אופניים חשמליים. צילום עזרא לוי
אופניים חשמליים. צילום עזרא לוי

כמה דוחות חולקו לרוכבי אופניים חשמליים בהרצליה?

מספר הדוחות שחולקו בהרצליה בשנת 2018 גבוה משמעותית מאשר בערים השכנות. כך עולה מדוח של עמותת אור ירוק, המבוסס על נתוני המשטרה

פורסם בתאריך: 27.5.19 12:34

בשנת 2018 חולקו בהרצליה 960 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים, והיא מדורגת במקום השישי ביחס ליתר הערים. כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק. לשם השוואה, ברעננה בין דצמבר 2017 לאוקטובר 2018 חולקו 413 דוחות. בכפר סבא חולקו בשנת 2018 42 דוחות בלבד לרוכבי אופניים חשמליים.

תל אביב-יפו מובילה במספר הדוחות שנרשמו לרוכבי האופניים החשמליים, ירושלים במקום השני ורמת גן מדורגת שלישית. בחיפה נרשמו רק 20 דוחות, באשקלון נרשמו 24 דוחות וברמלה 25 דוחות בלבד והן הערים שסוגרות את הרשימה.

לפי נתוני העמותה, ברחבי ישראל חולקו בשנת 2018 יותר מ-24 אלף דוחות לרוכבי אופניים חשמליים. לרוכבי אופניים רגילים חילקה המשטרה בשנה זו קרוב ל-6,800 דוחות. 660 דוחות בלבד רשמה המשטרה לרוכבי הקורקינטים החשמליים בגין עבירות תנועה. אכיפת המשטרה מתמקדת בעבירת בנסיעה על המדרכה, הרכבת נוסע בניגוד לחוק, רכיבה על מעבר החציה ורכיבה מתחת לגיל 16 על אופניים חשמליים המנוגדת לחוק.

מהעמותה נמסר גם כי מתחילת שנת 2019 נהרגו שישה רוכבי אופניים חשמליים, זאת לאחר ששנת 2018 הייתה שנת שיא במספר הרוכבים ההרוגים והסתיימה עם 19 רוכבים הרוגים. מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה: "בכל שנה נפגעים יותר ויותר בני אדם בתאונות עם אופניים חשמליים ונדמה שבמשרד התחבורה והבטיחות לא ממש מתרגשים מכך. למרות הנתונים הקשים במשרד לבטיחות בדרכים מתעלמים מאוכלוסיית הרוכבים ולא דואגים לסלול עבורם שבילי רכיבה בטוחים. כדי למנוע את ההרוג הבא חייבים להגביר את האכיפה המשטרתית ובעיקר את האכיפה של הפקחים העירוניים. במקביל חייבים להגביר את המודעות בקרב הציבורי לחשיבות חבישת קסדה ורכיבה על פי החוק וכללי הבטיחות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר