ל"ג בעומר. צילום אילן אסייג
ל"ג בעומר. צילום אילן אסייג

11 בתי ספר הצטרפו ליוזמה של גורדון. התחזית לל"ג בעומר: הקלה בזיהום האוויר

11 בתי ספר יסודיים בהרצליה הצטרפו ליוזמה של הנהגת ההורים בגורדון, ויערכו מדורה בית ספרית אחת. גם בסיירת ההורים מתכוננים לחג וקוראים להורים נוספים להצטרף לסיורים בין המדורות. ואיפה העירייה מתירה להקים מדורות?

פורסם בתאריך: 19.5.19 07:02

11 בתי ספר יסודיים בהרצליה הצטרפו השנה ליוזמה של יו”ר הנהגת ההורים בבית הספר היסודי גורדון, ורד שמריהו, ויערכו מדורה אחת בל”ג בעומר לכל תלמידי בית הספר, במטרה לצמצם את הפגיעה בסביבה. בתי הספר שהחליטו להצטרף באופן מלא ליוזמה הם: אלון, נבון (כולל הגנים המזינים), ברנדיס, שז”ר, ויצמן, נוף-ים, לב-טוב ורמב”ם. בתי הספר שבהם רק חלק הכיתות ישתתפו הם: בן צבי (שכבות א’,ג’ ו-ד’), ברנר (שכבת א’) והנדיב (שכבת ד’).

בשנת הלימודים הקודמת יזמה שמריהו את הרעיון והחליטה להוציאו לפועל. “בשנים קודמות ראיתי שאין שום פעילות חברתית במדורות של ל”ג בעומר והן יותר מסכנות את הילדים מאשר תורמות להם ופוגעות כמובן בסביבה”, אומרת שמריהו, “כבית ספר ירוק היה לי ברור שצריך לעשות שינוי והצעתי שנעשה מדורה אחת לכל תלמידי בית הספר במקום מדורה לכל כיתה, כלומר 24 מדורות.

“עשינו את האירוע מדורג כדי שלא כל 800 תלמידי בית הספר יבואו בו-זמנית. התחלנו בשעה 17:00 וכל שעתיים הגיעו שמונה כיתות משתי שכבות, כשהתחלנו עם השכבות הנמוכות. חילקנו את האיזור הצמוד למתנ”ס בית פוסטר לשלושה מתחמי פעילות – מתחם הכולל עמדות להכנת פיתות רגילות ועמדה להכנת פיתות ללא גלוטן, מתחם יצירה ומתחם של משחקים של פעם וכמובן מדורה קטנה וצנועה. לכל מתחם הוקדשה כחצי שעה. כל כיתה דאגה להביא את הכיבוד שלה, תפוחי אדמה ובצק. במתחם היצירה כל כיתה בחרה בסיסמה ירוקה והכינה כרזה שקשורה לשמירה על הסביבה שבסוף נתלתה בבית הספר. היו הורים שהביאו כלי נגינה ונגנו וזה יצר אווירה מאוד נעימה וקהילתית.

“האירוע היה מוצלח מאוד והתגובות היו מאוד חיוביות והחלטנו לשמר את האירוע ולהפוך אותו למסורת. היתה תחושה טובה כשסיימנו את האירוע הזה – היה אפשר היה לנשום בשכונה. האוויר היה אחר והרגשנו את זה גם ביום למחרת. העירייה הכריזה על תחרות של קיום אירוע סביבתי בעיר ואנחנו זכינו והפרס הכספי ישמש אותנו לפעילות ל”ג בעומר השנה”.

והשנה?

“השנה נקיים את המדורה ביום רביעי, 22.5, ובשונה מהשנה שעברה הזמנו הפעם, באמצעות כספי הזכייה בפרס מהשנה שעברה, להטוטן. שימרנו את מתחם היצירה ומתחם הכנת הפיתות. אנחנו נעשה פעילות מפתיעה ויצירתית לילדים עם פקקים של בקבוקים וניצור תמונה גדולה בסופו של דבר מכל היצירות של כל הכיתות ונתלה בבית הספר. ההורים מאוד מעורבים ויש המון שותפות מצדם ויש גם עזרה מצד המתנ”ס וצוות בית הספר.

“השנה ביקשו ממני מהעירייה לקבל את כל התוכנית של ל”ג בעומר בשנה שעברה והפיצו היוזמה לכל בתי הספר, למנהלות וליו”רים והרבה בתי הספר היסודיים הצטרפו אליה. העירייה דואגת השנה לתחום לנו את השטח, לכסות בורות ותסלק מפגעים והיא גם מפנה את האשפה שאנחנו מרכזים בצד. אני אשמח שיותר ויותר גורמים יצטרפו למדורות האלה וזה ייתן לנו אוויר נקי יותר לנשימה”.

גם סיירת ההורים תדאג שחגיגות ל”ג בעומר יעברו בשלום ויסיירו בין המדורות בעיר. “אנחנו כעשרה הורים מתנדבים שעוברים תדרוך בשיטור העירוני ומסתובבים כל הלילה בין המדורות כדי לבדוק שהכל בסדר”, מספרת ליאת פישר מסיירת ההורים, “ההורים מאוד רגועים שיש מישהו שנמצא בשטח ובודק מה קורה עם הילדים והם מוזמנים לשלוח לנו את המיקום של המדורה ואנחנו נגיע אליה. הורים לילדים מתבגרים לא מגיעים למדורות, זה מביך להם ולילדים. בשנה שעברה היו לא מעט הורים שהתקשרו אלי וביקשו שנבדוק אם הילדים שלהם בסדר. היו הרבה מסיבות והיה קצת אלכוהול. דיברנו עם הילדים ואמרנו להם ממה להיזהר בעדינות, חילקנו להם שלוקים, מים וחטיפים ואף ליווינו כמה בנות לאחת המדורות ולביתן, והיה גם אחד שכמעט נפל למדורה והיינו שם כדי לעזור. נשמח אם יצטרפו אלינו עוד הורים ואנחנו מקווים שגם ראש העירייה יצטרף אלינו השנה”.

מעיריית הרצליה נמסר כי "ניתן להבעיר מדורות מצפון לחוף נוף ים ומדרום לחוף הנפרד, בשטח פתוח ונקי מחומרי בעירה, בערב ל"ג בעומר בלבד. כמו כן, חל איסור להבעיר אש בחורשות, בגינות ציבוריות ובחופי רחצה. למקומות אלו אין להכניס גנרטורים, מערכות הגברה, ציוד חשמלי, מתקנים מתנפחים, בקבוקים וכלי זכוכית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה העירייה לא מפרסמת מראש היכן המקומות המותרים בכל שכונה.
    שנה שעברה היתה רשימה כזו.
    בערים השכנות יש רשימה כזו.
    ולהגדיר שמותר לעשות מדורה רק בתאריכים המוגדרים ורק במקומות המוגדרים.
    במקום זה יש הודעה כללית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר