סניף שופרסל

יותר מ-16 שעות על הרגליים: קנס של רבע מיליון שקל לשופרסל שהעסיקה עובדים בגלילות בניגוד לחוק

57 מלקטי הזמנות אונליין בסניף בגלילות הועסקו מעל 12 שעות ביום, ב-189 מקרים שונים. מקרים דומים גם בסניף בקניון רננים. שופרסל טענה שמדובר בכשל נקודתי

פורסם בתאריך: 24.10.19 15:41

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב גזר לאחרונה קנס של 252 אלף שקלים על רשת הקמעונאות "שופרסל", לאחר שהרשיע אותה כי העסיקה עובדים בשני סניפים שונים, בסניף במחלף גלילות ו"שופרסל דיל" בקניון רננים, במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק.

מדובר בהעסקה של 63 עובדים ממחלקות האונליין ב-223 מקרים שונים, שעסקו בליקוט מוצרים ואריזתם, על פי הזמנות שהתקבלו מלקוחותיה של שופרסל באתר האינטרנט שלה. בסניף גלילות, מדובר ב-57 עובדים שהועסקו מעל 12 שעות ביום, המקסימום המעוגן בחוק, ב-189 אירועים שונים, כאשר במקרה אחד אף התקיימה העסקה של עובד מעל 16 שעות באותו היום. בסניף רעננה, מדובר ב-6 עובדים ב-34 אירועים שונים שעבדו שעות ארוכות בניגוד לחוק, כאשר במקרה אחד אחת העובדות עבדה כמעט 15 וחצי שעות באותו היום.

המאשימה בתיק, מדינת ישראל, טענה כי יש להטיל קנס של לפחות 2.5 מיליון שקלים וביקשה להתייחס ל-223 המקרים כ-223 עבירות שונות כאשר בגין כל אחת יוטל קנס על הרשת. המדינה ביקשה גם לחייב את הרשת בתשלום פיצויים לעובדים נפגעי העבירה, בנוסף לקנס.

מנגד, שופרסל טענה כי מדובר בכשל נקודתי שאינו משקף את התנהלותה, וכי הוא נוצר כתוצאה מעומס ההזמנות במחלקות האונליין. שופרסל ביקשה להתייחס למכלול העבירות כאירוע יחיד, שעליו הקנס בחוק עומד על 14,400 שקלים.

כאמור בית המשפט קבע כי הקנס שיינתן יעמוד על כרבע מיליון שקלים, וכי אין צורך לפצות את העובדים, מכיוון שהם קיבלו גמול עבור השעות הנוספות שעבדו, גם אם לא היו במסגרת החוק.

רשת שופרסל סירבה להגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הרצליה

    הסניף בגלילות הוא אחד. המזעזעים. או שכל המלקטים המדוברים נמצאים בכל הסניף ואי אפשר לזוז, או שסגנית המנהלת מבלבלת את המוח על כרטיס המועדון באופן תדיר בשלוש השנים האחרונות. סניף מזעזע. לצערי לידי

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר