חגי נדלר ז"ל על האופנוע שלו
חגי נדלר ז"ל על האופנוע שלו

אחיו חגי נהרג, אבל דודי נדלר ימליץ לשופט לא לגזור עונש מאסר על האדם שנאשם בגרימת מותו

הסיט את ההגה במהלך שיעור: הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מורה לנהיגה, על גרימת מותו ברשלנות של תושב הרצליה, חגי יצחק נדלר ז"ל. דודי, אחיו של חגי: "אין טעם שהמורה יישב בכלא. המשפחה שלנו כבר הרוסה, אין טעם בלהרוס גם את המשפחה שלו. שיעשה עבודות שרות וירצה בבתי ספר"

פורסם בתאריך: 26.8.19 19:11

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה באמצעות עו"ד דרור לוי לבית המשפט לתעבורה בתל אביב כתב אישום נגד נמרוד שוורץ, בן 60, מורה לנהיגה ותושב רמת השרון, בגין גרימת מוות ברשלנות של רוכב האופנוע חגי יצחק נדלר ז"ל, תושב הרצליה, שהיה בן 43 במותו. הפרקליטות ביקשה להאריך את פסילת רישיון הנהיגה של שוורץ עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, ולאסור עליו כמובן להמשיך ולעסוק בהוראת נהיגה.

לפי כתב האישום, ב-29.5.19, לפני כשלושה חודשים, סביב השעה 16:14, נהגה תלמידה, כחלק משיעור נהיגה, בכביש 20 מדרום לצפון, לכיוון מחלף שבעת הכוכבים, בנתיב הימני ביותר, המיועד לפנייה ימינה בלבד, לכיוון מרכז העיר הרצליה. המורה לנהיגה, שוורץ, ישב לצדה באותה העת והנחה אותה בנהיגתה. בסמוך לקילומטר ה-25, הורה לה שוורץ לעבור לנתיב השמאלי המוביל להרצליה פיתוח מבלי שהביט במראות הרכב המקנות שדה ראייה רחב לנתיבי הכביש. התלמידה החלה לסטות לנתיב השמאלי והחלה להיכנס לנתיב נסיעתו של רכב מצד שמאל. משהבחין שוורץ כי חזית הרכב בנתיב השמאלי קרבה אל רכבו, הסיט את ההגה בחדות חזרה אל הנתיב הימני בכביש, מבלי לוודא כי המסלול הימני פנוי מכל כלי רכב וללא כל שימוש במנגנונים הייעודיים הקיימים ברכב, ונכנס לנתיב שבו רכב חגי יצחק נדלר על אופנוע, במהירות משוערת של 126 קמ"ש. כתוצאה מכך התנגש נדלר עם חזית האופנוע בדופן ימין של רכבו של שוורץ. נדלר הוטל מהאופנוע בעוצמה על גדר הבטיחות מברזל שבשולי הכביש ומיד לאחר מכן נדרס תחת גלגלי רכבו של שוורץ. ניידת מד"א שהוזעקה אל זירת התאונה קבעה את מותו של נדלר במקום כתוצאה מפגיעה רב-מערכתית קשה שנגרמה מהתאונה.

האם דליה נדלר בערב לזכר חגי ז"ל באינגה בהרצליה, לצידה ישי נדלר. צילום: דורון תם

מקום התאונה שבו נהרג חגי נדלר ז"ל. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

עו"ד אילון אורון, שמייצג את את שוורץ, מסר בתגובה: "מדובר באישום מופרך. מורה הנהיגה עשה את אשר חובה עליו לעשות, הוא הסיט את ההגה של התלמידה שנהגה ברכב על מנת שלא להיפגע מרכב שהגיע משמאלו. לדאבון הלב רכבו פגע ברוכב אופנוע אשר עקף אותו מימינו".

"זו תקופה לא קלה ולא קצרה של הרבה דיונים", מספר דודי נדלר, אחיו של חגי, "כתב האישום החזיר אותנו אחורה לאותו הרגע, גרם לנו לחוות את זה שוב. עד שאתה לא רואה את הכתבות בתקשורת זה אחרת לגמרי. מבחינת אמא וגם מבחינתי, הוא לא ראוי לחזור להיות מורה לנהיגה. לצערנו, לא 20 שנה ולא 30 שנה ולא שנתיים בכלא יחזירו לנו את חגי. זה שהוא יישב בכלא, לא ינחם אותנו. זה לא מישהו שיצא בבוקר והחליט לרצוח מישהו או נהג תחת השפעה של סמים או אלכוהול וגם לא תאונה של פגע וברח, זה מישהו שיצא ליום עבודה ועשה טעות. זה קורה וזה יכול לקרות לכל אחד מאתנו. מבחינתנו, שלא יקבל יום אחד בכלא. עדיף לדעתי שיעשה עבודות שירות ויעביר הרצאות בנושא הזה בבתי ספר לנהיגה ובבתי ספר. אם בפעולה הזאת ובדרך הסברתית הוא יצליח להציל מישהו שהקשיב לו וחשב פעמיים בכביש, התרומה שלו לקהילה תהיה משמעותית יותר מאשר אם הוא יישב בכלא. המשפחה שלנו כבר הרוסה. אין טעם בלהרוס גם את המשפחה שלו. מה נשיג בזה שהמשפחה שלו גם תיהרס? כבר עכשיו לא קל לו ולא להם. אם אני אצליח שהוא יעביר שיעורים פעם או פעמיים בשבוע ויגרום לאנשים לחשוב על הכביש אני אהיה הבן אדם הכי מאושר בחיים. זו הזדמנות להוציא משהו טוב ממשהו רע. אני בטוח שזה יעזור לילדים שלומדים נהיגה שחושבים ומרגישים שהם יכולים הכל ויודעים הכל. חשוב שהם יבינו שהחיים יכולים להשתנות בשנייה, גם אם הם הפוגעים וגם אם הם הנפגעים. אין לנו כוונה להגיע לדיונים, אני כן רוצה להגיע לפני הקראת גזר הדין ולהגיד בפני השופט את הדברים האלה".

יצא לך לדבר עם חגי באותו היום? איך נודע לך שהוא נהרג?
"בערך שעה לפני שהוא נהרג, הייתי עם אחי מוטי והוא דיבר עם חגי בטלפון. חגי כרגיל היה עם הציניות שלו. חגי ביקש ממנו שיוציא את הכלבים שלו לטיול כי הוא הולך לחברה שלו שהיתה מאושפזת שבועיים בבית החולים עם לוקמיה בדרגה מאוד גבוהה. הקשר שלנו עלה על שרטון באותה תקופה ולא ממש דיברנו ואני לא ידעתי על זה בכלל. מוטי סיפר לי אחרי השיחה על המצב, הייתי בשוק והחלטתי באותו היום שכשאני מגיע הביתה, לקריות, ואני ישר מתקשר אליו ושואל אותו איך אני יכול לעזור. עליתי על האופנוע שלי והגעתי הביתה בסביבות רבע לחמש ואחי מוטי התקשר אלי. עניתי לטלפון והיה שקט על הקו ואז שמעתי אותו מתפרץ בבכי והוא אמר לי שחגי נהרג עם האופנוע. אמרתי לו שהוא מדבר שטויות. שאלתי אותו ישר מה קורה עם אמא. הוא אמר שהיא בהלם, היא לא מדברת כרגע. התקשרתי לבת זוגי וביקשתי שתיקח אותי להרצליה. לא הייתי מסוגל לעלות על האופנוע שלי. החיים השתנו מרגע לרגע. חודשיים לא עבדנו והעסק שלנו בתחום העץ היה כמעט בקריסה. זו לא התמודדות פשוטה בכלל, גם כשאתה אומר לעצמך שהחיים ממשיכים ואתה חייב להיות חזק בשביל אמא, אתה מוצא את עצמך מתפרק. המשימה והמטרה שלנו היא לשמור על אמא ולהחזיק אותה על הרגליים כי זה לא פשוט".

חגי נדלר ז"ל עם האופנוע החדש שעליו נהרג.

עו"ד אילון אורון. צילום מירון ביטון

עוד מוסיף דודי: "אחת התובנות שלי לחיים – מה שיש לך להגיד אל תחכה. אתה רוצה להתקשר תתקשר עכשיו. הייתי צריך להתקשר לפני שעליתי על האופנוע ונסעתי הביתה. אני לא יודע אם זה היה משנה את התוצאה אבל לפחות לא הייתי עם הבור הזה שלא הספקתי לדבר איתו. הוצאתי רישיון על אופנוע לפני חמש שנים עם חבר שהבן שלו נהרג בצוק איתן והחלום שלו היה להוציא רישיון על אופנוע אחרי שהוא משתחרר מהצבא. עד לפני שלושה חודשים לא ירדתי מהאופנוע ומאז שחגי נהרג אני לא יכול לעלות עליו, אבל אני אחזור לרכוב עליו. אני יודע שחגי היה רוצה בכך. הוא היה מאושר כשהוצאתי רישיון על אופנוע".

מה אתם עושים כדי להנציח את חגי?
"תרמנו לבתי כנסת סידורים וספרים. אני בגישושים ראשונים לגבי הקמת אנדרטה בשכונות החדשות של הרצליה באיזור שבעת הכוכבים שקרוב לאיזור התאונה, כנראה שנצא לגיוס המונים. עשינו גם אחרי חודש מהתאונה ערב בבר האינגה לזכרו של חגי ואנחנו מתכננים לעשות את זה כל שנה ב-29.5. מעבר לזה, אני במגעים עם בתי ספר לנהיגה במטרה להעביר הרצאות לתלמידים בשיעור התיאורטי הראשון שלהם ולנסות שמשהו יחלחל אליהם ושיבינו שזה לא משנה אם אתה בצד הפוגע או הנפגע המשפחה מתפרקת בשני המקרים. אני לא מתכוון לוותר על זה וזה יקרה בסוף. חבר מנסה לארגן מסע אופנועים מאוד מצומצם צמוד ליום השנה למותו. במהלך השבעה התקשרו אלי מאיזו עמותה שחגי היה תורם להם כסף לארוחות לילדים ממשפחות קשות יום. לא ידעתי על זה וגם אף אחד אחר. אנחנו מתכוונים להמשיך ולתרום להם. אחת האהבות הגדולות של חגי היו לחיות ואנחנו חושבים להקים עמותה למען בעלי חיים. חגי תרם אלפי שקלים למען בעלי חיים. זה הלב הגדול שהיה לו. דבר נוסף שאני לא מתכוון לוותר עליו זה העניין של מעקות הבטיחות בכבישים. זה מחדל של המדינה. אם היה מעקה כזה הוא היה בחיים. חלק נכבד מ-36 ההרוגים בשנה האחרונה היו נשארים בחיים. המצב כרגע זה לא משאיר לך סיכוי להישאר בחיים ולא משנה עם איזה מיגון אתה נמצא. לפני שבע שנים עשו קצת היה רעש בעניין אבל זה לא ממש התקדם. בשם אחי אני לא מתכוון להרפות מזה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. נינה

    ואוו כמה קשה ועצוב. התרגשתי עד דמעות לקרוא על המשפחה המדהימה של חגי ז"ל. כמה תעצומות נפש ! מאחלת לכם שלא תדעו עוד צער . אתם מדהימים ! העברתם כאן מסר מאוד חשוב על כמה צריך לפתור דברים בלי לחכות יותר מידי כי אי אפשר לדעת מה יקרה מחר. איך אפשר לנחם גם אמא שאיבדה את הילד שלה ? תהיו חזקים

  2. שלומית

    אז מה ילמדו תלמידי בית הספר שישמעו את ההרצאות של מורה הנהיגה ? שאפשר לגרום למותו של אדם ובסך הכל לתת הרצאות בבתי הספר ולהמשיך לחיות רגיל .
    ממש לא מרתיע .
    לדעתי על מורה הנהיגה גם לשבת בכלא , וגם לצאת מדי פעם בליווי שוטרים , להרצות לפני תלמידים .
    כי היום זה חגי , ומחר זה יכול להיות כל אחד מאיתנו .

  3. בטיטו

    צריך לחוקק חוק תעבורה שיאסור על נהגי אופנוע מכל סוג לעקוף רכבים פרטיים מצד ימין ובמיוחד בכבישים חד סיטריים. הם נוסעים בפראות ובברוטליות ומהווים איום על כולנו. בכלל מה פתאום הוא נוסע 128 קמש ? הם פצצה מתקתקת על כולנו בכביש. ולא פלא שהם נמרחים על הכביש בסופו של דבר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר