שבוע הספר. צילום רינת אברגיל

התושבים תוהים: לאן נעלם שבוע הספר העברי בהרצליה?

יריד הספרים המסורתי, שפעל מדי שנה ובמשך שנים ברחבת יד לבנים ובהמשך בשדרות ח"ן, לא התקיים השנה. העירייה: "ככל הנראה מדובר בשיקולים כלכליים של הוצאות הספרים"

פורסם בתאריך: 24.6.19 08:19

בשבוע שעבר התקיימו יריד שבוע הספר העברי בירושלים, בתל אביב ובחיפה. הוצאות ספרים רבות הציגו ומכרו בירידים את ספריהן במחירים מוזלים, סופרים הגיעו לחתום על הספרים ולדבר עם הקוראים והתקיימו אירועי תרבות במקום. גם בערים השכנות להרצליה כמו כפר סבא ורעננה התקיימו ירידי ספרים בחסות עירונית, אבל לא בהרצליה.

בשנים האחרונות התקיים יריד ספרים של הוצאות הספרים השונות בשדרות ח"ן במרכז הרצליה, ובמשך שנים רבות לפני כן התקיים יריד ספרים גדול ומגוון ליד מוזיאון יד לבנים בעיר. השנה רחוב שדרות ח"ן נותר שומם ובעיר לא התקיים יריד הספרים המסורתי. "שבוע הספר בהרצליה היה פעם כמו זה בתל אביב", מספר תושב מהרצליה, "הוא היה במוזיאון יד לבנים על הדשא והיו בו דוכנים של הוצאות קטנות מכל הארץ. בתחילת שנות ה-2000 העבירו אותו לספורטק ובהמשך עבר לשדרות ח"ן במתכונת מצומצמת ואז זה נהפך למעין יריד קטן של סטימצקי. נולדתי וגרתי פה כל חיי ומאז שאני זוכר את עצמי היה פה שבוע הספר".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה מקדמת את שבוע הספר ובכל שנה נותנת את האכסניה לקיומו של יריד ספרים בשדרות ח"ן. השנה, ככל הנראה משיקולים כלכליים, החליטו הוצאות הספרים שלא לערוך את היריד בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר