צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

את חשבון המים שלכם תשלמו בקרוב לאפולוניה

רשות המים החליטה על מתווה איחוד תאגידי מים מקומיים לתאגידים אזוריים. הרצליה תתאחד עם רעננה, טירה וככל הנראה גם עם כפר שמריהו

פורסם בתאריך: 18.3.19 12:21

רשות המים אישרה ביום חמישי האחרון את מתווה צמצום תאגידי המים העירוניים, ואת איחודם לתאגידים אזוריים. כך במקום 56 תאגידי מים ברשויות מקומיות, יצומצם מספר התאגידים ל-28. ברשות מספרים כי הצעד צפוי לחסוך כסף רב על ידי צמצום הוצאות הנהלה ולהביא להתייעלות.

בעקבות זאת, תאגיד מי הרצליה יאוחד עם תאגידי המים של רעננה וטירה, לתאגיד האזורי "אפולוניה". גם תאגיד המים של כפר שמריהו צפוי להתאחד תחת התאגיד האזורי "אפולוניה", אך בשלב מאוחר יותר.

לחצו כאן לקרוא את מתווה האיחוד המלא

צמצום תאגידי המים הוא מהלך שנמשך כבר מספר שנים על ידי רשות המים, כששיאו היה בחודש דצמבר האחרון, כאשר הכנסת אישרה את חוק צמצום התאגידים בקריאה שנייה ושלישית. לדברי רשות המים, שיוך הרשויות המקומיות לתאגידים אזוריים נעשה לפי מספר שיקולים, ביניהם קירבה גיאוגרפית של הרשויות המקומיות, קיום תשתיות משותפות ברשויות ויכולת הזרמה שפכים למתקן טיהור שפכים משותף.

ברשות נאמר כי אחד השיקולים הנוספים הוא שמירה על חוסנו הכלכלי של התאגיד האזורי והפיכתו ליציב פיננסי מבחינת המדד הסוציו-אקונומי. בשל כך, שולבו בתאגידים אזוריים רבים ישובים משתי קצוות הסולם הסוציו אקונומי. כך לדוגמא, שולבו הרצליה ורעננה שמדורגות 8 בסולם, יחד עם טירה שמדורגת 4 בסולם הסוציו אקונומי.

בעקבות אישור הרשות הרשמי, התאגידים המקומיים צפויים להתאחד בחודשים הקרובים לתאגידים אזוריים, אך טרם ניתן תאריך יעד מדויק. בנוסף, כחלק מתהליך האיחוד, רשות המים מזמינה את הציבור להשמיע עמדתו בשיוך הרשויות המקומיות, להתנגד לאיחודים מסוימים או להציע אחרים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר