צילומים: דובר צה"ל
צילומים: דובר צה"ל

"פשוט עשיתי את העבודה שלי": החיילים המצטיינים של הרצליה

שני חיילים מהרצליה הם מצטייני נשיא. אחת היא מצטיינת אוגדה. הם מספרים על התרומה שלהם לצבא, וגם על התרומה של הצבא להם

פורסם בתאריך: 9.5.19 16:43

ביום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל זכו שני חיילים מהרצליה להיות בין 120 קצינים וחיילים מצטייני נשיא המדינה: סמל עמית פלדמן וסמל עמנואל דדה בנדטי. בתוך כך, תושבת העיר סגן קיילה סוודלו קיבלה אות מצטיינת אוגדה.

סמל פלדמן, בן 20, משרת כמפקד כיתת טירונים בבית הספר להגנה אווירית. פלדמן נולד בראשון לציון ועבר כשהיה בכיתה ג' להרצליה. הוא למד בתיכון הראשונים בהרצליה במגמת ביולוגיה ומדעי המחשב. הוא התגייס בנובמבר 2017 כלוחם הגנה אווירית. אחר כך יצא לקורס מ"כים וחזר לפקד על חיילים חדשים בגדוד ובהמשך עבר לביסל"א להיות מ"כ טירונים. מפקדיו של פלדמן אומרים כי הוא מבצע את תפקידו ללא פשרות תוך השקעה רבה והתמודדות עם אתגרים מורכבים תוך ירידה לפרטים. הוא בעל מוטיבציה להצליח ולהתפתח. ערכי, רציני, ממושמע, יסודי וזוכה להערכה רבה. אי לכך, המליצו עליו להיות מצטיין נשיא השנה.

איך ההרגשה להיות מצטיין נשיא?

"מרגש בטירוף. הרגשה כיפית".

עמית פלדמן. צילום דובר צה"ל

עמית פלדמן. צילום דובר צה"ל

מה אתה אוהב בתפקיד שלך?

"אני מאוד אוהב את חוסר הודאות, שאני יכול להיות במקום אחד למשך זמן רב ויכול להיות שמחר על הבוקר אני אהיה בצד השני של הארץ. זה תפקיד מאוד מספק ואני ממליץ עליו. הוא גם מאתגר. לפעמים אתה מוצא את עצמך בשעות לא שעות בסיטואציות ובמקומות לא סימפטיים בצפון ובדרום הארץ, בתנאים מאוד קשים ולמשך 21 יום עם עוד שלושה חברים בלבד ועם מעט מאוד אוכל. זה לא קל".

יש לך זיכרון מסוים מהחיילים שלך?

"היתה לי חיילת שמאוד לא אהבה את התפקיד ולקחתי על עצמי אתגר לעזור לה, להרים את המורל שלה ולשכנע אותה להישאר בתפקיד. הצלחתי אחרי חודש של הרבה שיחות איתה. זה לא תפקיד שמתאים לכל אחד".

איך המשפחה והחברים הגיבו על היותך מצטיין נשיא?

"הם התרגשו מאוד מאוד. לטענתם הם לא הופתעו. אני עצמי די הופתעתי כי זה לא משהו שהעליתי על דעתי, לא חשבתי שאני אהיה מצטיין נשיא".

מצטיין נשיא שני מהרצליה, סמל עמנואל דדה בנדטי, בן 26, משרת כלוחם בחיל ההנדסה הקרבית, בגדוד "אסף", בעוצבת "עקבות הברזל". הוא נולד ברומא ומוגדר כחייל בודד. בגיל 20 הגיע להרצליה והחל ללמוד במרכז הבינתחומי, שם סיים תואר בלימודי ממשל, יחסים בינלאומיים ולוחמה בטרור. על אף השכלתו והיותו יליד איטליה, עלה ארצה והתגייס לצבא. הוא החל את שירותו הצבאי בקורס עברית בבסיס מחווה אלון, שם קיבל אות הצטיינות כמצטיין צוותי. אחר כך, המשיך להכשרה בחיל ההנדסה הקרבית ושובץ בגדוד ההנדסה "אסף" (601).

למה היה חשוב לך להתגייס?

"ציונות. המשפחה שלי ממש ציונית וכל החיים שמעתי שהארץ היא הבית אז בחרתי לבוא. גם במשפחה באיטליה יש כמה קרובים שהיו בצבא האיטלקי ויש כמה קרובים פה ששירתו בצה"ל. זה חשוב. צריך לתת למדינה. אל תשאל מה המדינה יכולה לעשות בשבילך, אלא מה אתה יכול לעשות בשבילה".

עמנואל דדה בנדטי. צילום דובר צה"ל

עמנואל דדה בנדטי. צילום דובר צה"ל

למה החלטת להתגייס בגיל 24, ועוד עם תואר אקדמי?

"עוד כשהייתי בתיכון הגעתי כדי להתגייס לתוכנית מח"ל של מתנדבים מחו"ל וזה לא קרה מפני שאמא שלי היא גיורת וזה דרש יותר מדי בירוקרטיה כדי להוכיח שאני יהודי. הייתי אמור לחכות לא מעט זמן ורציתי בינתיים לגור בארץ, אז בחרתי קודם כל ללמוד ואז להתגייס בתור אזרח במקום בתור מתנדב. אחרי שלוש שנים של לימודים ואחרי שבניתי לי חיים בארץ רציתי להישאר ועשיתי עלייה. היה לי חשוב להתחבר באמת לחברה הישראלית ולהבין מה זה להיות באמת ישראלי ולחמתי כדי להתגייס ובגיל 24, כמעט 25, התגייסתי לחיל הנדסה קרבית לפי בקשתי".

למה דווקא הנדסה קרבית?

"רציתי להיות לוחם בשילוב עם עבודה אינטלקטואלית. כולם אמרו לי שהנדסה זה חיל שאף אחד לא חושב עליו ואין לו שם כמו לצנחנים ולגולני, למרות שחיל חשוב, שפותח את הציר לכל שאר חיילות צה"ל. הסתכלתי גם באינטרנט וראיתי שזה משהו שבאמת מעניין אותי והתגייסתי כדי להיות פלס".

אתה מרוצה?

"אני ממש מרוצה ממה שעשיתי בצה"ל עד עכשיו. אני ממש שמח שבחרתי וקיבלתי הנדסה. טוב לי בצבא".

הופתעת שנבחרת להיות מצטיין נשיא?

"האמת שהופתעתי. אני חושב שאני פשוט עשיתי את העבודה שלי. אני בטוח שיש עוד חיילים טובים כמוני ואפילו יותר טובים ממני. בצבא כולם אותו דבר, נלחמים ונותנים את הכל וכולם ביחד".

בתוך כך, בשבוע שעבר התקיימו טקסי מצטיינים בחטיבות ובאוגדות השונות לכבוד יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל, ותושבת הרצליה סגן קיילה סוודלו, מפקדת צוות לוחמות בגדוד 727, זכתה בתואר מצטיינת אוגדה 80.

סגן קיילה סוודלו. צילום דובר צה"ל

סגן קיילה סוודלו. צילום דובר צה"ל

סוודלו גדלה בארצות הברית וכשסיימה את בית הספר החליטה שהיא רוצה לעלות לארץ מכיוון שהאמינה שתוכל להשתלב פה. היא הגיעה לארץ וישר התאהבה בה, וכבר אחרי חודשיים הודיעה להוריה שהיא נשארת בישראל וכי היא רוצה להתגייס לצה"ל מכיוון שהבינה שפה זה המקום שלה לתת מעצמה ולעשות משהו חשוב וגדול. תחילה קיבלה סוודלו פרופיל נמוך ושובצה כמש"קית שלישות אך נלחמה עד שצליחה להעלות פרופיל ולהתחיל מסלול לוחמה באיסוף קרבי. "סוף סוף הגעתי למקום אליו אני מתאימה", היא אומרת, "אני עושה את העבודה שלי מאהבה, הצוות שלי מצוין ובזכות הלוחמות שלי אני מצליחה לעשות את העבודה שלי בצורה הכי טובה שאפשר". אחיה הקטן עלה לארץ בעקבותיה והתגייס לחטיבת הנח"ל, משפחתה גרה בסיאטל שבארצות הברית והם הגיעו כולם לטקס המצטיינים שהתקיים בשבוע שעבר ובו היא קיבלה אות הצטיינות ממפקד האוגדה על מקצועיותה ואהבתה לתפקיד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר