מפגינים בחוף הנפרד. צילום עודד זרחיה, הרצליה חופשית
מפגינים בחוף הנפרד. צילום עודד זרחיה, הרצליה חופשית

עיריית הרצליה התחייבה בבית המשפט: תקים מעבר בחוף הנפרד עד 1 ביוני

המעבר אמור להיות מוסדר עד תחילת עונת הרחצה בחוף. בנוסף, ביטלה העירייה את הקנסות הכספיים לארבע נשים שחצו את החוף בשנה שעברה וקיבלו דוחות מפקחים

פורסם בתאריך: 22.3.19 06:48

האם תמה סאגת החוף הנפרד? עיריית הרצליה ומגישת התובענה הייצוגית נגד החלטת העירייה לסגור את החוף לסירוגין לגברים ולנשים, הגיעו להסכמה בעניין המעבר בחוף הנפרד שאמור להיבנות עד פתיחת החוף לרחצה ביום שישי, 1 ביוני השנה.

ב-24.2.19 חתמו מגישת התובענה הייצוגית, כרמל איתן, עורכי דינה גלי עציון ויחזקאל סיבק, ועיריית הרצליה על הסדר הסתלקות מוסכם, במסגרתו התחייבה העירייה לפתוח החל מעונת הרחצה 2019 ואילך מעבר בחוף הנפרד לציבור כולו, גברים ונשים ללא אבחנה, בכל ימות השבוע. בנוסף, התחייבה העירייה, במסגרת ההסדר בין הצדדים, להקים בסמוך למעבר, ולא יאוחר ממועד הקמת המעבר, מתקן לשתיית מים קרים (קולר).

חסימת החוף הנפרד בהרצליה. צילום עודד זרחיה, הרצליה חופשית

חסימת החוף הנפרד בהרצליה. צילום עודד זרחיה, הרצליה חופשית

כמו כן, במסגרת המו"מ בין הצדדים, מבלי שהעירייה נטלה התחייבות בעניין במסגרת ההסכם, ולפי שיקול דעת התובע העירוני הומרו דוחות שחילקו פקחי העירייה לארבע נשים שעברו בחוף בשנה שעבר לאזהרה בלבד והקנסות הכספיים, שהוטלו במסגרת הדוחות, בוטלו. אחת מארבע הנשים שחצו את החוף הנפרד בימי רחצה של גברים בלבד היא ברכה פרבר, שחצתה את החוף הנפרד ב-22.6.18 ונקנסה ב-320 שקלים. למרות פניותיה לעירייה במספר מכתבים, העירייה סירבה בעבר לבטל את הקנס.

השופט ארז יקואל קיבל את ההסדר ב-27.2, ואמר כי ייתן לו תוקף של פסק דין ויורה על דחיית התובענה האישית ומחיקת בקשת האישור. כמו כן, הוא ביקש לקבל את סיכומי הצדדים בסוגיות גמול ושכר טרחה ונקבע המועד לכתיבת פסק הדין – 6.5.19.

עו"ד גלי עציון אמרה לצומת השרון: "אנחנו שמחים מאוד, שלאחר ובזכות הגשת הבקשה הייצוגית, אחרי שנים רבות ללא פתרון, התחייבה עיריית הרצליה ליצור מעבר לציבור בחוף הנפרד. בסופו של יום, זה בדיוק הפתרון אליו חתרנו מלכתחילה. פתרון ששומר על זכויות כל הצדדים, מכובד ומכבד".

עו"ד גלי עציון. צילום עמית סלקטר

עו"ד גלי עציון. צילום עמית סליקטר

נזכיר כי ב-13.8.17 הגישה כרמל איתן בקשה לאישור תובענה ייצוגית בעילה לפי חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים וכן חוק שמירת הסביבה החופית, שבמסגרתה נטען כי עיריית הרצליה מפעילה חוף ים, בו מתקיימת רחצה נפרדת לנשים ולגברים, על פי ימים ושעות שקבעה ועקב כך מונעת מהציבור מעבר חופשי ברצועת החוף על בסיס מגדרי. העירייה בתשובתה לבקשת האישור הכחישה את הטענות הנטענות בבקשה לאישור וטענה כי התובענה לא הראתה עילת תביעה לכאורה. כמו כן, בתשובתה לבקשה הייצוגית טענה העירייה כי רצועת החוף המדוברת אינה רחבה דיה לאפשר מעבר במופרד מאזור הרחצה הנפרד.

ביוני 2018 הגישה העירייה לוועדה המקומית בקשה להקמת מעבר עונתי לציבור בעורף החוף הנפרד הכוללת הקמת מסתור עונתי קל, פירוק תחנת הצלה קיימת והקמתה בתחום החוף, והקמת מדרגות קלות בין מפלס שירותי חוף קיימים למפלס חוף הרחצה. ב-20.6.18 דנה הוועדה המקומית בבקשה להיתר ואישרה אותה בתנאים, ביניהם אישור הוועדה המחוזית. ב-23.7.18 התקיים דיון בוועדת המשנה של הוועדה המחוזית והיא החליטה לאשר את בקשת העירייה. ב-26.11.18 הונפק היתר הבניה לאחר שהושלמו כל דרישות הוועדה.

בישיבת מועצת העיר האחרונה הגיש חבר המועצה רונן וסרמן (יש עתיד) שאילתה בנושא המעבר בחוף הנפרד. "לפני כשנה וחצי העירייה התחייבה לאפשר מעבר לתושבים עוד לפני תחילת תקופת הרחצה בחודש יוני 2018. לצערי, העירייה לא עמדה בהבטחתה. ומכאן עולות השאלות הבאות – האם בעונת הרחצה הקרובה יהיה מעבר בחוף הנפרד? מתי יהיה ניתן לעבור במעבר זה? האם שלושת הפקחים במוצבים כדרך קבע בחוף ישמרו על הציבור שיעבור במעבר זה?".

תשובת העירייה לשאלה זאת היתה: "כן, בעונת הרחצה הקרובה יהיה מעבר בחוף הנפרד".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר בעניין כי אין היתר לביצוע, אלא היתר בניה ו"זה דבר שלוקח זמן" וכי יש אישור של ועדת בניין עיר המקומית ואישורים של כל הגורמים המקצועיים. הוא ציין כי יצא מכרז ונבחר קבלן והעבודות בעיצומן. בן עזרא הוסיף ואמר כי עם פתיחת החוף הנפרד יהיה בו מעבר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר