צילום גוני ריסקין

"הקקי הפך לחלק שגרתי מהנוף": תכירו את הזוג שנלחם בגללי הכלבים במדרכות בהרצליה

תושבי נווה אמירים מירב כהנא-דגן ובעלה מפעילים את עמוד הפייסבוק "קקי הרצלייני", בתקווה להפוך את המדרכות בהרצליה לקצת יותר נקיות. בינתיים זה לא עובד

פורסם בתאריך: 27.10.19 14:25

תושבים בהרצליה ובנווה אמירים בפרט מתלוננים כי למרות הודעות העירייה על הגברת האכיפה נגד אי איסוף צואת כלבים, עדיין יש הרבה צואת כלבים ברחובות. בעמוד הפייסבוק "קקי הרצלייני" פרסמו לפני חמישה ימים סרטון שצולם ברחוב יאיר שטרן בנווה אמירים שלאורכו נראות פיסות של צואת כלבים.

"העמוד קם מתסכול לפני כשנה, בספטמבר 2018, כשהיינו הולכים עם הילדה לגן ומנסים לברוח עם העגלה בלי לדרוס קקי, לעבור מאחוריו או לעשות זיג-זג", מספרת מירב כהנא-דגן שהקימה יחד עם בעלה את העמוד, "ראינו שזה חוזר על עצמו ושיש תסכול גם מסביבנו. זה התחיל מלהעלות תמונות של כך נראית העיר והרחוב. אני חושבת שזה מתסכל הרבה אנשים ברחבי העיר".

מה עשיתם מאז שהקמתם את העמוד?

"אנחנו מעלים כל כמה ימים תמונות של מה שקורה פה ברחוב. אנחנו מנסים לעודד אנשים לצלם ולשלוח לנו אבל זה פחות קורה, אנשים כנראה מרגישים פחות נוח לצלם. רוב האנשים לא אוהבים לראות תמונות של קקי בפיד שלהם וזה הגיוני. הדפסנו פליירים שהתחלנו לחלק בעיר במאי האחרון. אנחנו רוצים לעשות עם זה משהו רחב היקף. אנחנו מתלבטים אם ללכת עם העניין הזה באופן יותר אקטיביסטי, כלומר ליזום פגישה עם העירייה. אנחנו מתייגים הרבה את העירייה בפוסטים אבל לא מקבלים מהם תגובות".

המצב בעיר השתנה מאז שהעירייה יצאה בקמפיין של הגברת האכיפה לפני כחודש?

"בהתחלה בירכנו אותם על המהלך אבל אנחנו לא רואים את התוצאה בשטח. מעולם לא ראיתי אצלנו, בנווה אמירים, פקח. אחרי שפרסמתי את הסרטון האחרון לפני כמה ימים ניסיתי להבין מה קורה בשאר המקומות בעיר ושאלתי בקבוצת אימהות הרצלייניות איך המצב בשאר חלקי העיר. קיבלתי למעלה מ-20 תגובות, וחוץ ממישהי אחת שאמרה שהיא פגשה פקח, כולן כתבו שאין שום שינוי ושיפור במצב. לא ראו אכיפה, לא ראו פקחים, אין שקיות במתקנים. יש כאלה שאומרים שזה קשור גם לחינוך בבית, שזה ברור, אבל אם העירייה אומרת שהיא הולכת לצאת נגד הקקי ברחובות אז זה צריך להיות מורגש. הסרטון ברחוב יאיר שטרן מייצג את המצב בשכונה, זה לא מקרה חריג. לצערי, הקקי הפך לחלק שגרתי מהנוף. מבחינת הבת שלי למשל, דשא אמור לבוא עם קקי".

יש אחריות גם של התושבים. 

"ברור שאם יש לך כלב יש לך אחריות על הצואה שלו. יש פה אנשים שלא אוספים ויש גם הרבה כלבים שמסתובבים לבד. אם אתה לא מסוגל לאסוף את הקקי של הכלב שלך אז אל תגדל כלב. אני לא זוכרת בילדות שלי שהיה פה מלוכלך כך מצואה. המצב לדעתי החמיר".

על מה אנשים מתלוננים בדרך כלל? באילו רחובות?

"בדרך כלל אנשים מתלוננים על קקי בגינות, בעיקר גינות ילדים וסביבן ועל מדשאות ודשא סינטטי. אנחנו (מנהלי העמוד) רואים הרבה מאוד על המדרכות בנווה אמירים והסביבה – רחובות יאיר שטרן, המקובלים, התנאים, השופטים, בארי, בילו ובר כוכבא. קיבלנו דיווחים ותגובות על איזור ויצמן, לוין, שמאי, אבן גבירול, פינסקר, גינת אוסישקין, נוף ים, נווה עמל, הרצליה ב' והרצליה פיתוח. הרבה אנשים העידו שאין שקיות במתקנים ואין מענה כשמתקשרים לעירייה ומבקשים למלא".

מאז שהקמתם את העמוד אתם מרגישים שינוי?

"לא. מה שכן, יש יותר תגובות של אנשים לעניין ובגינת כלבים מדברים על זה. אני רואה שאנשים שמחים שיש מי ששותף להרגשה שלהם".

 

מירב כהנא-דגן

מה הצעד הבא שלכם?

"הצעד הבא שלנו הוא להגיש שאילתה לעירייה ולברר כמה קנסות ניתנו בחודש האחרון מאז הקמפיין בהשוואה למועד אחר. איך המבצע שלהם בא לידי ביטוי בפועל – האם העירייה שלחה יותר פקחים? האם היא חילקה יותר קנסות? אני לא יודעת אם זה יעזור. יכול להיות שהעירייה בחרה להתמקד באיזור אחד בעיר. אם יבוא פקח ויעשה סיבוב כל בוקר אני חושבת שזה ייצור הרתעה. אני לא יודעת גם כמה אנשים מודעים לקמפיין של העירייה, אולי צריך לעשות לו יותר פרסום, אולי לתלות שלטים מחוץ לגני ילדים, במרכזים מסחריים. לפחות שתהיה תחושה שזה מעניין מישהו בעירייה. אנחנו עכשיו חושבים מה לעשות עם זה הלאה ומנסים לעורר עוד עניין מהציבור ולגייס פעילים. אני חושבת שאפשר למצוא לזה פתרון – להקפיד שימלאו את השקיות, אכיפה וחינוך. ברור שיש פה גם אחריות ציבורית אבל העירייה צריכה לדחוף לזה, במיוחד אם היא טוענת שזה נושא שהוא בראש מעיינה ואם יש לה פרויקט שתעמוד מאחורי זה. יש מקומות בעולם ובארץ שדוגמים די.אנ.איי של כלבים ואז מאתרים את הכלבים ואפשר לשלוח קנס לבעלים. בקצרין כבר עושים את זה. זה יכול לשים קץ לתופעה. אנחנו נקרא לעירייה לפעול, לעבוד בשקיפות, לפרסם את הנתונים, ונקווה שיהיה פה קצת יותר נקי".

תגובת עיריית הרצליה: "עיריית הרצליה שמה לה למטרה להילחם במפגע של אי איסוף צואת כלבים. אין בעיריית הרצליה פקחים שמועסקים רק בנושא אכיפת כלבים או בעליהם שאינם אוספים צואה. הפקחים בהרצליה הם פקחים רב תכליתיים והם עוסקים גם באכיפת חניה, אכיפת נקיון, אכיפת מפגעים ואכיפת אי איסוף גללי כלבים. אנו מבצעים מעת לעת מבצעי אכיפה מרוכזים וכמו כן, נלחמים בתופעה של כלבים המסתובבים ללא רצועה, מתוך ההבנה שאכיפת שני סעיפי העבירה האלה גם יחד מסייעים לצמצום התופעה. ולנתונים: בכל שנת 2018 נרשמו 32 קנסות לבעלי כלבים בגין אי איסוף צואה ועוד 137 קנסות בגין שחרור כלבים בגינות ציבוריות.
בשנת 2019, נכון להיום, נרשמו 41 קנסות לבעלי כלבים בגין אי איסוף צואה ועוד 136 קנסות בגין שחרור כלבים בגינות ציבוריות. יש להבין שאין לפקח אפשרות לתת קנס ללא שתפס את מבצע העבירה בדיוק בזמן ביצועה. לכן, הדרך הטובה ביותר להילחם במיפגע סביבתי זה היא בעיקר באמצעות חינוך בעלי הכלבים לאיסוף הצואה ולהעלאת המודעות לחשיבות הנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. דנה

    הכלבים הפכו לנורמה חברתית של התושבים בכל הרצליה בכדי לא להראות שוטטות ברחובות בלעד הכלבים .ובכדי לצאת לרחובות לעשות עסקים אפלים

  2. יפה

    מעניין שגם החרדים התחילו לאמץ כלבים וזה לא סתם חחחח ידוע כמובן הראה כלבים וחרדים זה לא הולך זה חיה טמאה אז תבינו למה כמו דנה חבר מביא חבר
    אז אני קוראת לחרא של הכלבים מ ו ק ש י ם
    ב ד ר ך ז ה י ר ו ת

  3. דנה

    מנוולים, מסטולים וגסי רוח מאמצים כלבים גדולים לעשות רושם של חמודים באינסטגרם ולאסוף מיליונים של תרומות ל"מסכנים" והכלבים ללא מחסום מפחידים ותוקפים

  4. תושב

    יוזמה טובה , גם לאחרונה שמים לב כל הרחוב מלא … לדעתי צריך לפזר ענבים ושוקולד ככה שיכלה למזיק כראוי

  5. נתן.

    שלום, אני גר בירוקה. לידנו יש חורשה כמעט טבעית. עשרות שנים אני מגדל כאן כלבים. עד לפני כשנתיים היו באזור כ-10 כלבים. החורשה נשמרה נקיה לחלוטין. מאז נוספו עשרות כלבים. חלק גדול מבעליהם לא אוספים את גלליהם. החורשה הפכה למקום נורא, גללים, שאריות אוכל ושקיות מפוזרים בכל מקום. הכלבים מחונכים, בעליהם לא. אין אכיפה במקום זה( שנמצא בשכנות לבית ראש העיר).חבל!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר