סיבוב ברחוב סוקולוב. צילום מיטל ליאור גוטמן
רחוב סוקולוב בהרצליה. צילום מיטל ליאור גוטמן

עד כמה הרצליה ידידותית לעסקים קטנים?

משרד הכלכלה והתעשייה פרסם את מדד עשיית העסקים ברשויות המקומיות, שבוחן עד כמה מדיניות הרשות המקומית תורמת לעסקים קטנים ובינוניים בעיר. איפה דורגה הרצליה במדד וכיצד דורגו השכנות?

פורסם בתאריך: 8.9.19 08:50

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה פרסמה לאחרונה את מדד עשיית העסקים ברשויות המקומיות, שבודק עד כמה מדיניותה של כל רשות מקומית ידידותית לעסקים קטנים ובינוניים בשטחה. המשרד בדק כ-60 רשויות מקומיות בשלוש קטגוריות שונות על פי גודל הרשויות. הרצליה, שנבדקה כרשות מקומית בינונית, דורגה במקום ה-8 מתוך ה-23 שנבדקו באותה הקטגוריה. זוהי ירידה ביחס לשנים קודמות, כאשר בשנת 2018 הרצליה דורגה במקום ה-7.

בבדיקה שבוצעה, נבדקה שביעות רצון העסקים ברשות בנושאי שירותים לעסק, הסדרה ואכיפה, גביה ותשלומים וקידום העסקים על פי הרשות. נבדק מס הארנונה המוטל על הרשות ביחס לממוצע של כלל הרשויות שנבדקו. נבדקו המכרזים שפורסמו על ידי הרשות, תנאי המכרזים, דמי השתתפות וגובה הערבויות המבוקשות. בנוסף נבדקה נגישות המידע לבעלי העסקים באתר האינטרנט של הרשות.

בנגישות המידע מדורגת הרצליה במקום ה-3, ארנונה במקום ה-22, מכרזים במקום ה-4, שביעות רצון במקום ה-12. במדדים נוספים של רישוי עסק היא נמצאת במקום ה-22, בשירותים במקום ה-8, בגביית תשלומים ושילוט במקום ה-17, בפיקוח ואכיפה במקום ה-14 ובקידום עסקים במקום ה-12.

ומה המצב אצל שכנותיה של הרצליה? רעננה דורגה במקום ה-14 במדד וכפר סבא במקום ה-11. הוד השרון, במקום ה-6, דורגה מעל הרצליה בטבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר