אולם ישיבות המועצה, אתמול
אולם ישיבות המועצה, אתמול

"באופוזיציה ניסו לעשות תרגיל ועשו להם תרגיל בחזרה"

ישיבת המועצה שלא מן המניין שזימנו חברי האופוזיציה, ושהיתה אמורה להתקיים אתמול, בוטלה לאחר שרק שישה חברי אופוזיציה הגיעו וחברי הקואליציה סירבו להכנס

פורסם בתאריך: 20.3.19 18:16

ישיבת המועצה שלא מן המניין שהיתה אמורה להתקיים אתמול בערב בוטלה לאחר שבאולם הישיבות נכחו רק שישה חברי מועצה, כולם מהאופוזיציה, שזימנו בעצמם את הישיבה. זאת לאחר שחברי הקואליציה סירבו להיכנס לאולם הישיבות כשנוכחו לדעת ששני חברי אופוזיציה – יריב פישר ורונן וסרמן – לא מגיעים לישיבה, ושאם לא ייכנסו לאולם הישיבות לא יהיה הרוב הדרוש של שליש מהחברים, כלומר שבעה, כדי לקיים אותה. ככל הנראה הישיבה תידחה לשבוע הבא. "באופוזיציה ניסו לעשות תרגיל ועשו להם תרגיל בחזרה", אומר גורם בעירייה.

כאמור, הישיבה שלא מן המניין נקבעה לבקשת חברי האופוזיציה, לאחר שבסוף ישיבת המועצה הסוערת בשבוע שעבר הגישו בקשה לקיום ישיבה שלא מן המניין, בשם שליש מחברי המועצה, כפי שמאפשר להם החוק. הסיבה לזימון הישיבה היתה טענתם שאינם מקבלים מהעירייה תשובות ענייניות, מלאות ומפורטות לשאילתות שלהם וכי לא מאפשרים להם להציג את השאלה שלהם בהמשך לשאילתה שהגישו.

"הגענו שישה חברי אופוזיציה – יונתן יעקובוביץ, גרי גוזלן, יוסי קוממי, תמי גרוסמן, איל פביאן ואני, והתיישבנו באולם וחיכינו שחברי הקואליציה ייכנסו", מספרת יו"ר האופוזיציה מאיה כץ, "עם הגעתנו ראינו כמה חברי מועצה, שכבר היו בבניין קודם לכן. גם כשהוחלט על פיזור הישיבה ראינו חלק מחברי הקואליציה יוצאים מהבניין. ראינו גם את כל הרכבים בחניות בחניון. ככל הנראה הם הסתגרו בקומה שבע, הקומה של ראש העירייה. הם ישבו עם האצבע על השעון וחיכו חצי שעה כדי לבטל את הישיבה. כמו כן, אנשים מטעמו של פדלון שנכחו בישיבה שאלו כל כמה דקות מי מגיע ומי לא ומי מאחר ולמה. לצערנו, חבר אופוזיציה אחד איחר והשני לא היה יכול להגיע. היו לנו הרבה דברים חשובים לדון בהם וקיווינו שהם יכבדו את ישיבת המועצה שנקבעה לפי חוק, גם אם לא כולם יכלו להגיע".

עשו לכם תרגיל?

"משה פדלון גרר את חברי הקואליציה לתרגיל פוליטי מגוחך ומביך בעיקר לעצמו. אנו, חברי המועצה, מתנדבים ללא שכר לפעילות ולעשייה העירונית, מכבדים את המעמד ומקפידים להגיע לכל ישיבה וצר לי שזה לא המצב בצד השני שלא חשבו לנכון לכבד את הישיבה שזימנו, כפי שמתאפשר לנו על פי חוק, וזאת בזמן שהם נמצאים בבניין וממתינים כדי שלא לאפשר את קיום הישיבה מתוך זלזול בתפקיד החשוב שאנו ממלאים. בלי אופוזיציה אין דמוקרטיה. עדיף היה שראש העירייה, שניסה להימנע מלתת לנו נבחרי ציבור שמייצגים את תושבי הרצליה, תשובות בנושאים מהותיים וחשובים שעל סדר היום הציבורי, היה פועל באותה הנחישות למען התושבים מול משרדי הממשלה השונים וגופי התכנון בהם הותמ״ל שמתכננים לבנות אלפי יחידות דיור בלי תשתיות מספקות כפי שאנו מגלים בשבועות האחרונים".

חבר האופוזיציה יריב פישר, שלא הגיע לישיבה, אמר: "ראש העיר וסגניו שכחו שאנחנו משלמים להם את המשכורת והיא כוללת השתתפות בישיבות מועצה. להתחבא במשרד ולא לצאת לישיבה ביחד עם ירון עולמי ודנה אורן זה מעשה מביש וילדותי. עד שפדלון ילמד איך מתנהגים בדמוקרטיה, נפגש שבוע הבא שוב ושוב בעוד ישיבות מחוץ למניין".

פדלון מסר בתגובה: "ישיבות מועצת העיר הן כלי דמוקרטי מדרגה ראשונה אשר נועד לשרת את ציבור התושבים. זימון הישיבה על ידי חברי האופוזיציה כתרגיל יתפוצץ בפרצופם כאשר באופן מביש אפילו חלק ממזמני הישיבה לא טרחו להגיע אליה כלל".

ירון עולמי אמר: "הייתי מצפה מחברי האופוזיציה שאם הם מזמנים ישיבה שלא מן המניין ומטריחים את כולם בערב החג, שקודם כל ידאגו ויגיעו בעצמם, בוודאי מגישי ההצעות. מלכתחילה הישיבה הזו נועדה להטריל, נולדה בחטא, ולבסוף נקברה קבורת חמור. כמאמר כבל – במקום להתעסק במהות, גוררים אותנו לפרוצדורה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה שיריב פישר ורונן וסרמן לא הגיעו לישיבה.
    בכלל נראה שחברי הסיעה הזו עשו רעש לפני הבחירות הבטיחו הבטחות, ואחרי הבחירות נעלמו כלא היו.
    בתחילת הדרך יריב עוד עשה רעש של חבר מועצה כאשר הוא ביקש לנהל במקום העירייה את נושא משאיות הזבל בעיר.
    אבל מהר מאוד התגלה שלא הוא ולא יריב לא מעורבים בשום נושא שקשור לאיכות חייהם של התושבים.
    אפילו המינימום של להגיע לישיבת האופוזיציה הם לא יכולים.
    המשמעות לי בתור אזרח היא שאין לי מה לחפש באופןזיציה, אם אני רוצה משהו עדיף לפנות לראש העיר או נציג הקואליציה.
    חבל.

  2. תושב העיר

    איזה תפקיד ״חשוב״ ממלאת האופוזיציה בהרצליה?
    לבלבל את המוח מעל דפי העיתון ולתפוס טרמפ על כל פנייה לראש העירייה?
    אם אתם לא עושים, לפחות אל תפריעו!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שישים קומות בהרצליה כנראה הוותמל הם ראש העיר ולא פדלון הפחדן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר