משולמית אלוני ועד יעקב אבינו: תושבים מספרים על סוכת החלומות שלהם

אצל רונה רמון, אצל יצחק רבין, אצל אלוהים. שאלנו תושבים באיזו סוכה הם היו רוצים להתארח וקיבלנו כמה תשובות מפתיעות

פורסם בתאריך: 13.10.19 08:39

בסוכה של שולמית אלוני

מיכל שלו-רייכר

מיכל שלו-רייכר. צילום עדי כהן

“בשנה האחרונה, אני מובילה יחד עם הורים נוספים תכנית חינוכית בבית הספר של בנותיי, התוכנית שנקראת ‘קבוצת קירי’ עוסקת, בין השאר בנשים פורצות דרך, שנאבקו להשמיע את קולן ואת רעיונותיהן בסביבה גברית שמרנית – והצליחו. אני הייתי שמחה לפגוש בסוכות לשיחה את שולמית אלוני ז”ל, שהקימה את התנועה לזכויות האזרח, עמדה בראש מרצ והייתה שרת החינוך. אלוני הייתה לוחמת צדק נחושה, שפעלה למען זכויות האדם, ונאבקה לחזק את ישראל כמדינה דמוקרטית, ליברלית וחילונית. הייתי רוצה לשאול אותה כיצד גייסה את הכוחות להילחם למען מטרות כל כך גדולות ומופשטות, נגד ממסד גברי, ולעתים גם לבדה ואיך לדעתה אפשר לחנך לערכים הומניסטיים”. (שלו-רייכר היא ממובילות תנועת הרצליה חופשית)

 

בסוכה של יעקב אבינו

יעקב זינגבוים

יעקב זינגבוים

“היה מרגש להתארח בסוכתם של יעקב אבינו ומשפחתו. משפחה בעלת דעות שונות ומגוונות, רוויה באושיות ודמויות מפתח, מלאה בסמלים ובכוונים לחיים. ואם נאמר את האמת, משפחה המכילה לא מעט סכסוכים וקנאה. הייתי שמח לשבת דווקא איתם תחת אותו הסכך ואותן ארבע הדפנות, לסעודת חג משפחתית ומאוחדת. להרגיש את העוצמה, ללמוד מחוכמתן של רחל ולאה, לראות את ההתהוות ואת המהפך משבטים נפרדים ליחידה אחת – לעם אחד. מאחל לכולנו שנזכה לשמחת חג אמיתית משפחתית עם אהבה ושלום”. (זינגבוים, תושב הרצליה, הוא זמר חסידי)

 

בסוכה של רונה רמון

ורד יהודה

ורד יהודה. צילום מרב רביץ מושל

“הייתי שמחה להתארח בסוכה של סבתי רחל שם טוב ז”ל, שברחה מגרמניה, הקימה משפחה בישראל ועבדה קשה כדי לפרנס אותה. לצערי, לא הספקתי לשאול אותה על ילדותה, משפחתה ובריחתה מגרמניה. הייתי שמחה להתארח גם בסוכה של רונה רמון ז”ל, אישה שהיא השראה לנחישות ונדיבות. למרות הטרגדיות שעברה היא בחרה בעשייה למען האחר, בצניעות רבה”. (יהודה, תושבת הרצליה, היא סופרת, רואת חשבון ויועצת לכלכלת המשפחה)

 

בסוכה של אלוהים

רפאל קרמונה

רפאל קרמונה

“הייתי רוצה להתארח בסוכה של אלוהים ולפגוש את אמא וסבתא. איבדתי את אמא שלי כשהיתה צעירה יחסית, בת 64, וזירזתי את החתונה שלי כדי שהיא תספיק להגיע אליה והיא אכן הספיקה. לצערי הרב מאוד, היא לא זכתה להכיר את הילדים שלי וזה כל פעם מחדש פשוט הורג אותי. הייתי רוצה שכל המשפחה תפגוש אותה ולהשלים לה את מה שעברנו עם תמונות וסרטונים. השם השני של הבת הבכורה שלי הוא לואיסה. על הדרך, אמא שלי תכיר לי את כל החברים שלה, דמויות מופת כמו מהטמה גנדי, משה רבנו, יצחק רבין, שמעון פרס, זאב ז’בוטינסקי ואריק איינשטיין. יש לאנשים האלה כל כך הרבה מה להגיד לנו וחשוב להכיר כל אחד מהאנשים שהשאירו פה חותם”. (קרמונה הוא פעיל חברתי וסגן יו”ר הנהגת ההורים בבית הספר אילנות בהרצליה)

 

בסוכה של יצחק רבין

אורי ארבל

אורי ארבל

“הייתי רוצה להתארח בסוכה של יצחק רבין, בחג סוכות שנת 1995. רגע לפני שהוא נרצח, הייתי רוצה להביע הערכתי לתהליך השלום האדיר שהוא הביא לאיזור, להרים איתו כוסית, לחבק אותו וללחוש לו באוזן שלמרות שנות החושך הרבות שיבואו אחרי לכתו, בסופו של דבר השמש תעלה והנורמליות תחזור למדינה שלנו. אמן”. (ארבל, תושב הרצליה, הוא מאמן ומנטור לריצה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר