חשבון המים של רן פסקל. באדום: הצריכה בינואר-פברואר לעומת החודשים הקודמים
חשבון המים של רן פסקל. באדום: הצריכה בינואר-פברואר לעומת החודשים הקודמים

ותודה לשסתום: כך צנח חשבון המים של רן פסקל לשמינית מהחשבון הקודם. רוצים גם?

פסקל, ממובילי מאבק "נפגעי מי הרצליה", קיבל תוצאות ראשונות מהניסוי שיזם: אחרי שהתקין שסתום אל-חוזר בצנרת של דירתו גילה ירידה דרסטית בצריכה. רוצים גם? כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 31.3.19 18:43

בסוף השבוע האחרון פרסם רן פסקל, ממובילי המאבק בתאגיד מי הרצליה וחשבונות המים המנופחים של התושבים, פוסט בפייסבוק וסיפר כי חשבון המים הדו-חודשי האחרון שלו שינה מגמה – לירידה.

אחרי שהמתווה בין התושבים לתאגיד מי הרצליה התפוצץ החליטו מובילי המאבק, בהם פסקל, מיכל לב אריאלי, שמוליק ניסים, יהודית ווסט ורונה ברקת-שיבר, לנקוט פעולה שאולי תוכיח כי הצריכה שלהם שונה מהמדידה במד המים. הם מצאו אינסטלטור מוסמך שעושה את העבודה במחיר סמלי והתחילו כבר בחודש שעבר להתקין שסתום אל חוזר בסמוך למדי המים של הבניין ושל הדירות. בינתיים התושבים מספרים כי התוצאות נראות מבטיחות.

מדי מים עם מנגנוני אל חזור. צילום רן פסקל

רן פסקל ומדי מים עם מנגנון אל חוזר שהותקן בצנרת של דירתו

"בשבוע שעבר קיבלתי חשבון מים על צריכה של ארבעה קוב מים בחודשיים, לעומת צריכה של 34 קוב מים בחשבון הקודם", מספר פסקל, "שום דבר לא השתנה בצריכה שלנו בחצי שנה האחרונה בבית וגם בבניין. הדבר היחיד שהשתנה הוא שהתקנו בתקופה שבין החשבון האחרון לזה שלפניו שסתום אל חוזר. מספטמבר אנחנו כבר לא משקים את הגינה באמצעות הממטרות, אבל עדיין קיבלנו חשבונות גבוהים, כשהשיא היה חשבון של 1,500 שקל ועכשיו הצריכה שואפת לאפס".

איך אתה מסביר את הירידה בחשבון?

"נראה שבעקבות התקנת השסתום האל-חוזר המדידה הרבה יותר מדויקת. ב-1 במרץ יצאנו בהודעה לכל חברי הקבוצה של נפגעי מי הרצליה שבחרנו בשרון יונה שיתקין לנו את השסתום האל-חוזר ובכך נבחן האם אנחנו מצליחים להוריד את חשבונות המים המנופחים. בינתיים אני רואה ירידה וגם תושבים אחרים שהתקינו את האל חוזר מספרים על ירידה. נהיה חכמים יותר בעוד חודש וחצי. זרקנו רשת ועוד חודש וחצי נרים אותה ונראה איפה עומדים החשבונות. כרגע התקינו את האל-חוזר כ-20 תושבים וביקשנו מהתושבים לעשות טבלת מעקב על הצריכה, גם אלה שאין להם אל-חוזר, ואנחנו מקווים שיותקנו בהמשך שסתומי אל חוזר במאה בתים. זה יאפשר לנו להסיק מסקנות נכונות יותר. המטרה היא לראות ירידה בצריכה וגרף צריכה הרבה יותר מאוזן. לא יכול להיות שבחשבון דו חודשי אחד נראה צריכה של 9 קוב מים ובשני 39 קוב מים".

האם זה חוקי להתקין שסתום אל חוזר?

"בדקנו את העניין והחוק אומר שצריך להתקין את האל-חוזר אחרי מד המים של הבניין ולפני מד המים של הדירה. אין כל בעיה עם זה".

מה העלות של התקנה של שסתום כזה?

"לשעונים פרטיים זה עולה 250 שקלים ולשעונים ראשיים זה 800 שקלים".

מה השלב הבא?

"השלב הבא יהיה לבוא עם הנתונים לתאגיד המים ונסות להשיג פיצויים אינדיבידואליים. אם לא נגיע להסכמות, הדרך לתביעה ייצוגית תהיה מאוד מהירה ומבטיחה. יש עוד הפתעות בקנה ונחשוף אותן בבוא הזמן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חניתה

    למה אנשים צריכים לבד להבין את זה למה התאגיד לא לוקח אחריות על הכשלים שלו????????????????

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר