סטטיק ובן אל. צילום מגד גוזני

לראשונה: עיריית הרצליה מרימה אירוע גאווה בפארק העירוני. גם סטטיק ובן אל יהיו שם

בתוכנית: פיקניק, מתנפחים, שעת סיפור ויצירה ואירוע מרכזי עם סטטיק ובן אל וציונה וטלולה מהרכב הדראג "פאות קדושות"

פורסם בתאריך: 28.5.19 13:14

בהרצליה לא יתקיים השנה מצעד גאווה, כמו אצל השכנה כפר סבא, אבל העירייה תקיים ביום שבת, 22 ביוני, אירוע גאווה בפארק העירוני עם פיקניק והופעה של סטטיק ובן אל

במסגרת האירוע יוצבו מתנפחים, תתקיים שעת סיפור ויצירה ולאחר מכן אירוע מרכזי, בהשתתפות ראש העירייה משה פדלון, שינחו ציונה פטריוט וטלולה בונט מהרכב הדראג "פאות קדושות" ובו יופיעו סטטיק ובן אל. "הפיקניק הוא חלק מפעילות עירונית למען חברי הקהילה הלהט"בית. כך למשל הוקמה ועדה לשוויון סובלנות וגאווה בעיר, בהשתתפות חברי הקהילה בעיר, נציגי ציבור תומכים ואנשי מקצוע מכלל התחומים בעירייה. בין המלצות הוועדה קיום תהליך חינוכי לאורך כל השנה, בין השאר באמצעות פעילויות עם בני גיל הזהב, בתנועות הנוער ובבתי הספר, קיום משחק כדורגל ועוד", מסרה העירייה.

סגן ראש העירייה ויו"ר הוועדה לשיוויון, סובלנות וגאווה, עופר לוי, "השנה, ובפעם הראשונה בעיר הרצליה, וכחלק מדרישה של סיעת מרצ, הוקמה ועדה לשוויון סובלנות וגאווה בעיר. ולראשונה בעיר הרצליה יתקיים אירוע גאווה מרכזי לציון השגי וקידום זכויות הקהילה הלהט"בית. הוועדה, אשר מורכבת מחברות וחברי הקהילה בעיר, נציגי ציבור תומכים ואנשי מקצוע מכלל התחומים בעירייה, התכנסה לפני כחודש לגבש רעיונות ותוכנית לתחום זה בשנה הקרובה. מיד לאחר מכן התחילה עבודת מטה רחבה בכלל אגפי העירייה בנושא וקידום הרעיונות לפעילות בפועל. הוועדה שמה דגש על צביון העיר והקהילה הבעיר ועל כך שלא תתקיים רק פעולה חד פעמית בחודש הגאווה כפי שניתן לראות בערים שכנות אלה בתהליך חינוכי רב תחומי בכלל תחומי החיים בעיר ולאורך השנה כולה. אין בפעילות זאת להתריס, אנו מציינים את אירוע הגאווה למען הזכויות של תושבי ותושבות עירנו הלהט"בים וחבריהם. הקהילה הגאה הינה קהילה מבוססת ערכים של שוויון סובלות וקבלת האחר, שהם דגל ומגדלור לכלל המיעוטים והאנשים בארץ. מי ייתן ונחייה בחברה שויונית יותר ומקבלת".

ולמה לא יהיה מצעד בהרצליה?

"האירוע הוא תוצר של ועדת השיוון, הסובלנות והגאווה בעיר שהתכנסה בפעם הראשונה בעיר הרצליה לפני כחודש וחצי. הוועדה דנה בצרכים של הקהילה בעיר והמטרות שלה והגיעה למסקנה כי קיום אירוע משמעותי וגדול לאוכלוסיות שונות בעיר הוא בעל אפקט משמעותי הרבה יותר מאיזושהי צעידה זו או אחרת. חשוב להוסיף שזו הפעם הראשונה שמתקיים בהרצליה אירוע גאווה ושזו רק ההתחלה וחלק מפעולות רבות ותהליך רב-שנתי הכולל מערכי חינוך, אירועים, פרסומים, משחקי כדורגל, הדרכות בתנועות נוער ובתי ספר ועוד. מאבק הקהילה לשוויון אינו מתחיל ונגמר באיזושהי צעדה ברחוב זה או אחר זהו תהליך שיש לעבוד בו כל השנה וכל יום עד אשר יושגו הזכויות של כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל ללא הבדל דת, מין, גזע ונטייה מינית או זהות מגדרית".

הוועדה לשיוויון, סובלנות וגאווה

הוועדה לשיוויון, סובלנות וגאווה

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר: "העיר הרצליה גאה בכל תושביה ומתייחסת לכולם באופן שוויוני ומכבד. הפיקניק עבור בני המשפחות הגאות הוא חלק מהראייה המכילה שלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ביסקסואלית אנרכיסטית

    איזה יופי לשמוע, מקווה שיום אחד יהיה גם מצעד שבו חברי הקהילה יוכלו ללכת באופטימיות ובחופש, ועם זכויות שוות כמובן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר