רחוב סוקולוב. צילום עזרא לוי
רחוב סוקולוב. צילום עזרא לוי

תוכנית המתאר אושרה במקומית. אירוע היסטורי או מתכון למשבר תחבורתי?

פדלון: "אירוע חשוב בדברי הימים של הרצליה". פביאן: "לא התקיימה ישיבה אחת בנושא תחבורה מאז הבחירות". כץ: "תוכנית בלי ראייה רוחבית ובלי החלטות עקרוניות"

פורסם בתאריך: 28.6.19 07:41

מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהרצליה אישרה בישיבתה אתמול (חמישי) את תוכנית המתאר של הרצליה, שתוסיף לפי התכנון 37 אלף יחידות דיור לעיר (לפי ההערכה יתממשו מתוכן 18 אלף) עד שנת 2035. העירייה, אמורה להגיש את התוכנית לוועדה המחוזית בעוד כשבועיים, ב-12 ביולי.

בעד אישור התוכנית הצביעו ראש העירייה משה פדלון וחברי המועצה עופרה בל, איתי צור, דנה אורן-ינאי, יהונתן יסעור, עופר לוי, אלעד צדיקוב, צבי וייס ומשה ועקנין. הצביעו נגד יו"ר האופוזיציה מאיה כץ, איל פביאן, רונן וסרמן, תמי גרוסמן ויוסי קוממי.

ראש העירייה פדלון אמר: "מדובר באירוע היסטורי וחשוב בדברי הימים של הרצליה. מדובר בתכנית מצוינת שנותנת פתרונות לאתגרים שעומדים בפני העיר ושומרת על צביונה המיוחד של הרצליה. התכנית שומרת על חוף הים ועל הפארקים הירוקים ומוסיפה שטחי ציבור לטובת חיי קהילה תרבות ופנאי".

פביאן אמר: "התכנית מתעלמת מפעילות הוותמ"ל החותר בכוח לבנות במקביל עוד כ-15 אלף יחידות דיור בתחומי הרצליה. התכנית משאירה את הגובה המותר לבנייה ומספר הקומות לאורך כל הרחובות הראשיים של העיר פרוץ לחלוטין וללא הגבלה. ותחבורה? – בעניין זה לא התקיימה אפילו ישיבה אחת מיוחדת, יעודית ארוכה ומפורטת, מאז הבחירות, לא בוועדה לתכנון ובנייה ולא במועצת העיר. להרצליה יש ערוץ חיבור אחד לצירי תנועה בינעירוניים למטרופולין תל אביב. מטרו לא יהיה לפני שנת 2040. רכבת קלה? רק הקו הירוק יפעל בעוד עשור בדרום מערב העיר. לא הוצגו כל ניתוחים תחבורתיים מפורטים עירוניים. הרצליה עושה עכשיו ניסיון עם נת"צ ראשון, הנת"צים הם הדבר היחיד שמוצע לעשור הקרוב. ביקשנו הבהרות רבות מאוד, ופגישות מקצועיות נוספות בנושא התכנית. לא יכולתי בתנאים כאלה שלא להצביע אלא נגד התכנית הזו. לטעמי, לחברי הוועדה היו דרושים דיונים של עשרות שעות נוספות, עם אנשי המקצוע על מנת ללבן את הנושאים השונים ולקבל החלטה אחראית, וזה מעבר לכל המידע החסר וההערות המהותיות הנ"ל. על אישור תכנית של 600 יחידות דיור קיימנו שלוש ישיבות רצופות, כל אחת של מספר שעות, ועל תכנית לכל העיר הרצליה ל-15 שנים רק ישיבה אחת הערב, כולל הצבעה בסיומה".

כץ אמרה: "התוכנית מאפשרת גמישות רבה ולא קובעת ומקבעת תפיסות עולם תכנוניות כך שניתן לשנות גבהים, היקפים, תוכניות בכל עת, התהליכים שסברנו שצריכים להתקיים בפיתוח הסביבתי והסביבה החופית גם לא יושמו לצערי ועוד הסתייגויות רבות שאינן תואמות את תפיסת עולמנו. לצערנו הפערים בנושא התכנון האורבני וכיצד תראה פניה של העיר הרצליה 2035 עדיין נשארו כמחלוקת, בעיקר בהיקפי הבניה המאסיביים והכפלת מספר התושבים העתידים. צר לי שזו התוכנית שאושרה בלי שלביות, בלי ראייה רוחבית ובלי החלטות עקרוניות בהתאם למצב הקיים היום בשטח".

חברת המועצה דנה אורן ינאי מסרה: "ההישג הגדול של דרך חדשה במועצה הוא שתעש הוצג כשטח ירוק – פארק ולא לצורכי בניה, ובנוסף נכנסה הערה שלנו שהתב"ע המקומית לבניה בסמוך לדירות צמודי קרקע תהיה עד לשש קומות ולא תשע".

מהעירייה נמסר כי העקרונות שבבסיס התוכנית הם: "פיתוח עירוני שבבסיסו הנחות יסוד של קהילתיות מפותחת, שמירה על שטחים ירוקים, ופיתוח שטחי ציבור; בלי תשתיות לא בונים בהרצליה; פיתוח העיר יעשה על רקע תפישת עידוד תחבורה ציבורית ולא פרטית; בנייה מידתית ומותאמת של בנייה לגובה תוך שמירה על צביון השכונתי; נתח משמעותי של התחדשות עירונית; שלביות – שתי שנות יעד לתכנית, ותוספת של נספח יישומי שיבטיח פיתוח בכפוף לתשתיות; לא מדברים על 'אוויר חם' – מה שלא ריאלי – לא יתממש (שטחי תעש, פינוי שדה התעופה)".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלומי

    אם יש משהו שצריך לאמר על המאבק הזה והתגובות הוא חוסר האמינות, ופיזור נתונים שאין להם חיבור למציאות או לתוכנית.
    הפרטים הללו חשובים. ההתנגדות לתוכנית היא אמיתית. ויחד איתה חייב להיות שיספקו לי בתור תושב למה מתנגדים עם נתון אמתי.
    כאשר הנתון מוגזם בצורה חריגה, יש לי בעיה להאמין להתנגדות.
    קחו לדוגמא את מספר החיבורים של הרצליה לתל אביב.
    האם באמת יש חיבור אחד, כפי שכתוב בתגובה, הרי זה נתון לא אמיתי ולא מחובר למציאות.
    בפועל , יש שבעה ערוצי חיבור לכביש החוף ונתיבי איילון.
    לתל אביב יש 9 ערוצי חיבור.
    ממערב העיר יש
    1. קרן היסוד למחלף כפר שמריהו
    2. מדינת היהודים למחלף הסירה
    3. אבא אבן לכביש 20
    ממזרח העיר
    4. לרמת השרון
    5.לכביש 531 מזרח לכביש 4
    6. לכביש 531 מערב ממחלף רעננה
    7. לנתיבי איילון מדרך המעפילים
    8. לנתיבי איילון מדרך שבעת הכוכבים
    9. מכפר שמריהו לכביש 20.

    בנוסף אם תוכנית המתאר הייתה מאושרת, לפי הסכם הגג היה חיבור נוסף משכונת גליל ים לנתיבי איילון באזור גלילות.
    ואם אפולוניה תאושר יהיה חיבור לנתיבי איילון מהשכונה החדשה.
    בנוסף.
    כבר כעת מתוכנן ונבנה כביש עוקף מבצרה וחיבורו לנתיבי איילון כאשר רמפת החיבור כבר נבנתה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר