הרצליה. צילום ליאור קפלן
הרצליה. צילום ליאור קפלן

הגבלת Airbnb בהרצליה: האם יריב פישר מצוי בניגוד עניינים?

חבר האופוזיציה, בעלים של חברת תיירות, ביקש להקים ועדה בראשותו שתבחן את השפעת האתר הפופולרי על התיירות בעיר. חברת המועצה דנה אורן-ינאי ביקשה מהיועצת המשפטית לבדוק אם הוא מצוי בניגוד עניינים. פישר: "קשקוש"

פורסם בתאריך: 28.3.19 08:33

מועצת עיריית הרצליה דחתה בישיבתה שלא מן המניין ביום שלישי את הצעתו לסדר של חבר האופוזיציה יריב פישר (יש עתיד) להקים ועדה בראשותו שתדון בהשפעותיו על העיר הרצליה של האתר Airbnb, המתווך בין שוכרי יחידות מגורים להשכרה לטווח קצר לבין בעלים של יחידות כאלו. הצעתו של פישר נדחתה ברוב קולות חברי הקואליציה, שקיבלו את הצעת ראש העירייה משה פדלון לפיה פישר יעלה את הנושא לדיון בוועדת התיירות העירונית בראשות סגנית ראש העירייה עופרה בל, שהיא גם יו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות ויו"ר מינהלת אזור התעשייה.

בתוך כך, ביקשה חברת הקואליציה דנה אורן-ינאי מהיועצת המשפטית של העירייה לבדוק חשש לניגוד עניינים של פישר, שהוא בעליה של חברת תיירות בשם flyeast. החברה היא חלק מקבוצת "אופקים" המאגדת מספר חברות בתחום התיירות והנופש. אורן-ינאי טוענת כי אופקים מרוויחה גם מתיירות פנים ולכן "לא יתכן שבעל חברה שיש לו עניין עסקי בחיסול Airbnb יבקש מעיריית הרצליה למנוע את פעילותו של הפרויקט, שנועד להגדיל ולהנגיש את העיר הרצליה לתיירות חוץ ופנים". היועצת השיבה כי תבדוק את הסוגיה.

דנה אורן-ינאי. צילום תמי שלף

דנה אורן-ינאי. צילום תמי שלף

לפי הצעתו של פישר, "Airbnb היא חברה שנוסדה על מנת להנגיש את התיירות והלינה לכל אדם ועל כך עלינו לברך. אך בשנים האחרונות התפרסמו מחקרים רבים אודות הבעיות שיוצרת החברה בערים. לדוגמה, בתל אביב מושכרות כ-5000 יחידות דיור בעיר, אך לפי בדיקות שנעשו, מדובר ב-800 בעלי דירות בלבד. הדבר גורם למספר בעיות מהותיות, בכל עיר, בהן עליית הביקושים לדירות קטנות ועלייה דרסטית במחירי השכירות. בעיה נוספת היא שדיירי הבניין שסובלים מתחלופה גבוה, מטרדים בלתי פוסקים ועד פגיעה משמעותית במרקם החיים ואופי השכונה. לצערנו, בישראל אין עדיין רגולציה בנושא, אך כמה ערים מתחילות להתקדם ולהבין שיש צורך להסדיר את הפעילות, תוך שימוש בכלים שיש להן ובחוקי העזר לריסון התופעה. הצעתי הינה: מועצת העיר הרצליה רואה את עצמה כעיר מתקדמת תומכת תיירות, המועצה תקים וועדה מקצועית בראשותי שתחקור את הנושא ותגיש את מסקנותיה בתוך שלושה חודשים".

יריב פישר. צילום סיון אוליקר

יריב פישר. צילום סיון אוליקר

בתגובה לטענות של אורן-ינאי אמר פישר: "בכל ערי התיירות בעולם מבינים שחייבים להיות אקטיבים ומובילים בנושא airbnb. בהרצליה יש כ-400 נכסי airbnb. כפי שהוכח במחקרים רבים, יש לכך השפעה קריטית על מרקם החיים בשכונה. אין ספק שיש חשיבות להשכרת חדרים מסוג זה, אך היא חייבת להיות מוסדרת. חבל שהצעתי להקים ועדה שתבחן את הנושא ברצינות כפי שנעשה בערים אחרות שוב מוסמסה. לגבי הקשקוש של ניגוד עניינים, אני מתנדב כבר 16 שנים באהבה רבה למען תושבי הרצליה, חברת flyeast שבבעלותי עוסקת בתיירות יוצאת, אבל שוב – כשאין יוזמה ומחשבה קדימה מתעסקים בשטויות וחבל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר