אלעד צדיקוב. צילום עזרא לוי

החזרה בתשובה של אלעד צדיקוב: "הפעם הראשונה שדיברתי עם אלוקים היתה בפעילות צבאית בלבנון"

חבר המועצה אלעד צדיקוב היה לוחם בשייטת, סטודנט בבינתחומי, טייל וצלל בכל העולם והיה מנכ"ל של חברת אופנה. אחרי "שש שנים של התבשלות איטית על אש קטנה", כלשונו, הראש והלב נפגשו

פורסם בתאריך: 7.10.19 18:16

"הפעם הראשונה שדיברתי עם אלוקים היתה כשהייתי בפעילות צבאית בלבנון. הייתי על החוף בלבנון במבצע פשיטה ראשון שלי, שלושה חודשים אחרי סוף מסלול בשייטת 13. הייתי עם ציוד מאוד כבד והיה ים מאוד גבוה ולא הצלחתי לעבור את קו הגלים בהתפנות. מצאתי את עצמי לבד על חוף בלבנון עם לוחמי חיזבאללה לא רחוקים משם, אני לא מצליח לעבור את הגלים, אני לא מצליח לייצר קשר עין עם הצוות וכמובן שלהשאיר את הציוד על החוף לא בא בחשבון", משחזר אלעד צדיקוב, שחזר בתשובה בגיל 29, את אחת החוויות המטלטלות בחייו, "כשהבנתי שאין לי שום דבר לעשות, דיברתי בפעם הראשונה בחיי עם אלוקים, ממש תפילה אמיתית, והרגשתי שזה עובד ושאלוקים שומע את התפילה שלי. ידעתי שבעוד מספר דקות הכל צפוי להיפתר. נכנסתי אל הים, שוב שחיתי, הרגשתי איך עוד רגע אני צפוי שוב להיטרק, אבל פתאום משום מקום הרגשתי תפיסה חזקה מאחוריי בפנזי (חגורת הצלה שאיתה הלוחמים בשייטת שוחים), אני מסתובב ומזהה חבר שלי, מורן ורדי ז"ל, שנפל לימים בקרב מול התנזים בשכם. שחינו יחד עד הכלים (הסירות) עלינו, קיבלנו כוס תה, שניצל, חזק וברוך וחזרנו ליחידה".

צדיקוב, בן 41, נשוי ואב לארבעה, מתגורר וחי בהרצליה מאז גיל 9. הוא חבר מועצת העיר, ובעל חברת שיווק בתחום המסחר. הוא למד בתיכון המקיף (כיום תיכון היובל), התגייס ב-1997 לצה"ל, שירת בשייטת 13 במשך חמש שנים והשתתף במבצעים צבאיים ובמלחמות. הוא בוגר תואר ראשון במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי, כיהן כמנכ"ל חברה בקבוצת "סקאל" ואף זכה בפרס מצטיין שיווק אירופה לשנת 2006 מאחד מבתי האופנה הספורטיבית הגדולים בעולם. הוא גם היה קב"ט ראשי במשך שנה בחברת הקרוז ליין המפוארת בעולם Celebrity Cruises בקריביים, בהאמאס, מרכז אמריקה וקנדה. כיום הוא גם מרצה במשרד הביטחון שמלווה את השח"ר (שירות חרדים), ובמשרד החינוך הוא מרצה בישיבות ובמכינות קדם צבאיות על החיבור בין היהדות לצבא.

אלעד צדיקוב בשירות הצבאי

"לוחם בצבא ובמיוחד בפעולות מיוחדות לא יכול שלא לראות את הנסים ולחוש את ההשגחה האלוהית", מספר צדיקוב ומציין שהיו מספר אירועים מכוננים כאלה בשירותו הצבאי. צדיקוב משתחרר מהצבא ב-2002 ויוצא בגיל 23 לטיול שאחרי הצבא בדרום אמריקה כמדריך צלילה למשך שנה, בהתחלה כמדריך צלילה בים הקריבי ולאחר מכן באוקיינוס השקט, לצד לוויתנים כחולים. "גיליתי שם את עולם הים וזה לא שלא צללתי עד אז אבל לצלול באוקיינוס זה עולם אחר. כשאתה נכנס כאדם בוגר למעמקי הים אתה מגלה בבת אחת עולם חדש לחלוטין שלא הכרת עד היום וזה נראה לך כמשהו מאוד חזק. אני חווה חוויה מאוד חזקה של טבע ושל בריאה ושל אלוקות. אני מבין שכל מה שלמדנו בתיכון בהרצליה שהעולם הזה נברא משתי אמבות מקריות שהתחברו הוא לא מחזיק מים. הדבר הזה גרם לי לרצות לחקור יותר ויותר את נפלאות הבריאה ויצאתי למסע חקר של שש שנים".

אלעד צדיקוב והרמטכ"ל שאול מופז

כמה חודשים לאחר שהשתתף במבצע "חומת מגן", בזמן הטיול בדרום אמריקה, מתרחש אירוע שמעלה אצל צדיקוב תהיות רבות. "עמית כץ, שהוא גם בעל תשובה היום, עשה סיאנס, דבר שהוא אסור על פי היהדות, והעלה חבר טוב שלי, ניר קריצ'מן ז"ל, שנהרג מירי של צלף במבצע 'חומת מגן'. עמית סיפר לנו דברים שבתחקיר המבצעי ביחידה לא ידעו לומר. עד אז לא ידענו אם המחבלים שהסתערו עלינו ונהרגו הם אלה שהרגו את קריצ'מן ופתאום זה נסגר. זה היה ממש אירוע פלאי ומסעיר מבחינתנו כי לעמית לא היה סיכוי להכיר את הפרטים כי הוא לא היה באותו האירוע והוא גם לא היה שייך לאותה יחידה. התפעלנו מזה, זה היה מאוד חזק מבחינתי וזה גרם לי לחשוב שהעולם הזה יותר עמוק ממה שאני מכיר ומבין, אבל מכאן ועד היהדות הדרך עוד היתה מאוד רחוקה".

אלעד צדיקוב (במרכז)

ב-2003 הוא עובד במשך שנה כקב"ט ראשי בחברת קרוז ליין בקריביים, בהאמאס, מרכז אמריקה וקנדה וחוזר לאחר מכן לארץ ומתחיל את התואר במינהל עסקים במרכז הבינתחומי. במקביל, הוא מתחיל לעבוד כסוכן מכירות בקבוצת סקאל בחטיבת האופנה, משם הוא מתקדם למנהל מותג ולמנכ"ל של אחת החברות בקבוצה. "היה לי קצב חיים גבוה עם הרבה נסיעות לחו"ל", מספר צדיקוב, "כשהייתי סטודנט בבינתחומי גרתי בתל אביב, הייתי איש חיי לילה מאוד חזק והייתי גם חברתית מאוד חזק. במקביל אני לאט לאט מתחזק ושומע שיעורי דת ולאט לאט מבין שהדברים הם מאוד אמיתיים. הגעתי למציאות שהיתה לי סתירה פנימית, מצד אחד, ניהלתי מותגי גלישה והייתי נותן חסות לאירועי ספורט בשבת, מצד שני, התקשיתי להגיע לאירוע, הרגשתי קול פנימי וחוסר שלמות להגיע לאירועים האלה ולא נכחתי למורת רוחם של כולם שציפו שאגיע".

ב-2006, עם תחילת מלחמת לבנון השנייה, נקרא צדיקוב לשירות מילואים שממנו הוא חוזר עם החלטה חשובה לעשות שינוי בחייו. "יום אחד, בשיא העומס, בעיצומה של תערוכה עם ספקים מצרפת, אני נקרא. מלחמת לבנון השנייה היתה אירוע מאוד מלחיץ שעלו לי בה שאלות של חיים ומוות. הבנתי שיש לי מטען פנימי מאוד חזק והגיע הזמן שאקום ואעשה מעשה. לאחר המלחמה אני ממשיך לעבוד בסקאל במשך כמה חודשים, מתפטר ויוצא לטיול למזרח. הפעם התחברתי הרבה יותר לעצמי ולמה שהרגשתי וחשתי וחזרתי משם כשאני שומר שבת. ב-2007, ביום ההולדת ה-29 שלי, היתה הפעם הראשונה ששמרתי שבת. הייתי עם חברים בטיול במזרח בבית היהודי בהודו. זו היתה התנסות בלתי מחייבת וראיתי כי טוב ומאז אני שומר שבת.

"כשאתה חוזר בתשובה אתה חוטף סטירת לחי, זה ריסטארט על החיים, העולם החברתי לא תמיד נשאר סביבך ויש ניסיון בפרנסה ואתה צריך בגיל 29 לעצב את החיים שלך מחדש עם כל המשמעות של זה. העולם החילוני מסתכל על בעל תשובה כאדם הזוי. השליחות שלי בעולם זה להיות ישראלי שעשה בגרות, עשה צבא, למד מקצוע ומכיר את כל הפינות של החברה הישראלית ובנה מעל זה קומה של תורה. זכיתי לחוש את העולם, הייתי בצפון אמריקה, בדרום אמריקה, במזרח ובאירופה. סיימתי את כל המסעות האלה עם תובנה שיש אמת ותורה בעולם, אבל מכאן ועד לפעול ולעשות זה לקח שש שנים של התבשלות אטית על אש קטנה, עוד שיעור ועוד שיעור וסמינר. מכל המסעות האלה המסע הכי ארוך שעשיתי היה מסע של 40 ס"מ בין הראש שלי ללב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. תושבת העיר

    הרבה על מה לכפר ולבקש סליחה? רק להזכיר דברים שאמרת בישיבות מועצה לחברי מועצה אחרים או נגד מגזרים באוכלוסיה.
    שנה טובה וגמר חתימה טובה

  2. red

    גם לי היה מקרה דומה בצבא, ודיברתי עם האבנים שהיו סביבי, ובדרך נס ניצלתי. תפסיקו לזיין ת'שכל!!

  3. חן

    גם אנו חטפנו סטירה. למעשה פצצה שפירקה את המשפחה שלנו: בתי שגדלה ליד אלעד, חזרה בתשובה, נישאה לידידה בן הרצליה, שהרבנים הורו להם להתנתק מהמשפחה. עכשו אנו מממנים אותם והם (על חשבוננו) עוברים כל שנה לעיר אחרת, מחפשים כבר 15 שנה את מקומם. לילדם היחיד אין חברים ואין משפחה, והכי חשוב – אין עתיד – כי אינו יודע דבר. כלום. נאדה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר