הרב הלפרין, רב בית חב"ד בהרצליה
הרב הלפרין, רב בית חב"ד בהרצליה

רגע לפני פסח: יש עוד זמן להתנדב ולתרום עבור המשפחות הנזקקות בהרצליה

העמותות בהרצליה, והעירייה, נערכות לחלוקת אלפי סלי מזון לנזקקים ודואגות שאף אחד לא יישאר לבד בחג. רוצים להתנדב? כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 14.4.19 07:12

העמותות המחלקות סלי מזון בהרצליה, והעירייה, החלו להתכונן לפסח כבר מזמן. בימים אלה הפעילות מגיעה לשיא עם חלוקת אלפי סלים למשפחות נזקקות בעיר. ועדיין, גם בימים הספורים שנותרו עד לחג יש עוד הרבה מה לעשות, ואתם כמובן מוזמנים לתת יד.

"מדי שנה אנחנו נערכים לקראת פסח בשני נושאים מרכזיים”, אומר מנהל האגף לשירותים חברתיים בעיריית הרצליה, אהרון סלצברג, “הפרויקט הכי גדול הוא של חלוקת סלי מזון. העירייה עצמה מחלקת כ-1,000 סלים למשפחות ואנשים נזקקים בעיר, ובנוסף המוצרים ב-2,000 סלים נוספים מסובסדים על ידי העירייה ונארזים ומחולקים על ידי עמותות הפועלות בעיר כמו עזר מציון או עמותת מתנדבי הרצליה. אנחנו גם מסייעים מבחינה לוגיסטית לפרויקט ההתנדבות דינל’ה, שבמסגרתו תושבים מבשלים ארוחות חמות ומחלקים אותן למשפחות בעיר”.

ומה הנושא השני?

“אנחנו דואגים לאנשים בודדים למצוא מקום לעשות בו את ליל הסדר. יש אנשים שפונים אלינו ואומרים שאין להם איפה לעשות את החג ואנחנו משדכים להם משפחות ואנשים פרטיים עדי שיחגגו איתם. זה המקום לציין שגם אנשים שמעוניינים להתארח וגם אנשים או משפחות שמעוניינים לארח יכולים לפנות לאגף כדי להירשם. אני לא מכיר מקרה שאדם רצה להתארח ולא נמצא לו מקום. בנוסף, אנחנו גם משדכים בין אנשים שרוצים לתרום באופן פרטי מוצרי מזון, ביגוד, כסף או כל דבר אחר לבין המשפחות הנזקקות. יש עלייה של 100 אחוז במספר האנשים שמבקשים לתרום לעומת השנה שעברה ומדובר בעשרות רבות של תושבים”.

במתחם חב”ד הרצליה החלו השבוע בהכנת כ-2,000 סלי מזון. מאות מתנדבים מכל מעגלי האוכלוסייה ובכל הגילים הרכיבו את הסלים מעשרות טונות של פריטי מזון. בין המתנדבים: שוטרים, לוחמי אש, נערי הפועל הרצליה ומכבי הרצליה, עובדי הייטק, עורכי דין, חברי מועצת העיר, הורים עם ילדים ועוד. כל סל מכיל למעלה מעשרים פריטים הכוללים בין השאר: מצות, יין, דגים, שימורים, נוזל כלים, קמח תפו”א, סוכר, מלח, נרות, הגדות ועוד. במקביל למלאכת האיסוף והאריזה, צוותי מתנדבים מביאים לבתי הנזקקים את הסלים. בחב”ד מזמינים התושבים לבוא ולעזור בחלוקה לבתים ובתרומה כספית וכן לסדר הפסח שיתקיים בבית חב”ד בהרצליה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות בווטסאפ למספר 058-7709770.

זולאי פפו וראש עיריית הרצליה משה פדלון

גם עמותת מתנדבי הרצליה מכינה סלי מזון לחג הפסח לכ-230 משפחות. זולאי פפו, בת 86, ייסדה את העמותה לפני כ-35 שנה ומאז היא עובדת צמוד עם מחלקת הרווחה של העירייה שמספקת לעמותה רשימות של משפחות נזקקות. “למרות שהרצליה נחשבת לעיר עשירה יש לא מעט נזקקים עיר והרבה משפחות במצב קשה”, מספרת פפו, “בפועל, אנחנו 80 מתנדבים וקשה לנו מאוד לגייס מתנדבים שיסחבו את החבילות של המוצרים ויעלו כמה קומות ברגל כדי להגיע לבתי הנזקקים. אנחנו מחלקים בכל יום חמישי סלי מזון ולקראת החגים. הסלים מכילים ירקות, פירות, בשר ומוצרים בסיסיים. פעם היו תורמים קבועים, היום כבר אין. הכסף לקניית המוצרים מגיע משלוש חנויות יד שנייה שיש לנו ברחבי העיר שבהן אנחנו מוכרים בגדים חדשים ומשומשים ודברים נוספים במחירים סמליים. עיריית הרצליה מסייעת לנו רק בראש השנה ובפסח ואנחנו פעילים כל השנה. היינו שמחים לגייס מתנדבים נוספים ותורמים קבועים. ההתנדבות בעמותה היא זאת שמחזיקה אותי בחיים ונותנת לי את האפשרות לשמור על הצלילות שלי".

ליצירת קשר ניתן לפנות לזולאי פפו במספר 054-9701264 או במשרד 09-9542734.

פרויקט דינל’ה שהחל בפסח שנה שעברה את פעילותו בהרצליה עם 500 ארוחות מוכנות וכ-350 מתנדבים, הורים, ילדים, סבים וסבתות, דואג גם בחג הפסח הזה לארוחות חמות לקשישים, נכים, ניצולי שואה, אנשים עריריים, חיילים בודדים וכל אדם בקהילה אשר אין ביכולתו להכין לעצמו ארוחת חג מסיבה פיזיולוגית או נפשית. השנה כ-500 מתנדבים יכינו כ-1,000 מנות לכ-300 בתי אב בהרצליה. “כרגע אנחנו במצב מעולה”, מספר רותם לוין ממקימי הפרויקט, “סגרנו כבר הכל למעט עוד כמה עשרות קילוגרמים של תפוחי אדמה בתנור וכמה עשרות עוגות. כל מי שפונה עכשיו אנחנו מנתבים אותו לזה”.

רותם לוין וליאת בנסנג’י-יצחאיק מפרויקט "דינל'ה"

רותם לוין וליאת בנסנג’י-יצחאיק מפרויקט "דינל'ה"

“התחלנו בפסח שעבר וזו הפעם החמישית שאנחנו מתנדבים בפרויקט”, מספרת ליאת בנסנג’י-יצחאיק, “אנחנו מתנדבים כל המשפחה בהרכב מלא, זוג הורים, שלושה ילדים, הדודים, האחיינים והסבא והסבתא. זה משהו שמאפיין את הפרויקט שמתייחס קהילה כאל משפחה במטרה לעודד אמפתיה ורצון לעזור תוך הקהילה עצמה. הילדים נוטלים חלק פעיל ולפעמים עוזרים להכין את האוכל והחלק המרכזי שלהם הוא הפעילות בתוך מתחם החלוקה, לחלק את האוכל לקופסאות ולעזור באריזה. הם גם מכינים את כרטיסי ברכה. המטרה היתה להראות להם שיש אנשים שלא יכולים להכין לעצמם ארוחת חג ואנחנו מבקשים מהם לגלות אמפתיה ולעזור לאנשים גם אם הם לא מכירים אותם באופן אישי. בכך אנחנו מייצרים מודעות לכך שקיימת קהילה. המטרה החשובה ביותר היא החינוך להתנדבות והחלק הכי חשוב הוא הילדים בתוך התהליך הזה”.

פרטים נוספים בדף הפייסבוק של דינל’ה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דנה

    אין נזקקים יותר בהרצליה קרוב לחמש שנים החיים של כולם השתנו נוסעים במוניות משלוחים עד הבית מהסופר ,הלבשה מותגים, קנו מכוניות אפילו מאכלים את חתולי הרחוב בלה קט מזוודות עולות ויורדת אצלהם הילדים שלהם לומדים נהיגה קניות אין סופיות לבית מי עומד מאחורי זה לא יודעת וחג שמח לכולם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר