עו"ד אורי סלונים (במרכז) במועדון רוטרי שרון הרצליה. מימין נשיאת המועדון ניצה בר נר, משמאל מזכיר המועדון גרשון שנון

אורי סלונים התארח במועדון רוטרי השרון וסיפר: כך נחטף מוסטפא דיראני

סלונים, בעבר יועץ שר הביטחון לענייני השבויים והנעדרים, חשף פרטים מהמבצע לחטיפתו של דיראני, מי ששבה את הנווט רון ארד

פורסם בתאריך: 20.6.19 11:50

בהרצאה שהתקיימה ביום שני השבוע במועדון רוטרי שרון הרצליה, חשף עורך הדין אורי סלונים פרטים ממבצע חטיפתו של מוסטפא דיראני, מי שהיה אחראי על כליאתו והחזקתו בשבי עד 1988 של הנווט הישראלי רון ארד. מדובר היה במבצע משולב של המוסד ושל צה"ל.

סלונים שימש בשנות ה-90 יועץ שר הביטחון לענייני השבויים והנעדרים, והוא מחבר הספר 'בשליחות הלב', שם מתואר בין השאר מבצע החטיפה והמעורבות של סלונים בנושאי השבויים והנעדרים. הוא סיפר על המבצע, שהחל בקופנהאגן, שם קיבל אחיו של דיראני מקלט מדיני. מפקד המבצע בקופנהאגן היה נציג המוסד במקום, חבר מועדון רוטרי השרון שמשון יצחקי. המטרה הייתה לשלוח את אחיו של דיראני לדרום לבנון כדי לשכנע את אחיו למסור פרטים על הנווט החטוף רון ארד. המטרה השנייה הייתה, שאם מוסטפא דוראני ייסרב למסור פרטים, הימצאו של האח בקרבת אחיו, יאפשרו את התנאים לחטיפתו של דיראני ארצה. משסירב מוסטפא דיראני למסור פרטים, הוא נחטף על ידי כוח מיוחד של צה"ל והובא ארצה.

דברים אלו ואירועים נוספים מתוארים בספרו של סלונים, "בשליחות הלב".

ההרצאה התקיימה מול קהל שיא של יותר מ-90 איש, ומלבד 22 חברי המועדון נכחו אורחים ממועדונים אחרים מאזור השרון, רמת גן ותל אביב. המועדון מתכנס מדי יום שני במועדון השייטים במרינה בהרצליה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר