הרשימה המקומית: כמה הרצליינים יהיו בקרוב חברי כנסת?

מה הכי חשוב להם לקדם, למה לדעתם הם הכי מתאימים ומה הסיכויים שלהם, לפי הסקרים האחרונים: 14 תושבים מהרצליה והסביבה מתמודדים בבחירות לכנסת ה-21. קבלו את הרשימה המלאה

פורסם בתאריך: 8.4.19 18:39

"אני רוצה לדאוג להשלמת החוקה"

בחירות. יעל גרמן. צילום תומר אפלבאום

צילום תומר אפלבאום

מי: יעל גרמן, תושבת הרצליה בת 71, מקום 13 ברשימת כחול לבן.

כרטיס ביקור: ב-1993 נבחרה כחברת מועצת העיר הרצליה מטעם מרצ וב-1998 נבחרה לראש עיריית הרצליה וכיהנה במשך שלוש קדנציות עד 2013. היא היתה חברה בכנסת היוצאת מטעם סיעת יש עתיד. כיהנה כשרת הבריאות במרץ 2013 עד להתפטרותה בדצמבר 2014.

הכי חשוב לך לקדם: “חשוב לי לסיים את הרפורמות שהחלתי במערכת הבריאות לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית. אני רוצה לדאוג להשלמת החוקה ולחוקק חוק יסוד שוויון”.

למה אני: “כחול לבן היא מפלגת מרכז שבאה לאחד את כל חלקי העם, לשים את הציבור לפני הפוליטיקאים, לחזק את הביטחון ולשים דגש על הנושאים החברתיים של בריאות, חינוך, תשתיות, תחבורה, עסקים קטנים, קשישים, נכים ועוד”.

מה הסיכוי: כחול לבן זוכה בכ-30 מנדטים בממוצע, לפי הסקרים האחרונים, ולכן מקומה של גרמן להיות חלק מהכנסת הבאה מובטח.

"אוביל מהלכים להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון"

בחירות. יולי אדלשטיין, מפלגת הליכוד.

צילום: מפלגת הליכוד

מי: יולי (יואל) אדלשטיין, תושב הרצליה, בן 60, מקום שני ברשימת הליכוד.

כרטיס ביקור: כיהן כיו”ר הכנסת ה-19 וה-20 וכשר העלייה והקליטה והיה חבר בשבעה מושבים של הכנסות 20-14. לפני שהגשים את החלום שלו לעלות לישראל הוא היה פעיל ציוני ומורה לעברית במחתרת, מסורב עליה ואסיר ציון במשך שלוש שנים בגולאג סובייטי.

הכי חשוב לו לקדם: “בכנסת הבאה אני מתכוון להמשיך להיות נאמן לדרך בה אני הולך מאז תחילת פעילותי הציונית בברית המועצות: דרך של ציונות וערבות-הדדית, של אהבת עם ישראל וארץ ישראל. אמשיך לחזק את בית הנבחרים שלנו. אפעל לאיזון כוחה של הרשות השופטת, להרחבת ארגז הכלים של הח”כים ולהחזרת המילה האחרונה בחקיקה אל הכנסת. אמשיך להוביל מהלכים אמיתיים, בשטח, להחלת הריבונות הישראלית בכל רחבי ארצנו ופיתוח אחיזתנו ביהודה ובשומרון. אשקיע את כל כוחותיי בביצור מעמדה הבינלאומי של ישראל ובפעולות למען הלכידות החברתית בתוך מדינת ישראל, לצד חיזוק הקשרים בינינו ובין יהודי התפוצות”.

למה אני: “כבר יותר משני עשורים אני מוביל דרך ממלכתית ואחראית בפוליטיקה הישראלית, ותחת אחריותי הגיעה הכנסת בשנים האחרונות להישגים גדולים בתחום החקיקה, החדשנות ויחסי החוץ”.

מה הסיכוי: מקומו של אדלשטיין בכנסת, שני ברשימת הליכוד רק לראש הממשלה בנימין נתניהו, מובטח.

"שנת שירות זה אולי הפרויקט החברתי הכי מרגש שנתקלתי בו"

בחירות. יוראי להב הרצנו מפלגת כחול לבן

צילום: מפלגת כחול לבן

מי: יוראי להב הרצנו, תושב הרצליה, בן 30, מקום 35 ברשימת כחול לבן.

כרטיס ביקור: צעיר המועמדים לכנסת בכל המפלגות בבחירות האלה. היה יו”ר מועצת התלמידים של בתי הספר בתל אביב. בשנתיים האחרונות היה חלק ממשלחת מערכת הביטחון להודו. התמודד למועצת העיר הרצליה ב-2013 מטעם יש עתיד. החל מ-2013 הוא עומד בראש מטה הפעילים של יש עתיד ועכשיו הוא ראש מטה הפעילים של כחול לבן. יש לו ארבעה תארים שלושה במשפטים ואחד בהיסטוריה. יש לו בן זוג.

הכי חשוב לו לקדם: “הכי חשוב לי לקדם את הצעירים. אני כתבתי את תוכנית הצעירים של כחול לבן ואני מחויב מאוד ליישם אותה. הצעת החוק הראשונה שאני מתכוון להגיש מדברת על השינשינים, משרתי שנת השירות, לוודא שאנחנו מכפילים את המכסות של משרתי שנת השירות וגם משווים את התנאים שלהם למשרתי השירות הלאומי. כך שכל מי שרוצה יוכל לעשות שנת שירות ולא רק מי שהוריו יכולים לעזור לו כלכלית. בעיני שנת שירות זה הפרויקט החברתי אולי הכי מרגש שאני נתקלתי בו. אלה צעירים שמוכנים לתת למדינה ובוחרים להקדיש שנה מהחיים שלהם לטובת קידום מטרות שחשובות בעיניהם. התוכנית של הצעירים היא מאוד מפורטת וכוללת את השוויון בנטל, ברית זוגיות אזרחית, תחבורה ציבורית בשבת, בניית מעונות לסטודנטים, המשכת והרחבת פרויקט דירה להשכיר שמאפשר לצעירים לשכור דירה לטווח ארוך ובמחיר מפוקח והנגשת שירותים ממשלתיים באפליקציה. התוכנית לצעירים מתוקצבת ב-2.7 מיליארד שקל והחקיקה תחייב את הממשלה להקצות משאבים לטובת העניין הזה”.

למה אני: “אני בא מתוך תחושה של שליחות. הנבחרת המדהימה של כחול לבן מורכבת מפסיפס אנושי מרהיב. יש אנשים עם ניסיון ציבורי וחברתי עצום ויש חמישה צעירים מתחת ל-35 במקומות ריאליים. זאת המפלגה שיש בה את הכי הרבה צעירים והיא משלבת ניסיון ציבורי וניסיון חברתי וצעירים חדשים ואני מקווה שנצליח להביא רוח רעננה לתוך משכן הכנסת.

מה הסיכוי: להב הרצנו יצטרך לקוות להפתעה ענקית כדי להיכנס לכנסת.

"אמשיך לקדם פתרון בפרשת ילדי תימן"

בחירות. נורית קורן צילום תומר אפלבאום

צילום תומר אפלבאום

מי: נורית קורן, תושבת הרצליה, בת 59, מקום 43 ברשימת הליכוד.

כרטיס ביקור: עורכת דין במקצועה, בעלת תואר ראשון ושני במדעי החברה והרוח ותואר ראשון ושני במשפטים. פעילה יותר מ־20 שנה בליכוד. ממייסדות עמותת אחל”ה (איכות חיים לתושבי השרון) ופעילה חברתית למען אוכלוסיות חלשות ואנשים עם מוגבלות. היתה סגנית יו”ר הכנסת, חברת הוועדה לבחירת שופטים, יו”ר הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן. יזמה חוק לסירוס בעלי חיים משוטטים במקום המתתם וכן התקנת מצלמות בבתי מטבחיים ומניעת סבל של בעלי חיים וצמצום המשלוחים החיים. בנוסף היא מכהנת כיו”ר השדולה למען זכויות אנשים עם מוגבלויות, יו”ר השדולה לקידום העלייה והקליטה של עולים מצרפת ויו”ר השדולה להליכי גבייה הוגנים בהוצאה לפועל.

הכי חשוב לה לקדם: “חשוב לי לקדם את הנושא של יוקר המחייה שניסיתי לטפל בו ונבלמתי מצד השרים וכן לקדם את נושא מערכת הבריאות. חשוב לי לפעול להגבלת הבנקים שלא יתנו הלוואות מבלי לבדוק את יכולת ההחזר של התושבים. הנושא החשוב ביותר שהעליתי לסדר היום הציבורי הוא פרשת ילדי תימן, מזרח והבלקן. מצאתי שהפרשה הזאת נעשתה כפשע מאורגן בחסות המדינה. זה פצע מדמם בלב החברה הישראלית וחשוב לי להמשיך ולקדם פתרון לפרשה ולקיחת אחריות של המדינה ושיתנו תשובות אמיתיות למשפחות”.

למה אני: “באתי לייצג את הציבור ולהיות הפה של אלה שאין להם פה וזה מה שעשיתי במשך ארבע שנים. אני רוצה להמשיך את העבודה כי הפסיקו אותי באמצע”.

מה הסיכוי: לפי הסקרים האחרונים, הליכוד זוכה בכ-30 מנדטים ולכן הסיכוי של קורן להיות חלק מהכנסת הבאה לא ריאלי.

"קודם כל לפעול למען צמצום הפערים ולדאוג לנכים"

בחירות. משה מטלון צילום אלון רון

צילום אלון רון

מי: משה מוץ מטלון, תושב הרצליה, בן 65, מקום 36 ברשימת כחול לבן.

כרטיס ביקור: ב-1994 הצטרף למפלגת הליכוד וכיהן כחבר מועצת העיר הרצליה מטעם המפלגה עד שנת 2000. כיהן בהנהלת אגודת הספורט מכבי הרצליה והיה ראש משלחת ישראל למשחקים הפאראלימפיים באתונה (2004) ובייג’ינג (2008). בשנת 1992 הצטרף להנהלת ארגון נכי צה”ל, מאוחר יותר נבחר למזכיר מחוז תל אביב וב-2001 נבחר ליו”ר הארגון. בשנת 2008 התפטר מכהונתו בארגון נכי צה”ל לשם התמודדות ברשימת ישראל ביתנו בבחירות לכנסת ה-18 וכיהן כח”כ. היום הוא עצמאי ודירקטור בכמה חברות במשק, בהן דיסקונט השקעות וממן.

הכי חשוב לו לקדם: “קודם כל לפעול למען צמצום הפערים, לטפל ביוקר המחיה ולדאוג לנכים בכלל ולנכי צה”ל וקשישים. הנושא החברתי מאוד נוגע ללבי. אלה נושאים שחייבים לעסוק בהם ולצמצם את הפערים אחרי כל מה שקרה פה בשנים האחרונות. אני מתכוון לפעול בכל הנושא החברתי, הפריפריה, שוויון הזדמנויות ובריאות”.

למה אני: “כי כבר עסקתי בכנסת. מאחורי חקיקות טובות, אני ארבע שנים איש ציבור והבאתי את ארגון נכי צה”ל להישגים. החקיקות שלי בכנסת היו משמעותיות, כמו הכפלת מענקי שחרור לחיילי צה”ל, כפלת העונשים בתאונות פגע וברח וחוק הפדופילים. עסקתי גם בחקיקה למען משפחות שכולות. אני חושב שאני מכיר את העשייה ואני קרוב לעשייה ואני חושב שיכול לתרום עוד”.

מה הסיכוי: לפי הסקרים האחרונים כחול לבן זוכה בכ-30 מנדטים ולכן הסיכוי של מטלון להיות חלק מהכנסת הבאה לא גדול.

 

"אקדם את הטיפול בכשלים החמורים בביטוח הלאומי"

פרופ' יפעת ביטון.

מי: פרופ' יפעת ביטון, תושבת הרצליה, בת 48, מקום שלישי ברשימת גשר.

כרטיס ביקור: בעלת דוקטורט במשפטים, פרופסור בבית הספר למשפטים של המסלול האקדמי המכללה למינהל. היא עוסקת בביקורת המשפט הפרטי מהזווית הפמיניסטית-חברתית. היא פעילה חברתית-משפטית וממייסדות תמורה, המרכז המשפטי למניעת אפליה, ויו"ר המרכז בהתנדבות. היא היתה חברת הוועדה לחלוקת עזבונות של משרד המשפטים בשנים 2015-2013 ומשנת 2013 היא חברת דירקטוריון בחברה הממשלתית תשתיות נפט ואנרגיה. היתה מועמדת פעמיים לבית המשפט העליון וכיהנה כיו"ר ועדת הביקורת של בנק ישראל. כמו כן, היא ניסחה את דוח הרפורמה בביטוח הלאומי.

הכי חשוב לי לקדם: "את הטיפול בכשלים החמורים בביטוח הלאומי שאפשרו לקיחת 440 מיליארד שקלים מהציבור, טיפול ושיקום מערכת הרווחה וקידום נושאים של שוויון ומניעת קיפוח ואפליה על רקע מוצא, מגדר ונטייה מינית".

למה דווקא אני: "בגלל הניסיון, היסודיות, המקצועיות ובעיקר המנהיגות. כדי לשנות צריך אומץ לעשות. אפשר בהחלט לייצר שינוי לטובת האזרח והאזרחית, רק שצריך בתוך המערכת אנשים ונשים שמעוניינים בכך, מוכנים לעבוד לשם הדבר ומסוגלים לסחוף אחריהם את מי שנמצא בסביבתם.

סיכויים להיבחר לכנסת: בסקרים האחרונים גשר מקבלת כמנדט אחד לכל היותר ואינה עוברת את אחוז החסימה שעומד על 3.25 אחוז מכלל הקולות הכשרים. ככל הנראה סיכוייה של ביטון להיכנס לכנסת אפסיים.

 

"צריך לקחת אחריות על החינוך מגילאי לידה עד שלוש"

בחירות. איתן גינזבורג. צילום עופר חג'יובo

צילום עופר חג'יובo

מי: איתן גינזבורג, תושב רעננה בן 42, מקום 32 ברשימת כחול לבן.

כרטיס ביקור: עורך דין, סגן ראש עיריית רעננה וחבר מועצת העיר ב-16 השנים האחרונות. עלה לכותרות בשנה שעברה כשנבחר למלא את מקומו של זאב בילסקי ולכהן כראש העירייה הגאה הראשון בישראל. התמודד בבחירות לראשות עיריית רעננה באוקטובר האחרון, אך הפסיד בסיבוב השני לחיים ברוידא.

הכי חשוב לו לקדם: “כאבא לילדים קטנים אני מרגיש כל יום את נטל יוקר המחייה, במיוחד בכל מה שקשור לגיל הרך. צריך ואפשר לתקן את זה. צריך לקחת אחריות על החינוך מגילאי לידה עד שלוש, לצמצם את הבירוקרטיה הממשלתית, לטפל בסוגיית הדיור שאני מכיר מקרוב ולוודא שהממשלה תהיה עסוקה בציבור ולא בעצמה. מגיע לנו שתקום ממשלה שנהיה גאים בה. בנוסף, כמובן שאפעל לקידום שוויון זכויות בכל תחומי החיים ובפרט לקהילה הגאה ולייצוג אמיתי ואיכותי שלה בכנסת”.

למה אני: “אני מאמין בשירות הציבורי. לאורך למעלה מ-15 שנים אני משרת את תושבי רעננה במישור המקומי, וכעת ניתנה לי ההזדמנות לפעול לטובת האזרחים במישור הארצי, ולהיות שותף לשינוי שכל כך נדרש. החלטתי להצטרף לכחול לבן מכיוון שצריך כאן שינוי בסדר העדיפות הלאומי. אחרי עשר שנות שלטון רצופות של אותה מפלגה, שקצת התנתקה מהעם, הגיע הזמן להודות להם ולייצר תקווה חדשה”.

מה הסיכוי: גבולי. מפלגת כחול לבן מתנדנדת בסקרים בין 32-30 מנדטים. גינזבורג יקווה לתרחיש אופטימי שיכניס אותו לכנסת.

"צריך להגן על מערכת המשפט, שהייתה הבית שלי”

בחירות. רויטל סויד צילום רמי זרנגר

צילום רמי זרנגר

מי: רויטל סויד, תושבת רעננה, בת 51, מקום תשיעי ברשימת מפלגת העבודה.

כרטיס ביקור: מכהנת מאז 2015 כחברת כנסת בסיעת המחנה הציוני. עורכת דין פלילית שייצגה נאשמים בתיקים מפורסמים כמו תיק רוז פיזם ותיקי משפחת אבוטבול. במסגרת פעילותה הפרלמנטרית, הקימה בכנסת את “השדולה למרחב הוירטואלי והרשתות החברתיות”, במסגרתה נלחמה נגד הטיית בחירות ובריונות ברשת. יזמה מספר הצעות חוק, כגון החוק שמאפשר נסיעות חינם לחיילי סדיר בסופי שבוע ללא מדים.

הכי חשוב לה לקדם: “אנחנו נמצאים במאבק על דמותה ועל צביונה של מדינת ישראל. אם אנחנו מסתכלים על הקדנציה האחרונה, אנחנו רואים שיש לנו מגמה שהולכת ומסלימה של פגיעה בשלטון החוק, בבג”ץ ובדמוקרטיה. חייבים לעצור זאת. מערכת המשפט מותקפת בכל יום, על ידי שרת המשפטים, שעומדת בראש המערכת וצריכה להגן עליה. כשמשווים את בג”ץ לחמאס, זה המקום להגן על מערכת המשפט שהייתה הבית שלי. אמשיך להגן על המערכת, לשמור עליה, להעביר חקיקה שמצד אחד שומרת על המהות שלה, ומצד שני מאפשרת שינויים אך ממקום של תיקון, ולא ממקום של הרס. זאת כמובן לצד עשייה חברתית ענפה”.

למה אני: “בקדנציה האחרונה כחברת כנסת, הובלתי מאבקים כנגד בריונות ברשת, הטיית בחירות וכנגד פגיעה בשלטון החוק. פעלתי למען שימור ערכיה הדמוקרטים של המדינה. הובלתי למען חקיקה חברתית, לטובת חיילים, משפחות שכולות ונכים. במהלך כהונתי כחברת כנסת, דלתי הייתה פתוחה לכולם, ובפרט לתושבי רעננה והשרון, שראו בי כנציגה שלהם בכנסת. אני רואה את תפקיד חבר הכנסת כשליחות למען הציבור. אני מאמינה שהציבור רואה ומעריך את זה, ורואה את העשייה הפרלמנטרית הענפה והניסיון שמלווים אותי”.

מה הסיכוי: גבולי, שכן על פי הסקרים האחרונים מפלגת העבודה זוכה בתשעה מנדטים בממוצע.

"צריך לפעול למען הורדת כמות מבחני הבגרויות"

בחירות. מיכל הירש נגרי צילום יהודית הופמן

צילום יהודית הופמן

מי: מיכל הירש נגרי, תושבת רעננה בת 52, מקום שבע ברשימת גשר.

כרטיס ביקור: כיהנה במספר תפקידים בכירים בעיריית רעננה, בהם ראש אגף החינוך, סמנכ”לית ומנכ”לית העירייה. התפטרה מתפקיד מנכ”לית העירייה בנובמבר האחרון, אז החלה במגעים עם לוי-אבקסיס לשיבוץ ברשימתה.

הכי חשוב לה לקדם: “נושאים חברתיים וצמצום פערים, בכל התחומים. כמובן שהמפלגה שמה בראש סדר העדיפויות את נושא הבריאות. אנחנו נמצאים כיום במצב של חוסר בתקנים, במיטות. אנחנו עדים לתמונות מזעזעות של אנשים ששוכבים במיטות חולים במסדרונות. יש גם פער מאוד גדול בין הפריפריה למרכז בכל תחום הבריאות, עובדה שמובילה לכך שתוחלת החיים נמוכה בפריפריה לעומת המרכז. אנחנו רוצים להילחם בתופעה של אלפי אנשים שמתים מדי שנה מזיהומים בבתי חולים, זה מוות מיותר לחלוטין. מלבד שיקום מערכת הבריאות, אלחם גם כחלק מהמפלגה למען צמצום פערים בנושא חינוך, אפעל למען הטבת תנאים לסייעות גני ילדים ולצוותי המנהלה של בתי הספר. אלה בעלי תפקידים ששכחו אותם, שהגדרות התפקיד שלהם נשארו במאה הקודמת. כל הצוותים האלה מוצאים עצמם מועסקים כעובדי קבלן, או על ידי הרשויות המקומיות בהסכמי שכר לא ראויים. אני חושבת שהם צריכים להיות באחריותו של משרד החינוך, גם מבחינת הכשרות ומקצועיות וגם מבחינת הגדרות תפקיד ושכר שתואם את החשיבות בצוותים האלה. מעבר לכך, צריך לחתור למען תימרוץ של כוח הוראה טוב בפריפריה, לחזק את מעמד המורה, ולפעול למען הורדת כמות מבחני הבגרויות”.

למה אני: “אני אשמש כתובת לכל דבר מקטן ועד גדול, אני לא מפחדת מעבודה קשה. אני משתדלת תמיד לענות לצרכים ולשמוע את רחשי השטח ולפעול בהתאם. אני לא מנותקת. אני מביאה איתי שנים של ניסיון בחינוך וניסיון רב כמנכ”לית. מי שנבחר לשרת את הציבור צריך לשמוע, לקדם ולחבר בין צרכי הציבור לבין מקבלי ההחלטות כדי באמת להגיע בסופו של דבר לשיפור תנאי החיים שלנו. המילה ‘משרת ציבור’ תמיד תעמוד לנגד עיניי. אשמש ככתובת מצוינת לתושבי רעננה, שרבים מהם מכירים אותי”.

מה הסיכוי: לא ריאלי. ברוב הסקרים האחרונים מפלגת גשר לא עוברת את אחוז החסימה.

"קולם של 530 אלף עצמאיים בישראל לא נשמע"

בחירות. רועי כהן צילום רמי זרנגר

צילום רמי זרנגר

מי: רועי כהן, תושב רעננה, בן 41, מקום 11 ברשימת כולנו.

כרטיס ביקור: עורך דין, יו”ר להב (לשכת ארגוני העצמאים בישראל) בארבע השנים האחרונות. כיהן בעבר כחבר מועצה וסגן ראש עיריית חולון. כהן הכריז על הקמת “מפלגת העצמאים” בחודש ינואר האחרון והבטיח כי המפלגה תהיה הפתעת הבחירות, אך במהלך פברואר הודיע כי יצטרף למפלגת שר האוצר כחלון כי “לעבור את אחוז החסימה כמפלגה עצמאית נראה בלתי אפשרי”.

הכי חשוב לו לקדם: “בארבע השנים האחרונות נחשפתי לציבור שלצערי המדינה לא מגויסת למענו – העצמאים והעסקים הקטנים. כיום ישנם 530 אלף עצמאים במדינת ישראל. קולם לא נשמע. אין גורם אחד מסוים הפועל עבורם ומסייע להם, וגרוע מכך – דואגים שוב ושוב להעמיס עליהם בירוקרטיה, רגולציה, קנסות והיטלים. בפעילותי למען העצמאים סייעתי בקידום הצעות חוק כגון מתן דמי לידה לעצמאיות, תגמולים מוגדלים למשרתי המילואים העצמאים, הורדת עמלות הסליקה וחוק פנסיה חובה לעצמאים”.

למה אני: “אני מביא איתי ידע וניסיון ציבורי רב, אני מכיר את עולם הכנסת היטב, אני יכול להיכנס מהיום הראשון ולהיות מחוקק ולעשות שינויים חברתיים וכלכליים. לאורך כל שנות פעילותי הציבורית, דלתי הייתה פתוחה לכולם. אני רואה בזה שליחות להיות נציג ציבור. יש לי את הידע והכישורים להצליח בתפקיד הזה. מאחורי ניסיון רב שנים בעולם הממשלתי ובעולם המוניציפאלי, ידע בתחום החברתי-כלכלי וקבלות רבות של עשייה, תושבי רעננה והסביבה יקבלו שליח ציבור ומחוקק שכל כולו מרוכז בעשייה למענם, ויתמוך בכל הקשור לפיתוחה ולשגשוגה של העיר רעננה ודלתי תהיה פתוחה לכולם לעזרה וסיוע”.

מה הסיכוי: על פי הסקרים האחרונים מפלגת כולנו זוכה בממוצע בארבעה מנדטים, והסיכוי של כהן להיכנס לכנסת לא ריאלי.

 

"אשלים את חקיקת אי הפללה של צרכני קנביס"

חברת הכנסת שירן השכל צילום איליה מלניקוב

מי: שרן השכל, תושבת כפר סבא, בת 35, מקום 28 ברשימת הליכוד.

כרטיס ביקור: חברת כנסת בכנסת ה-20, חברת ועדת חוץ וביטחון, יו”ר השדולה לרפורמה באונר”א, יו”ר השדולה לקנביס רפואי ויו”ר משותפת של שדולת הקהילה הגאה והשדולה למען בעלי חיים. לפני כן שימשה כאחות וטרינרית באוסטרליה, כשחזרה ארצה למדה יחסים בינלאומיים ומדעי המדינה באוניברסיטה הפתוחה.

הכי חשוב לה לקדם: “בכנסת הבאה אני אשלים את חקיקת אי הפללה של צרכני קנביס. מעבר לזה אעסוק בעיקר בחקיקות כלכליות שפועלות על פי שלושה עקרונות עיקריים: הסרת חסמים ובירוקרטיה, הסרת רגולציה והורדת מיסים. רק ככה אנחנו יכולים באמת להילחם ביוקר המחיה במדינת ישראל. פעלתי בכנסת הנוכחית בתחום המזון. למשל, פעלתי לבטל את המועצות החקלאיות שגובות מהחקלאים היטלים שמוסיפות בירוקרטיה לעבודה שלהם שבסוף מתרגם לכסף שהחקלאי מגלם במוצר שאותו אנחנו משלמים בסופר. אם נסיר את החסמים הם יכולים להוריד את המחירים. הגשתי גם הצעת חוק לביטול הפקסים – החקיקה שלי מחייבת משרדים ממשלתיים וגופים להשתמש בנוסף לפקס גם במייל. זו תהיה הקלה אדירה גם על עסקים וגם על אזרחים ישראלים שצריכים להתקשר מול המדינה”.

למה אני: “אין מספיק אנשים שנאבקים על חרויות הפרט והחרויות הכלליות שלנו בכנסת. אני יודעת את זה גם בגלל המאבקים שעברתי בארבע השנים האחרונות. הגישה של שוק חופשי ותחרות ושבירת המונופולים היא אמנת לא פופולרית, לא צהובה ולא מקבלת כותרות בעיתונים – אבל זה משפיע על חיי היום יום לאזרחים והמחויבות שלי לאזרחים זה בדיוק זה”.

מה הסיכוי: השכל די בטוחה שמקום 28 הוא ריאלי, הכל תלוי בעליית הפופולריות של הליכוד המתחזק בסקרים והתייצב ביום שני האחרון לפי חלק מהם על 31 מנדטים.

 

"כל מסגרות החינוך, החל מגיל לידה, צריכות להיכלל תחת משרד החינוך"

בחירות. אורלי פרומן. צילום עזרא לוי

צילום עזרא לוי

מי: אורלי פרומן, תושבת כפר סבא, בת 64, מקום 31 ברשימת כחול לבן.

כרטיס ביקור: בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת אגף החינוך בעיריית כפר סבא, לפני כן בין השנים 2009 ל-2015 הייתה מנכ”לית משרד התרבות והספורט תחת השרה לימור לבנת. בעבר הייתה גם ראש אגף החינך ומנהלת החינוך העל יסודי בעיריית רמת גן, סמנכ”לית למנהל ומשאבי אנוש במסלול האקדמי של המכללה למנהל וממקימי תיכון חדש ברמת גן אותו ניהלה במשך שש שנים.

הכי חשוב לה לקדם: “הנושא החשוב ביותר מבחינתי כחברת כנסת בכנסת ה-21 יהיה הובלת רפורמה בגיל הרך בישראל, החל מגיל לידה. חינוך איכותי בגיל הרך הוא התשתית האמתית להתפתחותו של כל ילד וילדה לאדם בריא, מתפקד, ערכי ובעל כישורי חיים. זהו הבסיס למערכת חינוך שוויונית ומצוינת. כל מסגרות החינוך החל מגיל לידה צריכות להיכלל תחת משרד החינוך – מבחינת פיקוח, תכניות לימודים וצוות ההוראה. החינוך חייב להינתן חינם ובמסגרת יום לימודים ארוך. התהליך יעשה בהדרגה מבחינת תקציב ומשאבי המדינה. חינוך שווה מגיל לידה יוריד את הנטל הכלכלי מזוגות צעירים, יאפשר לכל אחד מבני הזוג לפתח קריירה במשרה מלאה ויגדיל את ההכנסה המשפחתית. הרפורמה הזו תתרום לצמצום פערים חברתיים ותקדם אוכלוסיות מוחלשות, שיקבלו תמריץ לשלוח את ילדיהם למסגרת חינוכית, כבר לאחר סיום חופשת הלידה. במקביל, נקדם את המרכזים לגיל הרך, כדי לתת מענה לצרכיו הייחודיים של כל ילד, החל מגיל לידה. זוהי תפישת עולמי שנים ארוכות ופעלתי בנושא לכל אורך עשייתי הציבורית בתפקידי השונים. יחד עם זאת, נדרשת כאן רפורמה ממשלתית רחבה וכוללת”.

למה אני: “אני מביאה איתי ניסיון ארוך שנים במערכת החינוך, החל מהקמה וניהול של בית ספר תיכון, ניהול באגפי חינוך עירוניים, ניהול מחוז תל אביב במשרד החינוך ומנכ”לות משרד התרבות והספורט. חוויתי את המערכת הציבורית מכיוונים רבים לאורך השנים. צברתי תובנות שמכשירות אותי לתפקידי הבא למען החברה הישראלית. הדאגה הכנה שלי לזוגות צעירים ולדורות הבאים, היא שהובילה אותי אל העולם הפוליטי. אני אעשה כל שביכולתי כדי להבטיח לדור הצעיר הגדל כאן בארצנו, חיים טובים, איכותיים ומלאי הגשמה עצמית”.

מה הסיכוי: בהתאם לסקרים האחרונים המציבים את כחול לבן עם 32 מנדטים (ערוץ 12 בסוף השבוע האחרון) ו-30 מנדטים (ערוץ 12 ביום שני האחרון) נמצאת פרומן בדיוק על הקשקש. אם תתחזק מעמדה של המפלגה יגברו סיכויה להיכנס לכנסת, אם יפחתו – היא תמצא את עצמה קרוב לוודאי חוזרת לעבודה החינוכית.

 

"יש לאפשר לכל תושבי ישראל להתנייד בחופשיות בסופי שבוע"

בחירות. עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

צילום ליאור פילשטיינר

מי: עילאי הרסגור הנדין, תושב כפר סבא בן 38, מקום 31 ברשימת מרצ.

כרטיס ביקור: סגן ראש עיריית כפר סבא ומחזיק תיקי התחבורה, הקיימות והחדשנות, יו”ר ועדת איכות הסביבה, ועדת הכספים, ועדת התחבורה והוועדה לדיור ציבורי. נכנס למועצת העיר בקדנציה הקודמת, בה שירת כסגן ראש העירייה ומחזיק תיק איכות הסביבה ולאחר מכן כחבר אופוזיציה. משפטן בהשכלתו ומהנדס תוכנה במקצועו. לקח חלק בפיתוח ובהובלה של פרויקטים בסטארטאפים ובחברות בינלאומיות גדולות. ממייסדי תנועת ישראל חופשית, ממובילי המאבקים למען תחבורה ציבורית בשבת, הארכת שעון הקיץ, חופש הביטוי במוסדות להשכלה גבוהה ויוזמות ציבוריות נוספות. פעיל בהתנדבות בהסתדרות הציונית העולמית וחבר ועדת הביקורת שלה.

הכי חשוב לו לקדם: “חשוב לי מאוד לקדם את נושא התחבורה בישראל. תושבי המדינה מבלים יותר ויותר זמן מחייהם בפקקים, ועל הדרך גורמים לזיהום אוויר שפוגע בבריאותנו ותורם להתחממות הגלובלית. זוהי בעיניי בעיה חברתית סביבתית מרכזית. כמו כן, העובדה שבישראל אין הפרדה בין אמונה פרטית ובין המדינה, חוקיה ומוסדותיה, היא בלתי מתקבלת על הדעת. יש לאפשר לכל תושבי ישראל להינשא בנישואים אזרחיים, כולל נישואים להט”בים, להתנייד בחופשיות בסופי השבוע ולהפסיק עם בדיקות היהדות המשפילות שעורכים לעולים ובני משפחותיהם כתנאי לקבלת זכויות”.

למה אני: “במרצ ישנם מועמדים איכותיים במקומות הריאליים, ולכן העניין הוא לא פרסונלי מבחינתי. אני חלק ממפלגה עם ערכים ברורים ושניתן לסמוך עליה בכנסת. מרצ לא תיקח את הקולות של בוחריה ותעביר אותם לקואליציית ימין, בניגוד לתופעות שראינו במפלגות המרכז לדורותיהן, אך מרצ תתמוך באלטרנטיבה לשלטון הליכוד ותמליץ על גנץ לראשות הממשלה”.

מה הסיכוי: כמי שנמצא במקום 31 לכנסת ברשימת מרצ שעומדת בסקרים על כחמישה מנדטים, סיכוייו של הרסגור-הנדין להיבחר הפעם לכנסת לא ריאליים.

* גבי אשכנזי ונפתלי בנט סירבו לקחת חלק בכתבה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר