הדמיית הפרויקט לדיור בר השגה ברחוב אמה טאובר בהרצליה. הדמייה: באדיבות עיריית הרצליה
הדמיית הפרויקט לדיור בר השגה ברחוב אמה טאובר בהרצליה. הדמייה: באדיבות עיריית הרצליה

התקדמות בפרויקט העירוני לזוגות צעירים בהרצליה. מחיר דירה: 1.5 מיליון שקל

ועדת המשנה לתכנון ובנייה אישרה פרויקט עירוני להקמת 40 דירות בנות שלושה חדרים שיוגרלו בין זכאים תושבי העיר. מאיה כץ: "יצרנו מודל חדש שלא היה קיים בארץ"

פורסם בתאריך: 10.3.19 08:37

ועדת המשנה לתכנון ובניה בהרצליה אישרה בישיבתה בשבוע שעבר תוכנית דיור בר השגה לזוגות צעירים ברחוב אמה טאובר שבמרכז הרצליה. התוכנית צפויה עכשיו לעבור לאישור הוועדה המחוזית. הדירות יימכרו לזכאים בלבד, על פי קריטריונים שקבעה העירייה ואושרו על יד הוועדה המקומית לתכנון ובניה. מחיר הדירות יהיה כ-1.5 מיליון שקלים. זהו הפרויקט הראשון מסוגו בהרצליה.

התוכנית כוללת בניין בן עשר קומות שבו 40 יחידות דיור של 77 מ"ר, בנות שלושה חדרים, הכוללות חניה, מחסן קטן, ממ"ד ומרפסת. על פי הקריטריונים, על המועמדים להיות תושבי העיר הרצליה לפחות בארבע השנים האחרונות, או בשש שנים מתוך 15 השנים האחרונות ושאין בבעלותם נכס. התנאים אף מפרטים את סך ההכנסה החודשית המקסימלית להגשת מועמדות לפרויקט. הזכאים ייבחרו בהגרלה שתתבצע באמצעות תוכנה ממוחשבת בפיקוח חיצוני, באחריות החברה לפיתוח הרצליה בע"מ, ותקופת הבעלות וההחזקה המינימלית של הקונה תהיה חמש שנים, זאת על מנת למנוע רכישת דירה לצרכי השקעה.

מועצת עיריית הרצליה אישרה את התוכנית כבר במאי 2015, אז היתה אמורה לעבור התוכנית לאישור של ועדת המשנה לתכנון ובניה ומשם לוועדה המחוזית, אך נותרה במשרדי אגף ההנדסה בעירייה. חברת האופוזיציה מאיה כץ, שהיתה אז סגנית ראש העירייה, אומרת שאישור הפרויקט בוועדת המשנה התעכב עד עכשיו בשל מחלוקת בעניין החניה של הבניין.

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

"אני שמחה על ההחלטה. זה תהליך שהובלתי ויזמתי ולקח לא מעט שנים לקדם אותו", אומרת כץ, "לקח כשנתיים להגיע למתווה המשפטי הנכון, כי הפרויקט הזה הוא דבר שטרם היה. יצרנו מודל חדש שלא היה קיים בארץ, שבו רשות מקומית מתנהלת מול יזם פרטי, על כל הכרוך בכך. הפרויקט הזה הוא מביא לידי ביטוי שני היבטים חשובים – גם דירות לבני הרצליה וגם במחיר מפוקח. התוכנית תעבור לאישור הוועדה המחוזית ואני מקווה שבסופו של דבר תאושר ונצליח במודל הזה שבתקווה יהווה מודל לעוד יוזמות הסוג הזה, שאינן פוגעות בצביון השכונה ויחד עם זאת מאפשר דיור מפוקח לבני העיר שלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר