מאבטחים מוציאים את סוזי נדב באולם ישיבת המועצה. צילום דן ברק מחדשות השרון
מאבטחים מוציאים את סוזי נדב באולם ישיבת המועצה. צילום דן ברק מחדשות השרון

צפו: מאבטחים מוציאים מאולם ישיבת המועצה פעילה נגד תחנת החשמל ביד התשעה

סוזי נדב התפרצה בקריאות במהלך דיון במועצת העיר, ודרשה לקבל תיעוד לשיחות של העירייה עם חברת החשמל בנושא העתקת התחנה. העירייה: "היא הוצאה בשל התפרצותה הברוטלית". תשפטו בעצמכם

פורסם בתאריך: 6.3.19 16:09

מובילת מאבק התושבים "המאבק לתכנון שפוי יד התשעה הרצליה", סוזי נדב, בעלת נכס בשכונת יד התשעה, הוצאה מהאולם בישיבת המועצה שהתקיימה בחודש שעבר על ידי אנשי האבטחה של העירייה, בהוראתו של מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא. זאת לאחר שהתפרצה בקריאות הצהלך דיון במועצה ודרשה לקבל תימלול של הידברות העירייה עם חברת החשמל בנושא העתקת תחנת המשנה הארעית שביב.

נדב ביקשה את התמלול לאחר דיון שהתקיים בשאילתה שהעלה חבר מועצת העיר רונן וסרמן (יש עתיד) בנושא שנאים ועמודי מתח ביד התשעה. בשבוע שעבר שיגרה נדב מכתב לד"ר שלומית כנרי, ממונה על תלונות הציבור ועל העמדת מידע לציבור בעיריית הרצליה, שבו היא מבקשת לקבל מידע על אודות תכתובות בין ראש העירייה משה פדלון לבין חברת החשמל בנושא תחנת משנה ארעית שביב במשך שלוש השנים האחרונות.

בשאילתה כתב וסרמן כי "לאחרונה התלוננו תושבי יד התשעה בנוגע לתחנת השנאים ועמודי מתח הנמצאים בסמיכות של ממש לבתי המגורים. תושבי יד התשעה טוענים שישנם תושבים שנפטרו מסרטן וישנם תושבים חולי סרטן סופניים. התושבים דורשים מהעירייה לפעול להרחקת תחנת השנאים ועמודי מתח מבתי התושבים. ישנם סעיפים רבים לפיהם הימצאות התחנה במקום אינה על פי תוכנית המתאר".

בשאילתה נכתב: "לפי תוכנית המתאר, קווי מתח עיליים בשטחים פתוחים צריכים להיות במרחק של 100 מטר לפחות ממבני מגורים קיימים או מתוכננים. כיצד מתכוונת העירייה לפעול על מנת להרחיק את קווי המתח העיליים מבתי התושבים ביד התשעה? לפי תוכנית המתאר מצוין שתחנות משנה לא יוקמו בסמיכות לבתי מגורים ואין להקים תחנות שנאים עיליות על עמודים והן יורחקו מבתי מגורים. כיצד מתכוונת העירייה לפעול על מנת להרחיק את תחנת משנה ארעית שביב מבתי המגורים ביד התשעה?".

מהעירייה ענו: "תוכנית המתאר מתייחסת לבינוי חדש. אין בנאמר בתוכנית המתאר לגבור באופן רטרואקטיבי על מתקני תשתית שהוצבו כחוק בעבר. התחנה צריכה לעמוד במרחקי ההפרדה הקבועים בחוק הקרינה הבלתי מייננת. במקרה דנן התחנה הוקמה בשנת 2000 ופועלת לפי היתרים למתקנים קיימים לפני 2007. למיטב בדיקתנו, גם מול המשרד להגנת הסביבה, התחנה עומדת בדרישות ההיתר הקיים".

שאלה נוספת של וסרמן: "מתי לאחרונה ביצעה עיריית הרצליה מדידת קרינה בסמוך לתחנת משנה ארעית שביב, סמוך לבתי התושבים ובתוך בתי התושבים ביד התשעה? ומה היו תוצאות המדידה?". מהעירייה ענו: "לפני כשלוש שנים התקיימה בדיקה של המשרד להגנת הסביבה ולא נמצאו ממצאים חריגים".

לאחר התשובות לשאלות של וסרמן שהקריא סמנכ"ל העירייה יוסף (ג'ו) ניסימוב, הוסיף וסרמן שאלה בעל פה: " איפה האחריות של העירייה ולמה העירייה לא לוחצת בעניין על משרד האנרגיה וחברת החשמל?". ראש העירייה אמר כי "לפני שלוש שנים, ביוזמתי הבאתי את שר האנרגיה יובל שטייניץ למקום והוא הנחה את חברת החשמל להעתיק את התחנה והחלו פעולות העתקה. זאת אומרת, מצאו שטח בכניסה לגבעת ח"ן". פדלון ציין כי דיבר שבוע לפני הישיבה עם מנכ"ל חברת החשמל במחוז רעננה, שאמר לו לדבריו שהם בתכנון מתקדם לקראת ביצוע. פדלון גם ציין שהוא נמצא בקשר רציף עם המנכ"ל. "אנחנו כן לוחצים וכן מתזכרים ובכל פעם שאני נפגש עם מנכ"ל חברת החשמל אני לוחץ אותו בכיוון הזה. אנחנו עושים הכל כדי להעתיק אותו מזרחה", אמר פדלון.

נדב לצומת השרון: "תגובתי בישיבת המועצה הייתה בגלל הסתירה בין התשובה לשאילתה שהקריא סמנכ"ל העירייה לבין תשובתו של ראש העיר, משה פדלון, שלא היתה כתובה כתשובה לשאילתה ונאמרה בעל פה. הוא טוען שהוא בקשר עם גורמים בכירים בחברת חשמל במשך שלוש שנים בניסיון לפרק ולהרחיק את תחנת השנאים הנמצאת בשטח רעננה, אך נמצאת בסמיכות ממש קרובה לבתי המגורים של שכונת יד התשעה שבהרצליה. בסך הכל הערתי הערה וביקשתי שיוצג לציבור תמלול ההידברות של ראש העיר עם חברת חשמל במשך כל השלוש שנים בנושא תחנת המשנה בשביב. אנחנו דורשים שקיפות מידע לציבור בריאות התושבים חשובה לנו. במקום להקשיב להערה הבונה והמאוד חשובה הזו, הוציאו אותי מהישיבה. זהו ניסיון של סתימת פיות. אנו לא נשתוק עד לפינוי תחנת השנאים, עמודי מתח והאנטנות הסלולריות. לא ניתן להשתיק אותנו עוד 20 שנה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "ישיבות המועצה פתוחות לקהל הרחב, התושבים מוזמנים בכבוד רב לשבת באולם כצופים בישיבה ואנו אף מפרסמים הזמנה זאת. כידוע, זכות הדיבור בישיבת המועצה היא לחברי המועצה בלבד. הגב' נדב הוצאה מהאולם, לא בשל הנושא עליו דיברה, אלא בשל התפרצותה הברוטלית וההפרעה לעצם המשך הליך קיום הישיבה. לעניין חברת החשמל – הנושא הינו בסמכות חברת החשמל בלבד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין מאוד שבעוד שאת קו המתח הגבוה לרעננה, מצאו לנכון להעתיק מהעיר ולהטמין הקרקע ולאורך ציר 531.
    בצד של הרצליה הוא נותר כולל תחנת השנאים.
    משהו רע קורה בהרצליה בכל הנוגע להעתקת תשתיות מזהמןת.
    תבדקו ותראו שבעוד שהכפר שמריהו למשל קו צינור הנפט הועתק לכיוון הרצליה, קו הרכבת גם הוא הועתק מזרחה.
    ככה גם קו מתח גבוה לכיוון רעננה הועתק.
    רק בהרצליה נשארים עם תשתיות מזהמןצ ועוד קולטים אליהם תשתיות מזהמות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה עם הגברת סוזי נדב שהיא צעקנית, קולנית, ומפוזרת על כל ויכוח עם ראש העיר בנושא תוכנית המתאר.
    לגברת יש דירה בשכונת שביב שאותה היא משכירה וחיה המיקום אחר.
    זו זכותה המלאה, ויחד עם זאת היא לא גרה אצלנו בשכונה, והיא מתסיסה את תושבי השכונה,
    אנחנו חיים כאן במצוקה אמיתית של שיכונים ישנים עם תשתיות קורסות והיא רצה מחשבה לישיבה ומעוררת ויכוח.
    היא בגליל ים מעוררת ויכוחים, בשביב, בישיבות המתאר של העירייה.
    וכל זה מעורר תסיסה וביקורת גם בקרבנו התושבים וגם אצל העייריה.
    העירייה צריכה ביקורת ויש לבקר אותה על ההזנחה אצלנו בשכונה, אבל די נמאס כמה אפשר למשוך את הנושא.

  3. סוזנה

    ישב ערן זה שהיה עם המעיל ושאל למה מוציאים אותה ולא קיבל תשובה

  4. אנונימי

    תחנת שנאים הנמצאת בסמיכות לבתי המגורים בשכונת יד התשעה
    גורמת למחלות סרטן ומחלות נוספות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר