קלפי. צילום אורן זיו
קלפי. צילום אורן זיו

בחירות 2019 יצאו לדרך: הקלפיות בהרצליה נפתחו

81,001 בעלי זכות בחירה בהרצליה יוצאים היום להצביע ולהשפיע ב-134 קלפיות. בבחירות הקודמות קיבלה מפלגת המחנה הציוני את מספר הקולות הגדול ביותר בעיר. ומה יהיה הפעם?

פורסם בתאריך: 9.4.19 07:35

81,001 בעלי זכות בחירה בהרצליה יוצאים היום (שלישי) להצביע ולהשפיע על עתידה של מדינת ישראל ולבחור את חברי הכנסת ה-21. פרט לחגיגה הדמוקרטית ולהצבעה עצמה, זוכים התושבים גם ביום חופש על חשבון המדינה, שכן יום הבחירות מוכרז כיום שבתון במשק, וצפויים למלא את הקניונים, הפארקים ואת חופי הים של הרצליה.

המצביעים יבחרו בין לא פחות מ-41 מפלגות. בבחירות האחרונות, ב-2015, ניצלו 69.87 אחוז מהתושבים בהרצליה את זכות ההצבעה שלהם. המפלגה שזכתה אז במספר הקולות הגדול ביותר בקרב תושבי הרצליה הייתה המחנה הציוני, עם 34.45 אחוז מהקולות. אחריה מפלגת הליכוד עם 21.88 אחוז ואחריה, לפי מספר המצביעים, יש עתיד, כולנו, מרצ, הבית היהודי, ש"ס וישראל ביתנו.

ברחבי העיר פזורות 134 קלפיות, מתוכן 46 קלפיות נגישות ו-19 נגישות מיוחדות, שנפתחו להצבעה בשעה שבע בבוקר וייסגרו בשעה 22:00. על פי נהלי משרד הפנים אין צורך להביא את הודעת הבוחר שקיבלתם בדואר אל הקלפי. הזדהות בקלפי תתבצע באמצעות אחת מהתעודות הבאות: תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון בתוקף, תעודת חוגר או תעודת שוטר.

אם טרם ביררתם באיזו קלפי אתם מצביעים, ניתן לברר זאת בטלפון 1-800-222-290, או בשליחת מסרון למספר 050-8085500 עם מספר הזהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות. ניתן לברר באיזו קלפי אתם מצביעים גם באתר משרד הפנים, בקישור שמצורף כאן.

אדם שמפאת מצבו הגופני מוגבל בניידות והקלפי שבה הוא רשום אינה מוגדרת כנגישה, רשאי להצביע בכל קלפי שנקבעה על ידי ועדת הבחירות המרכזית כקלפי נגישה מיוחדת. ניתן להתעדכן באתר משרד הפנים ברשימת הקלפיות בעלות נגישות מיוחדת. על פי משרד הפנים, אם מוגבלותו של הבוחר אינה ניכרת לעין או שאין ברשותו תעודה המעידה על כך, יצטרך הבוחר לחתום על הצהרה כי הוא מוגבל בניידות. יש לציין כי הצהרה שקרית כי עבירה פלילית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר