הרצליה. צילום ליאור קפלן
הרצליה. צילום ליאור קפלן

נדחתה הצגת תוכנית המתאר לחברי הוועדה המקומית: "צוות התכנון ביקש שבועיים נוספים"

הצגת התוכנית אמורה היתה להתקיים ביום שני הבא. לוועדה המקומית יש חודש וחצי להגיש את התוכנית לוועדה המחוזית

פורסם בתאריך: 30.5.19 08:17

נדחתה ישיבת מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה, שנקבעה ליום שני הבא (3 ביוני), ושבה היתה אמורה להיות מוצגת לחברי המליאה תוכנית המתאר. ההודעה על מועד חדש אמורה לצאת בקרוב.

במייל ששלח לחברי המליאה סמנכ"ל עיריית הרצליה אהוד לזר, הוא כותב כי הישיבה נדחית בשל הצורך של צוות התכנון בעוד שבועיים כדי להשלים את הבדיקות והתיקונים. "לאור בקשת צוות התכנון של תוכנית המתאר לקבל שבועיים נוספים על מנת לסיים את הבדיקות והתיקונים שדרש הצוות המקצועי בעירייה לנספחי התכנית ולתקנון, הוחלט כי ישיבת המליאה לתכנון ובנייה שאמורה הייתה להתקיים ביום 3.6.2019 בנושא תכנית המתאר תידחה למועד מאוחר יותר. בימים הקרובים תצא הודעה וזימון לגבי המועד החדש שיהיה בקרוב", נכתב במייל.

תוכנית המתאר של הרצליה היתה אמורה להיות מוגשת לוועדה המחוזית בחודש מרץ, אך ועדת משנה ב' להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את בקשתה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה לארכה של ארבעה חודשים, להגשת תוכנית המתאר, עד 12.7.2019. הארכה אושרה בתנאים: על הוועדה המקומית לקיים כל חודש ישיבות עבודה בלשכת התכנון ולהציג את התוצרים, ועל התוכנית להיות מוגשת תוך שלושה חודשים ללשכת התכנון ותובא לדיון לא יאוחר מ-29.7.2019.

לפי התוכנית, עד שנת 2030 יתווספו לעיר כ-9,600 יחידות דיור, 800 יחידות בשנה. בין השנים 2035-2030 יתווספו עוד כ-6,000-5,000 יחידות דיור בכפוף לכיוון הפיתוח המועדף, כ-1,000 יחידות דיור בשנה. כלומר, בניה בקצב מתון של כ-800 עד 1,000 יחידות דיור בשנה. ב-2030 יתווספו לעיר כ-30,700 תושבים וב-2035 יתווספו עוד כ-19,200.

בתוך כך, מהנדס העיר היוצא מייק סקה מסיים סופית את עבודתו בעירייה בסוף שבוע הזה ולא ייקח עוד חלק בהליך תוכנית המתאר. סקה שימש כמהנדס העיר הרצליה בשש השנים האחרונות והודיע בדצמבר על פרישתו. הוא החל את דרכו בעירייה בשנת 2012. לפני כן היה מהנדס העיר יוקנעם, מהנדס העיר עכו, בעל משרד תכנון פרטי ומרצה לארכיטקטורה במספר מוסדות להשכלה גבוה בארץ ובחו"ל. בשנת 2013 הוביל סקה את הפיכתה של הוועדה מקומית לתכנון ולבניה הרצליה למעמד של ועדה עצמאית מיוחדת, הראשונה בשרון, מעמד שאיפשר לעירייה לקדם תוכניות של התחדשות עירונית ללא אישורן בוועדה המחוזית. סקה היה ממובילי מהפכת תמ"א 38 בעיר ועסק בקידום מתחמי התחדשות עירונית ופינוי בינוי, הכנת תוכנית אסטרטגית לפיתוח איזור התעשייה, תכניות שימור עירוניות, תוכניות פיתוח מרכז העיר ותוכניות רבות אחרות.

במסגרת תפקידו היה נתון לביקורת, בין השאר כשהיה אמון על תכנון תוכנית המתאר בשנים האחרונות וכשניסה לקדם תוכנית לבניית איים מלאכותיים מול חופי הרצליה. תחליף אותו האדריכלית חנה חרמש שמונתה לאחרונה לראש מינהל ההנדסה בעיריית הרצליה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר