בית המתנדב בהרצליה. צילום: גוגל מפות

דרישה מהעירייה: הנגישו את בית המתנדב או העבירו אותו מקום. המנכ"ל: "נושא מורכב"

בית המתנדב פועל בקומה השנייה של מבנה ללא מעלית. חבר המועצה לשעבר יוסף לונדון דורש להתחשב בציבור בעלי המוגבלויות. מנכ"ל העירייה: "בימים אלה נבחנת יכולתנו לקדם את ההנגשה הנדרשת"

פורסם בתאריך: 17.6.19 08:39

חבר מועצת עיריית הרצליה לשעבר, יוסף לונדון, מבקש מעיריית הרצליה לבצע עבודות הנגשה לבית המתנדב, שממוקם בקומה השנייה במבנה ללא מעלית ברחוב הנדיב 49. לחילופין, מציע לונדון להעתיק את הפעילות למבנה אחר, נגיש.

"כידוע לך, בית המתנדב פועל בקומה השנייה, בבניין ברחוב הנדיב", כתב לונדון למנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא כבר ב-11 באפריל, "למרות שגם אנשים מבוגרים וכן בעלי מוגבלות נזקקים לשירותים של בית המתנדב, אין מעלית בבניין. אודה לך אם תבחן את האפשרות להקים מעלית בבניין, או להעתיק את הפעילות למבנה שאין בו מיגבלות של נגישות".

יוסף לונדון

יוסף לונדון

ב-15 באפריל, ימים ספורים לאחר הפנייה של לונדון, הודיעה עיריית הרצליה כי מחלקת ההתנדבות בעירייה, בניהול ענת תמיר, פתחה בבית המתנדב בית ספר עבור מתנדבים פעילים ומצטרפים חדשים, שם יוקנו להם מיומנויות וכלים מקצועיים להתנדבות. הדבר, טוען לונדון, מוסיף על החשיבות בהנגשת המבנה.

בתשובה ששלח המנכ"ל ללונדון הוא כותב כי: "עיריית הרצליה פועלת להנגשת כל המבנים העירוניים על פי תכנית עבודה הכוללת גם את מבנה 'בית המתנדב', ברחוב הנדיב 49. הנגשת 'בית המתנדב' הינה מורכבת משום שמדובר במבנה הכולל עירוב שימושים. ההנגשה מצריכה בדיקת היתרים וחריגות בניה וכן את הסכמת רוב הבעלים להוספת מעלית. עירית הרצליה שותפה בחלק קטן יחסית מסך כל בעלויות במבנה המורכב משימוש פרטי, מסחרי ועירוני. בימים אלה נבחנת יכולתנו לקדם את ההנגשה הנדרשת עם כל המשתמע מכך".

לאחר קבלת תגובת המנכ"ל אמר לונדון ל"צומת השרון": "גם לאחר קריאת התשובה, אני משוכנע כי יש להעביר את הפעילות של בית המתנדב למבנה מונגש, שיאפשר גם לאנשים שיש להם מוגבלות, הן להתנדב והן לקבל את השירותים שהבית מעניק".

מעיריית הרצליה נמסר: "מדובר בנושא מורכב היות והבניין הינו בית משותף וההיתכנות להנגשתו תיבדק על ידי הגורמים המקצועיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר