סטריטבול הרצליה בשנה שעברה. צילום עמותת בני הרצליה ומחלקת הספורט של עיריית הרצליה
סטריטבול הרצליה בשנה שעברה. צילום באדיבות עמותת בני הרצליה ומחלקת הספורט של עיריית הרצליה

בנות ונשים, מהרו להירשם: נפתחה ההרשמה לטורניר כדורסל הרחוב הגדול בישראל

נפתחה ההרשמה לטורניר הכדורסל סטריטבול הרצליה 2019. גם כדורסלנית העבר ליעד סואץ-קרני התגייסה כדי לארגן כמה שיותר קבוצות של נשים בטורניר

פורסם בתאריך: 1.4.19 18:42

נפתחה ההרשמה לטורניר כדורסל הרחוב הגדול בישראל – סטריטבול הרצליה 2019 – שיתקיים בספורטק הרצליה בעוד כחודשיים, ב-25-23.5. זו השנה ה-18 ברציפות שהטורניר מתקיים בשיתוף איגוד הכדורסל ומאורגן ומופק על ידי תאגיד הספורט העירוני בני הרצליה, עיריית הרצליה ומחלקת הספורט. בטורניר צפויות להשתתף כ-500-400 קבוצות של ילדים וילדות החל מכיתה ד', בני ובנות נוער ובוגרים, גברים ונשים ללא הגבלת גיל, מכל רחבי הארץ. בסך הכל אמורים להשתתף בטורניר יותר מ-1,500 שחקנים ושחקניות וכ-120 שופטים. העלות למשתתף בקבוצה של ילדים-נוער היא 50 שקלים והעלות לקבוצה של בוגרים, גברים ונשים, היא 200 שקלים.

המשחקים מתנהלים לפי החוקים של פיב"א (פדרציה בינלאומית לכדורסל) למשחק של 3 על 3, שמתנהל בחצי מגרש, על סל אחד ולמשך 10 דקות. המשחקים מתנהלים מול קהל והקבוצה הראשונה שקולעת 21 נקודות או יותר היא המנצחת במשחק. בסיום הטורניר מחולקים פרסים לקבוצות המנצחות בכל קטגורית גיל.

"זה הסטריטבול הכי גדול בארץ מבחינת כמות המשתתפים והוא הכי ארוך מבחינת זמן", מספר אפי נדיב מנהל השיווק של עמותת בני הרצליה, "בשנה שעברה היו לנו כ-400 קבוצות שהשתתפו בטורניר כשבכל אחת בין שלושה לארבעה שחקנים. השתתפו בשנה שעברה כ-40 קבוצות של גברים ושש קבוצות של נשים, שרובן בנות 20 עד 40. בשנה שעברה שיחקו בקבוצות הנשים שחקניות מליגת העל בכדורסל וגם זכו. מי שמרכזת עבורנו את הקטגוריה הזאת של הנשים בסטריטבול והיא חלק מצוות ההפקה זאת ליעד סואץ-קרני, שהיתה קפטנית של נבחרת ישראל בכדורסל והיתה קפטנית של בנות הרצליה. המטרה של הסטריטבול היא קודם כל לעודד אנשים לעשות ספורט ויש פה גם את העניין של האווירה של הביחד כקבוצה. זו חוויה ספורטיבית משותפת. השמחה שיש שם והכישרונות זה משהו שנחמד לראות אותו".

איך מתנהל הטורניר?

"מי שטוב בשלב הבתים עולה לרבע גמר ואז מתחיל שלב של נוקאאוט – רבע גמר, חצי גמר וגמר והכל בשלושה ימים. באולימפיאדה שתתקיים בטוקיו ב-2020 הענף הזה הולך להיכנס כענף אולימפי. יש לנו אמצעים טכנולוגיים שמעבירים את המידע של הניצחונות לעמדת בקרה והתוצאות של המשחקים מופיעות בלייב על מסכים גדולים וגם באתר. יש לנו אפליקציה שפותחה במיוחד עבורנו ודרכה מנוהל כל טורניר הסטריטבול. אין דומה לה. היא מאפשרת לשחקנים להתעדכן כל הזמן. הם יכולים לדעת מול מי הם משחקים, אילו בתים, מה התוצאה ומה המשחק הבא שלהם. אני מאמין שיירשמו בין 400 ל-500 קבוצות. המשתתפים מגיעים מכל הארץ, יש נוכחות משמעותית של מחלקת הכדורסל של בני הרצליה מכיתות ד' עד י"ב. מגיעים הרבה משתתפים מתל אביב, רמת השרון, רעננה, כפר סבא, יבנה וראשון לציון. יש גם קבוצות מהצפון שמגיעות במיוחד".

ליעד סואץ-קרני, כדורסלנית עבר ישראלית, היתה כאמור קפטנית נבחרת ישראל וקבוצת א.ס רמת השרון, אליצור מכבי נתניה ובנות הרצליה. היא פרשה לפני כשנה ועכשיו היא יועצת לקבוצת הבוגרות של בנות הרצליה. "בשנה שעברה פנו אלי מעמותת בני הרצליה לבוא ולעזור להם בארגון קבוצות הנשים ומאז אני לוקחת חלק בארגון קבוצות הנשים בטורניר בהתנדבות", היא מספרת, "כאחת שהיתה הרבה שנים בקבוצת כדורסל נשים וחשוב לי המועדון אני רוצה לעזור לו להביא כמה שיותר קבוצות של נשים ושחקניות מעל גיל 18. שנה שעברה הצלחנו להביא שש קבוצות של נשים וזה נחשב הרבה יחסית לסטריטבולים אחרים שיש מעט נשים או אין בכלל. כדי לעודד את קטגוריית הנשים גם היו לנו שלוש קבוצות של נשים שהן שחקניות בליגת העל שבקבוצות הגברים אסור שיהיו שחקנים מליגת העל. המטרה היא לעודד נשים לשחק כדורסל רחוב כמו שהגברים עושים".

ליעד סואץ-קרני בחצי גמר הגביע צילום עודד קרני, איגוד הכדורסל

ליעד סואץ-קרני בחצי גמר הגביע. צילום עודד קרני, איגוד הכדורסל

האירוע בשנה שעברה היה ממש מהמם והיו משחקים ממש טובים והיתה רמה ממש טובה. זה אירוע מאוד עממי, באים ומשחקים בכיף. אני מקווה שיגיעו יותר השנה. המטרה היא שכמה שיותר אנשים יבואו ויתנסו, ישחקו וייהנו מהאווירה. זה מאוד שכונתי בקטע הטוב, זה כדורסל אחר לגמרי, חוקים אחרים. שיחקתי גם בנבחרת ישראל של 3 על 3, זה מקצוע אולימפי. חלק מהעניין הוא גם לייצר חשיפה לענף הזה, שהוא ענף נפרד מהכדורסל של 5 על 5, המשחק הוא אחר לגמרי הוא הרבה יותר אגרסיבי ודינמי ואין בו כמעט עצירות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר