נשים חוצות את החוף הנפרד ביום שישי. צילום עמיעד שרבט
נשים חוצות את החוף הנפרד ביום שישי. צילום עמיעד שרבט

"החוצה, להתראות!": רוחצים תיעדו נשים חוצות את החוף הנפרד ביום של רחצת גברים. צפו

למרות ההשקעה הגדולה בהקמת מעבר עוקף לחוף הנפרד, נשים תועדו עוברות בתוכו ביום שישי בשלוש הזדמנויות שונות. העירייה: "ייתכן שבשל העובדה שהעונה רק החלה ארעה התקלה"

פורסם בתאריך: 16.6.19 14:59

חבר מועצת עיריית הרצליה אלעד צדיקוב, מהסיעה הדתית גשר, פנה לראש העירייה משה פדלון, למנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא ולראש אגף שאיפ"ה רוני גאון ומתלונן על "אזלת יד ניהולית וחוסר פיקוח בחוף הנפרד" לאחר שנשים עברו ביום שישי בתוך החוף הנפרד, בזמן שרחצו בו גברים. זאת, נזכיר, למרות שהעירייה הקימה – בהשקעה גדולה ובעקבות צו בית משפט – מעבר עוקף לחוף הנפרד לקראת עונת הרחצה כדי לאפשר למבקרים בחופי הים לחצות ברציפות את רצועת החוף בימי פעילות החוף הנפרד.

להודעה צירף צדיקוב תמונות וסרטונים שצולמו בחוף הנפרד ביום שישי. צדיקוב כתב: "תמונות מהיום בחוף הנפרד: התנהגות מזלזלת של צועדים בחוף הנפרד שמתפרצים לחוף! סדרנות חוף למראית עין, אזלת יד ניהולית וחוסר פיקוח. אכזבה גדולה ועמוקה. מבקש את טיפולכם הדחוף והנחוש!". צדיקוב סיפר כי כל השלושה התחייבו בפניו כי יטפלו בעניין ביום ראשון.

נזכיר כי המעבר העוקף להולכי רגל בחוף הנפרד הוקם ונפתח לראשונה השנה לאחר שהתקבל צו של בית משפט המורה לעירייה על הקמתו. זאת בעקבות תביעה ייצוגית שהגישו עו"ד גלי עציון ועו"ד יחזקאל סיבק באוגוסט 2017, בה טענו כי האיסור על כניסה לחוף ומניעת מעבר בו היא הפליה על בסיס מגדרי.

לפני כשבועיים הופצו בעיר פשקווילים שעליהם חתומים עשרות רבנים, רובם מהרצליה, שקוראים לראש עיריית הרצליה משה פדלון לבטל באופן מיידי את המעבר העוקף בחוף הנפרד, בין השאר בטענה ששטח גדול מהחוף נגזל לטובת הקמת המעבר וכן בגלל בעיית צניעות.

מהעירייה נמסר בתגובה: "החוף הנפרד מופעל ומפוקח לשביעות רצון הרוחצים. ייתכן שבשל העובדה שהעונה רק החלה ארעה התקלה. אנו חוזרים ומזכירים כי העיר הרצליה היא עיר של דו-קיום, סובלנות וכבוד הדדי וקוראים לכל הצדדים לכבד זה את אורחות חייו של זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב ושוב בהרצליה אין דו קיום.
    יש חבורה חילונית שהחליטה לעשות את המוות לאוכלוסיה הדתית בהרצליה.
    לא היה די בעתירה, בבניית מעבר במהלך השבת, בצמצום החוף, בצמצום הימים בהם אפשר לרחוץ בים, בעיכוב במועד פתיחת העונה לציבור הדתי בים.
    אז גם כאשר הכל מוכן בשיא החוצפה עוברים בחוף, בלי שום התחשבות בציבור הדתי.
    הרי קנס אי אפשר לתת – יש תקדים משנה שעברה שהקנסות בוטלו.
    מצדיקות אני כבר לא מצפה שום דבר, יום ראשון היום ואומרים לו שרק בראשון הבא יטפלו.
    מורחים אותו במשפטים של הרצליה יש דו קיום וכולם מרוצים.
    לא אנחנו הציבור הדתי לא מרוצה. אני בני משפחתי, שכניי.
    הרי לא נעתור לבית המשפט, ובנינו גם לא נצא להפגנות ולכתבות בעיתון.
    נשב בשקט ונקטר כל הדו קיום שבמחי יד אחת היה ואינו יותר.
    רני מפצה ממר פביאן והגברת גלי עציון שבשם הצדק והשוויון שיצאו בקול קריאה לציבור החילוני לכבד.
    לכבד את אורחות חיינו ולקבל את זה שאנו רוצים הפקדה בחוף הים, וזכות המעבר קיימת רק צריך לכבד ולהשתמש בה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודק במאה אחוז אין כל כבוד ואין כל דו קיום ביום שבת עושים ארועים ,שזה לא לפי החוק עושים בחגים ארועים בתוך השכונות שדתיים לא יוכלו להשתתף בהם כמו בשבועות ועכשיו מצעד הגאווה שאין לי מה לומר זולת זה שאנחנו מכספיי המיסים שלנו משלמים על התועבה הזו וכן החוף הנפרד שזו בדיחה בפני עצמה הרצליה היא עיר מעורבת תפסיקו לשכוח את הציבור הדתי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אני תושב ותיק בעיר ומזה שנה וחצי לא דרכה רגלי בחוף הנפרד או בכל חוף אחר בעקבות חוסר ההתאמה המלאה של החוף הנפרד לציבור הדתי
    גם נתיבי הגישה לחוף הנפרד לתושבי הרצליה לא הונגשו באופן שמאפשר לי לשמור על עקרונות הדת היהודית וכך יוצא שגם אם החוף מוסדר אין גישה מכיוון הרצליה בלי לראות דברים שלא הייתי רוצה ,בדרך לשם .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר