הפשקוולים והחוף הנפרד
הפשקוולים והחוף הנפרד

פרסום ראשון | סערת החוף הנפרד: עשרות רבנים חתמו על פשקוויל הקורא לבטל את המעבר העוקף

בפשקווילים שמופצים היום ברחבי הרצליה טוענים הרבנים כי הפרויקט נוגס משמעותית משטח החוף, ושהגשר שהוקם לא מאפשר גישה לנכים. העירייה: "עשינו הכל כדי לתת מענה הולם לדתיים וכדי למנוע הפרעה לחילונים"

פורסם בתאריך: 6.6.19 11:18

פשקווילים שעליהם חתומים עשרות רבנים, רובם מהרצליה, ושמופצים היום ברחבי העיר, קוראים לראש עיריית הרצליה משה פדלון לבטל באופן מיידי את המעבר העוקף בחוף הנפרד, שהקימה העירייה כדי לאפשר למבקרים בחופי הים לחצות ברציפות את רצועת החוף בימי פעילות החוף הנפרד, שנפתח היום (חמישי) לרחצה.

לטענת הרבנים, המעבר העוקף, שהוקם בשבת שעברה, ושבמסגרתו הוקם גם גשר עץ המאפשר למבקרים בחוף הנפרד להגיע אליו ישירות ממגרש החניה, מקטין מאוד את שטח החוף הנפרד וגם מונע אליו גישה לנכים.

הפשקוולים שהופצו לעצירת פרויקט המעבר העוקף לחוף הנפרד

"לא יעלה על הדעת שחוף שהיה 50 שנה נפרד ומוגדר לציבור הדתי, יקוצר מ-500 מטר ל-150 מטר ותינתן אופציה לצמצם בשטח זה ציבור שלם", נכתב על הפשקווילים הממוענים לראש העירייה פדלון, "לא חסר לציבור החילוני לאן לצעוד. מה שמפריע להם וחומדים אותו מתוך כ-12 חופים זה דווקא החוף הנפרד! לא נמצאה עיר בכל חופי הארץ שעשתה מעשה כזה לא מחושב ולא מתחשב כלפי הציבור הדתי. מה גם שנשקפת סכנה בגדר פיקוח נפש בזמן שהים עולה. וידוע לנו שקיבלתם התראות בנושא הסכנה… זאת בנוסף לחומרה הגדולה שבתכנון וביצוע בניית הגשר – ביטלתם נגישות לנכים! אנו דורשים מראש העיר שיעצור את הפרויקט עכשיו ומיד. אנו לא נעצור ולא נשקוט בנושא ופונים הלאה לחברי מועצה, חברי כנסת, וכל מי שיש בידו לעצור ולמנוע פרויקט בלתי מתחשב זה. נדגיש שמה שאנו דורשים זה בזכות ולא בחסד! וכן שהרחצה תהיה פתוחה לציבור הדתי בחוף הנפרד עונה שלמה ולא רק בגלל שעיריית בני ברק סוגרת חוזה לתקופת הקיץ בלבד. יש בהרצליה מעל 10 חופים ולנו אין חוף אחד שמשמש אותנו עונה שלמה. לא ייתכן שבעת שילדינו מבקשים ללכת לים – אנו צריכים לומר להם שעדיין לא התחילה העונה. בעוד שלילדי המגזר החילוני העונה התחילה מזמן!".

המעבר העוקף בחוף הנפרד וגשר העץ

הרב רמי עמירה, ראש הכולל שערי קדושה, מיוזמי המחאה והשלטים, סיפר ל"צומת השרון": "לפני כשבוע וחצי חתמנו רבנים מהרצליה ואברכים על עצומה נגד ההסדר החדש בחוף הנפרד. היום ייתלו ברחבי הרצליה שלטים שהכנו ובהם אנו מוחים נגד צמצום החוף שאורכו היה 500 מטר לכ-150 מטר. מגיע לשם ציבור גדול לחוף בימי שישי בפרט – 10,000 איש, ובימי חול – 5,000-4,000 איש. דיברנו עם מצילים והם אמרו שזו סכנת נפשות להכיל כזה ציבור גדול ברצועת חוף מאוד קטנה. זה דבר שלא יעלה על הדעת. פשוט דוחפים את הציבור החרדי לקופסה כזאת קטנה. החוף גם לא מסודר, אין שם ציליות, המקלחות והשירותים נמצאים למעלה ולא על החוף, וגם משם אפשר לראות אנשים שלבושים בבגדי ים ולא בצניעות".

הוא הוסיף: "אני במו"מ עם רבנים מבני ברק, שהאלטרנטיבה שלהם היא לא להיאבק אלא לחפש חוף אחד לתושבי בני ברק. ומה עם תושבי הרצליה? לאן הם ילכו? להרבה תושבים אין חוף דתי שמספק את הצרכים שלהם. כל עירייה שמכבדת את תושביה ובוחריה מספקת להם עונת רחצה בחוף דתי, אם זה באשדוד, בנתניה, באשקלון ובבת ים. אלה ערים מעורבות. התושבים מבינים שחודשיים בשנה צריך לעשות מעקף. עיריית הרצליה השקיעה משאבים אסטרונומים כדי למצוא פתרון הולם מבחינתם והביאו יועצים מקצועיים ואף אחד לא חשב להביא יועץ לענייני דת שיראה אם זה מתאים".

חבר מועצת עיריית הרצליה מסיעת גשר, אלעד צדיקוב, אמר: "חופי הים בישראל הינם באחריות שר הפנים ואריה דרעי מינה את נציגו, נציג ש"ס בהרצליה, משה ועקנין, לטפל בסוגייה. לצערי הרב שאר חברי מועצת העיר ובכללם אני וכן מר צבי וייס, מודרנו לחלוטין מהנושא. לא נותר היה לנו אלא לסמוך על נציג ש"ס שייבצע את תפקידו, דבר שלצערי לא קרה באופן מיטבי. לו היינו פועלים יחדיו היינו בעזרת השם מצליחים לשנות זאת. לעונת הרחצה הנוכחית לא ניתן לשנות דבר, אלא להפיק לקחים ולהציגם בבית המשפט לעונת הרחצה הבאה. לעניין נושאי הצניעות, בשבח הנהלת העיר אציין כי ישנה מודעות נכונות ורצון אמיתיים לבצע זאת על הצד הטוב ביותר. לפי התכנון, ניתן מענה הולם לגדרי הצניעות".

חבר המועצה מש"ס, משה ועקנין, שהינו גם חבר בוועדת החופים של משרד הפנים, מסר: "החוף הנפרד, לצערי הרב, שינה את פניו השנה מקצה לקצה, עיריית הרצליה הגיעה להסכמות בבית המשפט להסדרת בניית מעבר להולכי הרגל בעקבות עתירה שהוגשה כנגד העירייה. מדובר בהסכם רע מאוד. בית המשפט והוועדה המחוזית שקבעה את ההגבלות בהיתר הבניה לשביל ולגשר אינם מבינים את אופי החוף, את מפלס המים בחוף ואת מספר המשתמשים בחוף. עד לפני שנה החוף השתרע על שטח של 500 מטר והיה צר מלהכיל את אלפי המשתמשים בו, ועכשיו החוף צומצם ל-200 מטר. היעלה על הדעת? זה מה שקורה שמתכננים מעבר לחוף בחדר ממוזג ולא בשטח לפי תוואי החוף ומפלס המים בקיץ".

צדיקוב טוען שהוא מודר מההחלטות שהתקבלו לגבי הקמת המעבר.

"ניסינו להגיע להבנות ושינויים עם עיריית הרצליה להרחבת החוף ולצמצום נזקים של המעבר, אך כמו תמיד חבר המועצה אלעד צדיקוב הרס הכל שהעלה הצעה לסדר במועצה ובכך קבר כל סיכוי להדברות מול עירייה הרצליה. בכל שלב תכנון המעבר והגשר בחוף לא היינו מעורבים כלל ולא הוצגו בפנינו התוכניות. רק לאחר שהכל כבר נקבע והוחלט בבית המשפט ובוועדה המחוזית לתכנון ובניה, קיבלנו הודעה שהחלו עבודות בחוף הנפרד. מי שנפגע זה הציבור הדתי שמגיע בהמוניו בעונת הרחצה, והשנה החוף יהיה צר מלהכיל אותו. צר לי על כך ואני מקווה להידברות דחופה עם הנהלת העיר לשינוי המצב".

גלילה יבין מסרה בשם הרצליה חופשית: "חוף מופרד עם מעבר לציבור בצידו הוא פתרון מידתי המבוסס על תפיסת עולם של חיה ותן לחיות: הציבור החילוני, המתנגד באופן עקרוני להפרדה מגדרית, דורש ובצדק שתשמר זכותו למעבר חופשי במרחב הציבורי. מנהיגי הציבור החרדי מפגינים גישה קיצונית ומנותקת מהמציאות – הרצליה היא עיר עם רוב חילוני – אנו מכבדים את הרוחצים החרדים המבקרים בחופי העיר אך דורשים שיכבדו גם הם את אורח החיים שלנו".

חבר המועצה רונן וסרמן (יש עתיד), הגיב ואמר: "הצענו מלכתחילה לשים פרגוד ארעי שיסתיר את המתרחצים מהולכי הרגל. הפתרון נשלל מסיבות שונות ומשונות. ארגונים שונים פנו לבית המשפט אשר הכריע לגבי זכות המעבר החופשי בחוף, והיות שהיה סירוב לשים את הפרגוד, הוחלט על הקמת מבנה יקר. עכשיו יש גם בעיה עם המבנה?".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "בניית הפרויקט של החוף הנפרד הסתיימה בשעה טובה על פי דין. קהל המתרחצים מוזמן ליהנות מהחוף. לא ברור לנו מאין שאבו כותבי המכתב את ה-500 מטר וה-150 מטר. החוף ערוך ומוכן למגזר הדתי כדת וכדין ועל פי הנחיית בית המשפט נעשו העבודות גם עבור הציבור החילוני. עשינו הכל לתת מענה הולם לאוכלוסייה הדתית ומניעת הפרעה לאוכלוסייה החילונית. כל התלונות נבדקו וניתנו התשובות המניחות את הדעת. אנחנו ממליצים ומבקשים להפסיק עם האמירות הלא נכונות ולא לעורר מאבק דתי בעיר שחילונים ודתיים למדו לחיות יחד בסטטוס קוו ובכבוד הדדי. עד כה לא הגיע כל מכתב בנושא זה אל לשכת ראש העיר".

כך או כך, היום, כאמור, נפתח החוף הנפרד באופן רשמי לרחצה. בין 6.6 לבין 19.6 הרחצה תתאפשר בין השעות 8:30 ל-17:00 ומ-20.6 עד סוף אוגוסט מהשעה 8:30 עד 19:00. בחודש יוני תתקיים רחצה של נשים בימי חמישי ובימי שישי של גברים. ביולי ובאוגוסט ימי הרחצה של הנשים הם ראשון שלישי וחמישי וימי הרחצה של הגברים הם שני, רביעי ושישי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. לייבל'ה

    החרדים כמעט ולא מגיעים לחוף, בשנה שעברה הוא היה ריק לגמרי מלבד ימים ספורים. אלפי חילונים הולכים ורצים שם בשלושת חודשי הקיץ לעומת כמה מאות חרדים בלבד. הם מעדיפים את חוף מציצים בתל אביב. בשביל כמה מאות חרדים העירייה בזבזה הון עתק. יש שם שתי סוכות מציל ועוד ועוד ועוד ועוד. יאללה, די, עם החרטוטים של החרדים

  2. ניר

    ממש לא נכון יש בחוף הנפרד סוכת מציל אחד. ויש המון המון אנשים בחוף והמצילים אומרים שאי אפשר להמשיך כך וצריך להביא עוד מצילים כי הכמות אנשים שבאים גדולה. ובנוסף החילונים ממש אבל ממש לא באים לחוף הנפרד כל השנה אלה מעדיפים ללכת לחוף הדרומי או לחוף הצוק. ולכל האנשים החילונים שאומרים חיה ותן לחיות גם לדתיים מותר לחיות חודשים בשנה איך שהם בוחרים כאשר חילונים יש כל השנה 12 רצועות חוף, אז לא יקרה כלום חודשיים בשנה לא לעשות כפייה חילונית.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בירושלים ובית שמש אין לחרדים חופים ושם הם אף פעם לא מתלוננים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה השלב הבא הבא שהנשים בהרצליה יתלבשו בצניעות או שיעברו מדרכה כשהם רואים לבוש שחורים שחושב שיש לו מונופול על הדת

  5. הילה

    מהות השוויון הטשטשה… מה עם נשים שרוצות להתרחץ בחופשיות בלי ערבוב בין המינים מסיבות שונות? ומה עם חופש הדת? גם הדתיים רוצים להינות מהחוף שארץ ישראל בורכה בו ואין לאף אחד בעלות עליו! לדתיים מותר להינות וזה לא דורש יותר מידי מאמץ מהעירייה! אותו הנוף והחוויה המעורבת כמה מטרים ליד… על מה הלחץ??? למה אנטי?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר