תנים באפולוניה. צילום: רם זאבי
תנים באפולוניה. צילום: רם זאבי

צעד נוסף במאבק העירייה בבנייה באפולוניה: תקיים הפנינג תמיכה בהקמת אקו-פארק

ההפנינג לתושבים יתקיים בשבוע הבא בבית קינן, ובמסגרתו תוצג תערוכת צילומים של חיות נדירות באפולוניה, יהיה קיר טיפוס ותתקיים הצגת ילדים

פורסם בתאריך: 2.9.19 18:45

עיריית הרצליה מארגנת ביום שני הבא, בשעה 17:00, בבית קינן, הפנינג תמיכה באקו-פארק אפולוניה, פרויקט שמקדמת עיריית הרצליה במתחם אפולוניה, בשטח שבו מתכננת המדינה להקים יותר מ-2,600 יחידות דיור. בהפנינג יהיו תערוכת צילומים של חיות נדירות, צמחים וארכיאולוגיה של אפולוניה, מופע מוזיקלי, הצגת ילדים שתתקיים בשעה 18:45, פעילות קהילתית "יוצרת וממחזרת", קיר טיפוס, פסלים חיים, אובניים להכנת כדי חרס, עמדת צילום באווירה היסטורית, אומגה ועוד.

נזכיר כי בית המשפט העליון קיבל בסוף חודש יוני את ערעור המדינה ואישר למעשה את תוכנית הבנייה באפולוניה, תוכנית שאליה מתנגדת העירייה ותושבי שכונת נוף ים שמדרום לאפולוניה. ב-11.7.19 פנתה העירייה לעליון בבקשה לקיים דיון נוסף בהחלטתו לקבל את ערעור המדינה. ב-16.7 תושבים משכונת נוף ים הסמוכה וכן מאגודת אדם טבע ודין הגישו עתירות משלהם לבית המשפט. לפי התוכנית אמורות לקום באפולוניה, שנמצאת בשטח שמצפון לשכונת נוף ים בהרצליה, 2,687 יחידות דיור במגדלים בני 26 קומות.

עוד קודם לכן, ב-4.7.19, נקטה עיריית הרצליה בצעד חריג כהעלתה לאתר העירוני עצומה נגד החלטת המדינה לבנות באפולוניה. העירייה קראה בפרסום לתושבים לחתום על העצומה שבה נכתב כי "מדינת ישראל פסקה: דין מוות לאפולניה". בעקבות ההחלטה שלח ראש עיריית הרצליה משה פדלון מכתב בהול לשר האוצר משה כחלון ודרש ממנו לבטל את התוכנית.

בכוונת עיריית הרצליה, כאמור, להפוך את האזור לאקו-פארק, הכולל מגוון עשיר של חי וצומח, ביניהם כ-30 מינים הנמצאים בסכנת הכחדה, חלקם עולמית, כמו צבי ארץ ישראלי, קיפוד חולות, צבי ים ויבשה, ציפורים מקומיות ונודדות ועוד. הפארק יתפקד כריאה ירוקה לטובת התושבים ובעלי החיים ויאפשר שימור ערכי טבע, סביבה, קהילה והיסטוריה לטובת הציבור.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר כי "הדיון במקרה של אפולוניה הוא לא דיון קלאסי המבטא את המתח בין שימור אל מול פיתוח. הדיון היום הוא דיון ערכי ממעלה ראשונה. ההכרעה של הדיון כאן תהיה הכרעה בין כמה ערכים שלא דרים בכפיפה אחת – בין חשיבה לטווח ארוך אל מול היצמדות דווקנית לפרוטוקולים; של ביטול ומחיקת הטבע אל מול עליונותו של האדם; של פגיעה בערכי מורשת אל מול קידום כלכלי שאין לו שום הצדקה; של הגעה לפשרות אל מול לקיחת סיכונים מיותרים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר