנו בכפתור אנחנו חוגגים לו עם החברים משם. כל שנה עדי ואני חושבות יחד על רעיון מגניב שקשור לתומר ואנחנו עושים לו מסיבת קונספט בבית ועדי ומדריכה מכפתור מעבירות את הפעילות, למשל הוא אוהב מאוד את הפיניאטה אז לפני שנתיים עדי ערכה לו מסיבת יומולדת מקסיקנית ובשנה שעברה עשינו 'הפיצרייה של תומר' והוא היה השליח. השנה לכבוד בר המצווה עדי אמרה שצריך לעשות משהו מיוחד ונעשה לו משהו שקשור לשופרסל. עדי יצרה קשר עם מנהלת שופרסל אונליין צפון מיכל בידאני שנדלקה על הרעיון ויחד איתה היא סחפה את כולם והם הפיקו לו את כל האירוע, הרבה מעבר לציפיות שלנו, הם הגשימו לו חלום".

רביב מוסיפה: "כל מה שרצינו, הצוות שלי ואני, זה אישור להעביר פעילות שלנו בתוך הסניף וזה מה שביקשנו מהם, והם עפו על זה ברמות אחרות. מה שמרשים כל כך בהפקה הזאת זה שהם היו כולם מכוונים לתומר ונתנו לנו תחושה שלא קיים שום דבר מלבד האירוע הזה בעולם. תחושה מדהימה ומעצימה מאוד. הם הפיקו אירוע מרשים ומדהים. זאת היתה חוויה חוץ גופית לכולנו. אנחנו שמחים שהצלחנו לייצר לתומר ולחברים שלו חוויה משמעותית ומעצימה".

תומר מור והוריו

תומר מור והוריו

ומה היה בפעילות?

עדי, אמו של תומר: "חילקו לילדים חולצות כמו של עובדי שופרסל וחילקו אותם לקבוצות. לכל קבוצה הוצמדו מדריכים של כפתור ומלקט, שיחד איתו הילדים הסתכלו באייפד וראו את ארבע ההזמנות שעשיתי מראש אונליין, והחלו לאסוף את המצרכים. זה ארך כשעה, ואז חזרנו לאולם שמרכז את כל ההזמנות של האונליין ובו ערכנו מסיבה לתומר. ערכנו טקס עם נאומים, ברכות ומתנות והילדים אכלו, רקדו ומאוד נהנו. היה מאוד מרגש. אין לי איך להתעלות על הדבר הזה. אני לא יודעת איך נחגוג לי את ימי ההולדת הבאים. אני גם לא יודעת איך אני אלך איתו עכשיו לסופר, הוא יהיה בטוח שהוא בא לעבוד. אני רוצה להודות לשופרסל ולכפתור, שהוא הבית השני של תומר, והייתי רוצה שעוד ילדים יזכו לזה".

במכונית המשלוחים

במכונית המשלוחים

תומר ידע על התכנונים לאירוע?

"התלבטתי מאוד מתי ואיך לספר לו על האירוע, כי קשה מאוד להכין אותו למשהו כזה. זה יכול להדיר שינה מעיניו במשך כמה ימים. בסוף סיפרנו לו על זה יום לפני".

איך תומר הגיב לאירוע?

"כשתומר נכנס לסניף כל העובדים מחאו לו כפיים. הוא מאוד התרגש והוא היה בשוק טוטאלי. בפעילות עצמה הוא היה חדור מטרה, ממש בא לעבוד. הוא מאוד נהנה מהיום הזה ואנחנו לא נשכח אותו לעולם".

מסיבת הבר מצווה של תומר

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר