מימין: סגן' י. משמאל: סג"מ ג'. צילומים דובר צה"ל

ההרצליינים שפורשים כנפיים: י' מסיים קורס טיס, ג' יטיס כלי טיס מאויישים מרחוק

סגן י' היה פעיל בצופים ועבד עם ילדים עם בעיות נפשיות. סג"מ ג' הדריך ילדים בהוסטל וחולה על ספורט ימי. שניהם מסיימים השבוע את הקורסים היוקרתיים של חיל האוויר

פורסם בתאריך: 25.6.19 11:25

תושב הרצליה, סגן י', יעלה ביום חמישי לרחבת המסדרים בבסיס חיל האוויר בחצרים, ויקבל בטקס מסדר הכנפיים את כנפי הטיס, בתום קורס של שלוש שנים. י', בוגר מחזור 178 של קורס הטיס, שסיים את הקורס כנווט קרב, יקבל היום (שלישי) יחד עם חבריו את דרגות הקצונה. בתוך כך, מחר (רביעי) יסיים סג"מ ג' את קורס מפעיל כטמ"ם (כלי טיס מאוייש מרחוק).

י' סיים במהלך הקורס תואר במדעי המחשב. בתיכון שבו למד בהרצליה למד בהרחבה פיזיקה, מדעי המחשב והנדסה וגם לקח חלק פעיל ומשמעותי בקבוצת הרובוטיקה שבבית ספרו והשתתף בתחרויות. הוא היה מדריך בצופים, ועשה שנת שירות במסגרתה עבד עם ילדים עם בעיות נפשיות.

י' מספר שלהיות צוות אוויר תמיד משך ועניין אותו, אך יחד עם זאת ידע שיעשה תפקיד משמעותי בצבא גם אם לא יהיה צוות אוויר. הוא התמיין לקורס הטייס ולמודיעין בו זמנית ולבסוף התקבל לקורס הטייס.

למפגש עם מפקד חיל האוויר הוא הזמין את אחיו הקטן, איתמר, שקטן ממנו בשנתיים. י' ציין כי יש בניהם קשר הדוק ומיוחד. איתמר, בן 19 חייל משרת בחיל התותחנים.

י' מספר כי בהסבה לצ'ק נווטים הרגיש משבר ורצון לפרוש, לאחר שלא עבר פעמיים ולאחר מכן גם חבריו הקרובים הודחו מהקורס.

אביו של י', נוי בן 54, נגד במיל' הוא מנהל מכלול משא ומתן מטכ"לי ובעבודתו כאזרח הוא נותן כלים לחברות וארגונים שונים בניהול משא ומתן. אמו של י', אורנה, בת 53, עבדה עד לא מזמן בעיריית הרצליה. לי' אח נוסף, עילי.

תושב הרצליה סג"מ ג', שמסיים מחר קורס מפעיל כטמ"ם, למד בתיכון בהרחבה פיזיקה וספורט ימי והיה לדבריו מאוד מחובר לים ואוהב להפליג יאכטות וסירות. הוא היה בתנועת הנוער הצופים ועשה שנת שירות שבה הדריך בהוסטל נערים כשהים משמש ככלי חינוכי. הוא מספר שהחליט לצאת לקורס מפעיל כטמ"ם כי זה תפקיד מעניין וטכנולוגי, במערך שהולך ומתרחב. ג' הוא בן אמצעי במשפחה, אביו היה בקר בצבא ואימו עוזרת בקר. יש לו שני אחים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר