הפגנת ילדי עובדים זרים נגד גירוש מהארץ. צילום אורן בן חקון

במקום לעלות לכיתה ד' בבית הספר ויצמן, מיכאל אפריטה כלוא בכלא גבעון

עובדת נפאלית מהרצליה, אשורה אפריטה, בנה מיכאל בן התשע ובתה שירה בת החמש נעצרו ביום חמישי בביתם בהרצליה ונכלאו. בית הדין דחה בקשה לשחררם. עורכת דינם תערער ותבקש לתת להם מעמד

פורסם בתאריך: 2.9.19 15:01

פקחי הגירה פרצו ביום חמישי לפנות בוקר לביתם בהרצליה של עובדת נפאלית ושני ילדיה שנולדו בארץ ועצרו אותם לקראת גירוש. השלושה – האם אשורה אפריטה, בנה מיכאל בן התשע ובתה שירה בת החמש – כלואים בכלא גבעון וצפויים בשלב זה להישאר שם עד תום ההליכים.

האם הגיעה לישראל לעבוד בתחום הסיעוד והאשרה שלה פגה עם הולדת בנה מיכאל לפני כתשע שנים. השלושה מתגוררים בהרצליה והבן היה אמור לעלות לכיתה ד' בבית הספר ויצמן בעיר. הבוקר (שני) התקיים דיון בבית הדין למשמורת בעניינם, והוחלט שלא לשחררם ולא לאפשר למיכאל להתחיל את שנת הלימודים. חברי המשפחה סיפרו כי המעצר קשה לו מאוד וכי הוא מרבה לבכות.

עו"ד אורטל שצמן שמסי שמצייגת את המשפחה אמרה כי תגיש היום ערעור לבית הדין לעררים בבקשה לשחררם, ואף תגיש בשמם בקשה לוועדה הבינמשרדית, לשקול להעניק להם מעמד בישראל מטעמים הומניטריים. תלמידי בית הספר שבו לומד מיכאל והנהגת ההורים בו, קוראים לשחרור בני המשפחה ולהחזרת מיכאל לספסל הלימודים.

רשות האוכלוסין וההגירה הבהירה אתמול כי מבצע גירוש העובדות הזרות וילדיהן יימשך לאורך שנת הלימודים. זאת, בשונה ממדיניות הרשות בשנה שעברה, שבה הוחלט לא לגרש במהלך שנת הלימודים משפחות עם ילדים שלומדים בבתי הספר, אלא רק בחודשי הקיץ. בשנים שקדמו לכך גורשו ילדים לאורך כל השנה.

לכתבה בהארץ: https://www.haaretz.co.il/news/education/1.7776795

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. //

    גם בית ספר וויצמן נראה כמו מחראה דומה ללהזנחה הארוכה בנדיב – האזורים הללו מוזנחים שנים . הכסף הולך ליוחנני ולבית ספר אלון !!

  2. אחד העם

    מר גנח תיבכה על מאה אלף מסתננים שחיים בארץ. בגלל אנשים כמוך נהיה מדינת כל העולם אז די עם ההצגות לך תישתה מים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר