ריקי בצרי
ריקי בצרי

שש שנים בכלוב: בשבת מתקיים בהרצליה יום אימוץ לכלבים שאף אחד לא רוצה

12 כלבים שלא מוצאים בית כבר שנים ישתתפו ביום האימוץ המיוחד שמתקיים בשבת ליד שדה התעופה. "חלקם לא לא יפים או מבוגרים. אנחנו מחפשים את האנשים המיוחדים שיראו את הנשמה ואת הלב מעבר למראה החיצוני", אומר יו"ר SOS חיות ריקי בצרי

פורסם בתאריך: 20.9.19 07:54

אם המשפט "אל תסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו" מדבר אליכם, עמותת אס.או.אס חיות הרצליה מחפשת אתכם. בעמותה קוראים לאנשים שיפתחו את הלב ויאמצו כלבים מיוחדים ושונים ויעניקו להם בית חם ואוהב. 12 כלבים שלא אומצו במשך תקופה ארוכה בשל המראה או ההתנהגות שלהם ישתתפו ביום אימוץ מיוחד שתערוך מחר (יום שבת) עמותת אס.או.אס חיות הרצליה בין השעות 14:00-10:00 במתחם האימוץ בכפר שמריהו, צמוד לשדה התעופה של הרצליה.

"יש לנו כלבים שנמצאים אצלנו בפנסיון בין שנתיים לשש שנים וזה ממש קורע את הלב", מספרת מייסדת העמותה ויו"ר בהתנדבות ריקי בצרי, "הם לא מפונפנים, חמודים, קופצניים שמיד מתקשרים עם אנשים חדשים, חלקם לא אטרקטיביים מספיק, לא יפים, מבוגרים, וחלקם מאוד מפוחדים ומסוגרים. בהתחלה היינו מוציאים אותם לימי האימוץ הקבועים שלנו בכל יום שבת, אבל עם הזמן הם ישבו שם כל כך מדוכאים שהחלטנו להפסיק להוציא אותם. בכך שאנחנו לא מאפשרים לקהל לראות אותם אנחנו בעצם חוסמים את האפשרות שלהם להימסר".

S.O.S כלבים לאימוץ

בצרי מוסיפה: "אנחנו מחפשים את האנשים המיוחדים שיראו את הנשמה ואת הלב שמעבר למראה החיצוני. יש לנו כלב בן שנתיים שהוא אצלנו מגיל חודשיים ועד היום לא לקחו אותו. היום, אחרי שנתיים בפנסיון, אין ספק שהוא יצטרך קצת עבודה להסתגל לבית. יש גם כלב שנמצא אצנלו שש שנים. זה ממש עצוב כי הוא מזדקן אצלנו. אנחנו חושבים שמגיע לכלבים המקסימים האלה בית ולהיות מוקפים באהבה. כלב שהוא קצת יותר מפוחד ומאוים יכול להיות כלב נפלא, אבל הוא צריך קצת יותר זמן וסבלנות להתאקלם. אנחנו כל כך מתפללים ובונים על היום הזה, שאנשים מיוחדים יבואו לאמץ את הכלבים האלה. כמובן שאנחנו נלווה את המאמצים בכל מה שהם יצטרכו כדי שהאימוץ הזה יצליח. יש לנו תקווה מאוד גדולה בלב. אפילו אם יאומצו שניים-שלושה זו תהיה בשבילנו הצלחה גדולה. זה גם יאפשר לנו להציל כלבים במצבים קשים, שבחורף נעשים קשים יותר. אנחנו מקבלים כלבים מרשויות עירוניות במצב כל כך ירוד, במצב של עור ועצמות. לקבל כלבים במצב כזה זה נורא. המטרה שלנו היא לשקם אותם ולהביא אותם למצב שהם ימצאו בית. הכאב הגדול שלנו זה שאנחנו משקמים אותם וחלקם לא מוצא בית. מה שקורה הוא שמכיוון שאף אחד לא רוצה אותם הם נשארים תקופה ארוכה בפנסיון, שלא משנה כמה הוא איכותי וטוב זה עדיין לא בית. בנוסף, הם תופסים מקום במשפחות אומנה או בפנסיון לכלבים וזה מונע מאתנו להציל הרבה כלבים אחרים".

זה יום האימוץ הראשון שאתם עושים לכלבים כאלה?

"לכלבים האלה זה יום האימוץ הראשון שאנחנו עושים. עד עכשיו ימי האימוץ שלנו היו מורכבים משלל כלבים. עשינו לפני ארבע-חמש שנים יום אימוץ לכלבים שחורים. עכשיו אנחנו מנסים לשווק בכל כוחותינו את הכלבים שאף אחד לא רוצה. יש לנו קבוצת נוער שנקראת משמר אס או אס חיות, זו כמו תנועת נוער של העמותה, 20 ילדים ובני נוער שמטפלים באופן קבוע בכלבים. כל שניים-שלושה ילדים יהיו ליד הכלבים האלה וינסו לשווק אותם. הם כל החופש הגדול וכל חופשה וכל שישי-שבת נמצאים במתחם ועוזרים בכל מה שרק אפשר".

קבוצת הנוער "משמר s.o.s חיות"

מה את מייחלת לשנה החדשה?

"הייתי רוצה לחשוב שבשנה החדשה שבאה עלינו לטובה הכלבים האלה יהיו בבית ולא יישארו אצלנו בפנסיון. זה פשוט קורע את הלב לראות אותם כל פעם שם. הם כל כך רוצים ומבקשים יחס. גם הכלבים היותר מפוחדים, אחרי שהם כבר מכירים את המטפלים שלהם, הם נחמדים אליהם מאוד. קשה להם עם אנשים חדשים בשלב הראשון, אבל אם מישהו ייתן להם צ'אנס, אין שום סיבה שלא יהיה להם בית נהדר".

"אנחנו פועלים 40 שנה והיינו הראשונים שפתחו ימי אימוץ בארץ והיינו הראשונים שהתחלנו עם כל הנושא של משפחות אומנה", מספרת בצרי, "אנחנו שמחים שהמושגים האלה הפכו להיות שכיחים ומקובלים בקרב אוהבי בעלי החיים. אנחנו עוסקים הרבה מאוד בחינוך. יש לנו תוכניות חינוך שפועלות בבתי ספר ברחבי הארץ ואנחנו עובדים בשיתוף עם משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה. המטרה שלנו לצד החינוך היא להציל כלבים וחתולים ולמצוא להם בתים הולמים -זה מירב ההשקעה שלנו. כמובן שאנחנו זקוקים מאוד לתרומות משום שיש לנו כלבים שמגיעים חולים. כרגע מאושפזים שישה כלבים אצלנו בבית חולים וטרינרי בבית דגן ועוד שניים מאושפזים בבית חולים וטרינרי ברמת גן. יש לנו הרבה כלבים מאושפזים ולהם אנחנו זקוקים לתרומות".

ימי האימוץ הקבועים של אס.או.אס חיות הם כל יום שישי ברמת אביב וכל יום שבת בהרצליה (ב WAZE אס או אס חיות הרצליה). ילדים מגיל 6 יכולים להתנדב ביום האימוץ המרכזי שמתקיים כל יום שבת בהרצליה בין השעות 10:00-14:00. עד גיל 12 צריך ליווי הורה. ההרשמה במקום בשולחן המתנדבים. מתנדבים בוגרים שמעוניינים לעזור בימי האימוץ מוזמנים להגיע בשבת אול לשלוח מייל ל: [email protected]. להתנדבות בהסעות כלבים וחתולים במסגרת פרוייקט Get Rexy  ניתן להרשם בלינק: https://www.sospets.co.il/getrexy, להתנדבות כמשפחת אומנה לשבוע לכלב או חתול (בין ימי האימוץ הקבועים) היכנסו ללינק והרשמו: https://www.sospets.co.il/fosterfamily

לתרומות: 03-7441010 או 03-7441111, לתרומה מאובטחת היכנסו ללינק: https://www.sospets.co.il/donations. יש לעמותה גם מיזם מדליק לחגים – במקום מתנה תורמים למען בעלי חיים ומקבלים שובר ברכה מהודר אותו נותנים למקבל המתנה. ראו קישור:https://www.sospets.co.il/donate-for-new-year.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר