צילום אילוסטרציה אור ירוק
צילום אילוסטרציה אור ירוק

מדאיג: כמעט מחצית מבני הנוער בהרצליה הודו שנהגו בלי רישיון

על פי מחקר מקיף של עמותת אור ירוק, 45 אחוז מבני הנוער בהרצליה הודו כי נהגו ללא רישיון, ויותר מ-60 אחוזים מהם אמרו כי קיים סיכוי שינהגו לאחר ששתו מנת אלכוהול. המחקר כלל כ-50 אלף בני נוער מרחבי הארץ

פורסם בתאריך: 18.9.19 13:47

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת אור ירוק, מצא כי 45 אחוז מבני הנוער בהרצליה הודו כי הם נהגו ללא רישיון. 61 אחוז ציינו כי קיים סיכוי שהם ינהגו לאחר ששתו מנת אלכוהול. 32 אחוז חושבים שלא תמיד מסוכן לסמס בנהיגה. המחקר כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א ברחבי הארץ שהשתתפו בתכנית "סינמה דרייב" שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, בבתי הספר בארץ בשנת הלימודים תשע"ט. הנתונים נאספו ממאות בתי ספר ברחבי הארץ החל מ-1 בספטמבר 2018 ועד 30 ביוני 2019. מתוך הנשאלים, 54 אחוז היו בנות ו-46 אחוז היו בנים. 20 אחוז מהם היו בעלי רישיונות נהיגה ו-80 אחוז ללא רישיונות נהיגה. 41 אחוז מהם למדו במהלך התכנית נהיגה ו-70 אחוז מהתלמידים צפויים לקבל רישיון בשנה הקרובה.

במסגרת המחקר, נמצא גם כי בהרצליה 28 אחוז מבני הנוער חושבים שלא חשוב לחבוש קסדה ולציית לחוקי התנועה בכל רכיבה על אופניים חשמליים, ו-25 אחוז מבני הנוער בעיר חושבים שלא תמיד חשוב לחגור במושב האחורי. כשנשאלו מה צריך לעשות כדי שצעירים ינהגו אחרת, 38 אחוז אמרו שצריך לתת להם יותר כלים מעשיים לנהיגה נכונה, 30 אחוז קבעו שצריך להסביר להם את העונשים הקבועים בחוק לעבירות.

באור ירוק מספרים כי מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפע אלכוהול, במהירות מופרזת או ברכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה, מעשה מסוכן. המחקר בדק את השפעת התכנית על דעותיהם של בני הנוער בכל הנוגע לתפיסת הסכנות בכביש. התלמידים נשאלו שאלה זהה לגבי השקפותיהם בנושאים שונים הקשורים לבטיחות בדרכים לפני ההשתתפות בתכנית ובסיומה וזאת במטרה לראות האם מסרי הבטיחות שינו את עמודותיהם והשקפתם.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה למעורבות בתאונת דרכים. יחד עם משרד החינוך שנרתם לנושא אנחנו פועלים על מנת להגביר את המודעות וההבנה כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. הטמעת מסרי הבטיחות בגיל צעיר והבנה כי שתיית אלכוהול בנהיגה, רכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה, נהיגה ללא רישיון ועוד עבירות הן פעולות מסוכנות שעלולות לעלות בחיי אדם, יכולים להניב פרי מיד עם קבלת הרישיון. במקביל, כדי להציל את הנהגים הצעירים מתאונות דרכים המדינה חייבת למקד הסברה נרחבת בעיקר באמצעי המדיה שבהם הצעירים נמצאים כמו ברשתות חברתיות וביוטיוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר