צמיד לפטור מהתור

בלי תורים: כך נולדה יוזמת הצמיד המיוחד שיעניק פטור מהתור לילדים עם צרכים מיוחדים בהרצליה

צמיד מיוחד שיחולק באירועים העירוניים והקהילתיים בהרצליה יחסוך לילדים עם צרכים מיוחדים את ההמתנה בתור לפעילויות השונות, שפעמים רבות היא קשה מאוד עבורם. מנהלת תחום הנגישות בעירייה, קרן טלקר, מסבירה איך זה יעבוד

פורסם בתאריך: 3.7.19 08:13

עיריית הרצליה הודיעה בימים האחרונים שתחל לחלק צמידים ייחודיים לילדים עם צרכים מיוחדים בעיר, שיאפשרו להם לקבל פטור מהתור באירועים העירוניים והקהילתיים שיתקיימו בהרצליה בתקופה הקרובה. באירועים הקהילתיים הקרובים יוצבו עמדות חלוקה של הצמידים הצהובים וההורים מוזמנים להצטייד בצמיד גם אצל רכזות הקהילה, במתנ"סים ובמשרדי מחלקת נוער וקהילה בעיריית הרצליה.

"היוזמה של הצמיד שמעניק 'פטור מתור' היא של עובדת באגף תרבות נוער וספורט בעירייה, והיוזמה עלתה מתוך הצורך לאפשר ולהכיל את כל ילדי העיר באירועים העירוניים", אומרת לצומת השרון מנהלת תחום הנגישות בעירייה, קרן טלקר, "הצמיד מחולק בחינם על ידי נציגות האגף כנגד הצגת תג של ביטוח לאומי, והמפעילים יוכלו לזהות את הילד עם הצמיד ולקדם אותו בתור. עיריית הרצליה משקיעה המון בחשיבה ובתקציבים על מנת לאפשר לכל התושבים, הילדים, המבוגרים וגם המבקרים בעיר להיות חלק מהפעילות העירונית שלנו. בכל אירוע מתבצעת הנגשה שהיא בהתאם לתקנות. אנחנו בוחנים הנגשה למוגבלויות פיזיות, ליקויי שמיעה והנגשות חושיות. הדברים האלה נכנסים באופן אוטומטי לאירועים הגדולים שלנו – יום העצמאות, העדלאידע והקונצרטים, שהם כבר מונגשים.

"היוזמה של פטור מתור עלתה מתוך ידע והיכרות עם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שהרבה מהם על הספקטרום האוטיסטי שהנושא של עמידה בתור ולעמוד בדוחק ולחכות בסבלנות הוא חלק שהוא מאוד קשה עבורם ואנחנו רוצים לאפשר להם להיות חלק מהפעילות וליהנות. החליטו בשל כך ליצור את הצמיד הזה שחולק לראשונה ביום העצמאות בגן וריזלנד והיה לזה פידבק מדהים, גם מההורים עצמם של הילדים עם הצרכים המיוחדים וגם הורים אחרים ששאלו מה זה והבינו את החשיבות והיו מאוד סובלניים ומכילים כלפי אותם ילדים שכביכול עוקפים אותם בתור. הדוכן שבו מחולק הצמיד הפך למוקד הסברה וזה נדבך חשוב בכל הנושא של הנגישות. ברגע שהקהילה הרחבה מבינה ויודעת את החשיבות הם הופכים לשותפים והם מקבלים באהבה כאלה שצריכים לתת להם עדיפות ולא מתקוממים שעקפו אותם. בכך אנחנו דואגים גם לילדים עם המוגבלות וגם עושים הסברה לקהילה הרחבה שתהפוך ליותר סובלנית ומכילה. אנחנו עכשיו ננסה להעתיק את זה לאירועים נוספים ולהרחיב את השירות הזה".

להצטרפות לקהילת ההורים המיוחדם בהרצליה הקליקו על הקישור כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר